Yllättäviä moottorivalintoja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja heikkisj, 2.11.2010.

  1. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    En tiedä onko tälle jo ennestään aihetta mutta kaikkihan me tykkäämme erikoisista moottoresita ja kombilnaatioista, eikös? Mutta mitkä ovat hurjimpia yhdistelmiä mitä on tullut vastaan (vrt. hurjimmat dieselöinnit -thread). Meinaan, satuin näkemään esimerkiksi tämmöisen eilen ja ei voi kuin ihmetellä jotta miksi:
    Mercedes-Benz 500 SEC + 200B
    Ja tuohan on taatusti pientä, varmasti löytyy vieläkin hurjempia...
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Nalle-Sisu Chevyn 305:lla.
     
  3. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ei tuu mieleen mitään älyttömän eksoottista livenä nähtyä, mut mun mielestä se spinnerissä esitelty australialainen '55 Chevy 27l(?) merlinin lentokonemoottorilla varustettuna on kyllä jääny mieleen... :eek:
     
  4. ata

    ata Gearhead

    MB:n iso pakettiauto varustettuna Opelin 3-litraisella suoralla ruiskubensakuutosella... Tai vanha Opel Blitz-kuorma-auto (hinausauto) myös varustettuna Opelin 3-litraisella suoralla ruiskubensakuutosella (sama rakentaja molemmissa tapauksissa...)
     
  5. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Paikallisella autojobbarilla oli joskus myynnissä 635-coupebemari, johon vaihdettu Bemarin 2-litrainen bensakone. Kai se alkuperäinen oli hajonnut, tuskin kukaan muuten tuollaista muutosta lähtee tekemään?
     
  6. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Aiheen aloittajan ei tarvinne mennä Saksaan asti katsomaan S-Mersuja, jotka varustettu hieman vajaalla moottorilla. Muistan kun Hyrylässä autojobbari pihoilla oli 2000-luvun alussa useita S-sarjan Mersuja (W126) vuosimalliltaan n. 1987-90, joissa moottorina sepelimyllymäisen kauniisti käyvä 2.0 Diesel !!

    Aivan oikein. Kyse oli korinvaihto tapauksista ja kanta-autoina oli käytetty Suomi Taxi W123 200 D 1976-79, joilla mahtoi olla ajettu se tyyppilliset 700tkm... Ja ne Ässä Dieselit kulkivat varmaan hyvin, kun Diesel koneessa uutena oli ollut ne 60 hevosvoimaa.

    Näistä (autovero)pommeista pyydettiin tuolloin lähemmäs 10000 euroa (59000mk). Onnea vaan sille kuka erehtyi sellaisen ostamaan. Ja eikö edes yhtään hävettänyt autojen rakentajaakaan, saatika myyjää joka yritti myydä tuollaisia ??
     
  7. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    Se oli korinvaihto 520?
     
  8. jusssi

    jusssi Gearhead

    Tuossa aiemmin mainitussa bimmerissäkin lienee ollut korinvaihto kyseessä. :odroll:
     
  9. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Yllättäviä moottorivalintoja -otsikko viittaa monikkoon. Tässä pari moottoria vuosien takaa Half Moon Bay -autotapahtumasta:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hauska toi taaimmaisen moottorin tuulettajanropelli...
     
  10. olli l

    olli l 1st gear

    -59 Mercury

    Uudessakaupungissa pyori joskus -59 Mercury 4d jossa rouskutti 4 sylinterinen Trader diesel, vaihdekeppikin oli nykyisen hotrod trendin mukainen. Lienee alunperin 60-70 luvun Ugrilaisasennus, sittemmin autoon vaihtui FE ja automaati.

    Samalla sepalla oli myos -67 Rambler Ambassador 2 d ht Pontiacin 455 koneella, petrooli kayttoisena.

    Turussa oli samoihin aikoihin -56 Cadillac 4d flakemaalilla ja dieselilla, mustunut takapuskuri paljasti asian vaikkei olisi kuullut konetta.

    Kysesse on 70-80 luvun vaihde.
     
  11. cuda69

    cuda69 Gearhead

    oulussa oli joskus 60 luvulla 50-60 luvun sysleri jossa perkinsin 1.7 diesel sovitettuna org automaattiin,huiput alamäessä 80km
     
  12. olli l

    olli l 1st gear

    Re: -59 Mercury

    Oli ja valkoinen
     
  13. Larry

    Larry Double Gearhead

    Positiivisessa mielessä yllättävä moottorivalinta aikoinaan täällä
    Jkylässä eräässä välikoppa Escossa oli Fordin v8. En ole varma
    minkä kokoinen kone oli mutta ilmeisesti jollekin tuon merkin
    kasille auto oli leimattu. Ulkoasu oli mattamusta x-pack tyylisin
    levikkein (tylppä keula) vihreällä turvakaarellisella sisustalla.
    Missä lie nykyään?
     
  14. '82 Le Sabre

    '82 Le Sabre 1st gear

    Henkilöauto DIESEL-moottorilla :eek:


    ...anteeks
     
  15. Aasi

    Aasi 3rd gear

    Eräs puolituttu laitto vuosi tai pari takaperin E30 325 Touring Bemariin mersun 2.0 dieselin... No, oli se Bmw konevikasena ostettu ja Mersun mylly oli vissiin jouten tallin nurkassa :lol: Kait sillä sitte oli halpa ajaa ku pakuksi muutti sen. Oli sille vissiin katsastus inssi naureskellu että taidat olla Suomen ainut nuori joka laittaa 325 Bemariin 2.0 Mersun Dieselin :lol: Myöhemmin se kone tais jo vaihtua Mersun 2.5 dieseliin..
     
  16. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Faijalla oli joskus aikanaan Range pösön 1.9 diisselillä, ei silläkään tarvinnu yli kaheksaakymppiä yrittää ajaa. Muuten oli kyllä hieno auto, pilattu vaan tolla moottorilla, sellanen mielikuva jäänyt lapsuudesta että kansipahvin siihen sai vaihtaa lähes yhtä usein kun öljyt
     
  17. Larry

    Larry Double Gearhead

  18. Aasi

    Aasi 3rd gear

    Eikö tuo Kadett ollu jossain lehdessä esittelyssä joitaki aikoja sitte?
     
  19. fe390

    fe390 Gearhead

    Samaa mieltä. Just duunimatkalla mietin että diesel on ok kuorma-autoissa, ja ehkä oikeissa maastureissa, mutta miksi joku haluaa henkilöauton dieselillä?
     
  20. mke77

    mke77 Gearhead

    indenooris jäi kehitys keske....mootori kerkes vanhaks ennen kuin tuli 4:jännen polven moottori!! siin ois ollu jo kuormaauton lavalaitalukot sylinterin saumas!! sit ois saanu vaihtaa uure toppilisukkeen väliin, vaik sil aikaa ku muija käy kaupas :rotfl: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!