Youtube sarja: Riding with...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 12.11.2020.

  1. hantta

    hantta Gearhead

    Ei kylläkään kaikissa, kolmimoottorisessa Gougarissa oli keskimmäinen kone kardaanilla reunimmaisten etupuolella, mutta noita kippoja toistakymmentävuotta huoltaneena Fountain oli eka kaksimoottorinen, jossa moiseen olen törmännyt.
     
  2. Weijari

    Weijari 3rd gear

    Siinä että koneet on peräkkäin oli joku allokossa ja ilmaan lähdettäessä oleva juttu, jota en muista kunnolla. Oliko niin että vierekkäisillä koneilla painopiste on ylempänä ja vene alkaa kaatumaan kyljelleen hypyssä helpommin. Ainakin painopisteen saa alemmas kun koneet on syvemmällä V-pohjassa. Sitten oli joku toinenkin asia, joka taisi liittyä siihen, että vetolaitteet saa lähemmäs toisiaan yksinkertaisemmin. Tämän etu taisi liittyä siihen että toisen porkurin haukatessa ilmaa toisen pitävän potkurin aiheuttama kiertovoima on pienempi, kun potkuri on lähempänä keskilinjaa.

    Joku joka oikeasti osaa kertokoon tarkemmin.
     
  3. Tässä oli tilanne sellainen, että Murto kertoi kuvauksessa moottorin speksit, millä se oli ilmeisesti heille tullut.
    Nyt reilusti kuvausten jälkeen, ottivat motit ylös ja ilmenikin, että mottien sisuskalut olivat lopussa ilmoitettujen mukaiset.

    Olisi voinut luonnollisesti jättää vain kertomatta, mutta päätimme kuitenkin toisin. Omalla tavallaan mielenkiintoinen asia sekin...
     
    Vermilion, Volvo_5.7 ja Blower Camino tykkäävät tästä.
  4. puna niska

    puna niska 3rd gear

    Ei sinällään veneet kiinnosta,mutta olihan toi hauska päristin.
    Tässä vaan ollaan vanhan totuuden äärellä:köyhälle kaikki on kallista->ja toisin päin....
    No ei siinä hyvä että ees jollain on pelimerkkejä moisiin leluihin muuten täällä pohjolan perällä ois yhtään mitään.
     
  5. callu

    callu 1st gear

    Kovin nuo moottorit on vaan lyhyt ikäisiä, jos koko kesän kykenee ajamaan ilman remonttia, se on jo voitto :D, noista moottoreista toinen oksentanu sisuskalut, pelkkä whipple jäljellä.. :confused:
     
  6. paja1

    paja1 Gearhead

    Normaali syyshuolto=patti pukkiin ja osiksi
     
  7. chevy thunder

    chevy thunder 3rd gear

  8. Uusi akseli Lahdessa koneistettavana...:odroll:


    Tässä vähän erikoisempaa suomalaista käsityötä :pinup:

     
  9. Keme

    Keme Gearhead

    Hyvä jakso ja hyvä härveli.
    Sen verran tarvitsee tosin mainita, että on näitä suihkumoottorimopoja tehty Suomessa aiemminkin. Tampereen teekkarien Suihkuseurapiiri on rakentanut aikoinaan Eunuch ja Eunuch II suihkumoottorimopot.
    Eunuchilla on ajettu Tampereen teekkareiden moottorikerhon kasimailin wappukiihdytys 29.4.1998 19.6s/62kmh
    ja Eunuch II 29.4.1999 16.14s/51kmh
     
    Bee-One-Power-Gear tykkää tästä.
  10. Tänään klo.21.00
     
    Fuselage, jknR ja JouniK tykkäävät tästä.
  11. -71 MoPar

    -71 MoPar 3rd gear

    Iso kiitos mielenkiintoisista esittely valinnoista , tehty hyvällä ja monipuolisella tutustumisella .
    Monipuolinen kun kaikki olivat täysin erilaisia "kohteita" , itse tykkäsin eniten käkkylä jaksosta johtuen varmaan pitkästä historiasta noiden kanssa painimisesta. Tosin vene jakso oli kanssa tosi kiva ja toi mieleen -90' luvun muskelivene muistot tuli silloin ajeltua pari kesää Wellcraft veneillä kun oli niiden myynti , se kiva loppui sitten siihen suureen lamaan .
    Toivottavasti sarja jatkuu edelleen ja monipuolisena , silti hieman enempi jenkki voittoisena niin uskon tilaus määrienkin kasvavan.
    Sanotaan nyt Hyvää Joulua ja parempaa Uutta Vuotta niin Jannelle kuin kaikille overilla roikkujillekin , t. Vesku
     
  12. hantta

    hantta Gearhead

    Joskus tuli telkusta pätkä, jossa esiteltiin jotain, muistaakseni itäpyörää, jossa Fougan suihkumoottori. Ukko käänsi prätkän pihalla, niin koirankoppi meni takana nurin :d
     
    Vermilion tykkää tästä.
  13. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Joo... Tuure sillä ajeli joskus 1980-luvulla? Tuossa kuvassa maestro itse. Löysin kuvan netistä. R.I.P, muttei kuitenkaan tuon suihkumoottoripyörän ohjaimissa, vaikka se olisi voinut olla aika luonnollinen kuolinsyy. Suoritusarvoja ei laitteesta ymmärrettävistä syistä koskaan mitattu, mutta olisi joka tapauksessa nuo uudemmat suihkarimopot voittanut mennentullen.
    Missähän tämä Junak - Fouga kombinaatio nykyään on? Toivottavasti on tallessa jossain, eikä ole kokenut Tauno Nurmen V8 moottoripyörän kohtaloa.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 16.12.2020
  14. Välillä vähän Youtube-juttua projekteista ja tallivierailuista videoblogi muodossa:

     
    Tunaman ja Väpsy tykkäävät tästä.
  15. Uutta RWU-jaksoa tulossa ulos,..
    Tällä kertaa vähän mopojuttua.
     
  16. Tänään vähän Buicki juttuja
     
    peku123, -71 MoPar, chevy thunder ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. peku123

    peku123 Gearhead

    Challestaki vois tehdä jonkunlaisen esittelypätkän.. ;)

    Mut hyvää settiä.. varsinki buicki ja bomb hoss esittelyt oli mielenkiintosia!
     
    Bee-One-Power-Gear tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!