z28 70-73

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 7.9.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aiemmin on käsitelty -74 Z28 Camaroa mutta minkähän verran suomenmaassa on noita paremmannäköisiä Z28 Camaroita eli 701/2-73. Ainakin seitenkymppiset taitaa ollä vähissä?Mitenkähän ko. vuosien isolohko SS:t (alkuperäiset)?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hello,
    Faikkeja vainka kuinka paljon, mullakin lukee trokarin hommaamassa rekisteri otteessa Z28 :smile: (Täytyy käydä korjaamassa kunhan saa auton ajokuntoon.) Kohta 4vuotta Camaron kanssa asioita ihmetelleenä, mulle ei ole tullut yhtään zetaa vastaan jonka olisin voinut uskoa olevan zeta. Muutama kaveri on tullut esittelemään mullekin omaa zetaansa mutta on ollut ikävä tuottaa pettymys kun kysynyt autosta muutaman asian.
    Muutenkin suomen autokanta on hieman ohut, esimerkiksi -70 vuotisia autoja on suomessa 14 ARK:n mukaan.

    Vakavammin otettavia huhuja zetasta on mulle tullut vastaan yksi kappale 71:sta keltaisesta jostain päin pohojanmaata, alunperin Kanada-auto, kone ja laatikko mennytta tavaraa ??? Korostan sanan huhu merkitystä, koska en ole nähnyt autoa tai omistajaa!!!!

    Isolohkoja on 1-2 70:stä: Kasissa esitelty Hollin Taiston entinen musta hopeisin raidoin. Tarinaa pohjois-suomen sinisestä bb:stä manuaalilla on kuultu jostain 10v takaa mutta ei muuta tietoa asiasta. 71 isolohkoja ei käsittääkseni ole yhtään, eikä 72:sta. 73 bb ei ollut enää myynnissä jos muistan oikein?

    Museoleimattuja ja entisöityjä pikkulohko SS:iä (350cid/300hp) on käsittääkseni yksi etelä-suomessa. Työn alla olevia 70-71:siä pikkulohko SS:iä on muutama.

    Kokonaisuutena Suomen Camaro kanta 70-73 malleille on varsin vaatimaton. Orkkis suomi autoja ei juurikaan ole. Ruotsi autoja (siis exportteja) on jonkin verran, kuten esimerkiksi omani. Camarot ovat tehty & myyty kovaan ajoon ja sitä ne ovat tosiaan saaneet. Nyt kun harrastus on jo jonkin verran ukkoutunut ja kaverit yrittää rahalla pelastaa mitä vuosien varrella on kustomoitu niin homma on varsin.....ööh ...haasteellista... :sad:

    br;
    /jarit
     
  3. bulldog´s

    bulldog´s Gearhead

    Multa löytyis alkuperäinen -72 SS numeroiltaan täsmäävä, 350+350, Myöskin alkuperäinen suomi-auto on kyseessä...
    on myöskin myytävänä jos jotain sattuu kiinnostaa...
     
  4. Selli

    Selli Gearhead

    tosta z28 jutusta ni enpä itekkää oo varma onko mulla aito z28.Mut runko nro kyl taas täsmää aitoon z28:iin.Esimerkkinä epäilys tulee siitä konepallin scoopista.Ei mulla ainakaan oo läpi reikää pellissä.Ihan puhas ulkonäkö juttu.Mut sit ne sivu ritilät on kyllä läpi auki.Tiijä sitte mikä on aitoo ja mikä ei
     
  5. Campala

    Campala Gearhead

    Omaa 701/2 Z28:a olen pitänyt aitona. Ainaskin Camaro Recognition Guiden ja Big book of Camaro datan jutskat täsmäävät.
    Laatikko tosin on vaihtunut th 700:n. Alkuperäinen laatikkokin (manuaali) kaikkine tarpeineen on kyllä paikallistettu.
    Koneen lohko ilmeisesti alkuperäinen, samoin perä lukollinen 4,1 välityksellä.
    Tiedä sitten.
    Lisäksi tallissa perusteellisen läpikäynnin alla 71:n (350+350), pari vuotta sitten Californiasta tuotettu laitos.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Campala: TOSI HIENO JUTTU !!!!
    Vuonna -70 ja manuaalin kanssa 4.11 oli optioperä, oletusarvo oli 3.73 lukollisena, 12-bolt luonnollisesti.

    Pari hyvä paikkaa josta oikean 70-71 zetan tunnistaa, numeroiden lisäksi tietenkin:
    a)Kaasupoljin on kantapään kohdalta lattiaan nivelletty, ei siis roikkuva kuten muissa Camaroissa.
    b) Takapuskurissa on oltava kaksi "puskurikäpyä" (tai edes ruuvin reikää), jos siis orkkispuskuri on paikallaan. Tämä ei ole 100% varma sillä noita myytiin jo silloin diilerioptiona ja tiskin yli, kuten saa vieläkin. (Mullakin on jälkeenpäin ruuvattavat). Samoin optiopuskuri "VF3" eli se kumilista puskurin reunassa, oli varustettu kävyillä
    c) Zeta oli aina F41 alustalla varustettu, eli tuumainen (ei 15/16" eli 24mm!!) etuvakaaja, 17mm takavakaaja ja 5-lehtiset takajousi pakat. Ohjaussimpukka 2.6kierrosta.
    d) Zetassa ei vuonna 70 ollut ilmastointia, alkuvuodesta ei saanut edes automaattia. -71:stä en ole varma tuon ilmastoinnin suhteen.
    e) Kone oli 350cid LT-1 eli sen tuntomerkit: Mikkikannet, 4-bolt alakerta, takoakseli, pinkrodit, imusarja korkea alumiininen (#2110), kaksi snorkkelinen putsari kotelo, rivoitetut alu-venakopat....
    f)Kiekkamittari ylettyy 8000rpm ja nopeusmittari 150mph.

    Onhan noita mistä zetan erottaa, mutta tuo kaasupoljin ja kiekkamittari ovat varmaan helpoin&nopein tarkistaa asia.

    Kuten sanottu, hyviä fakeja on liikenteessä. Vastaan on tullut Camaroita koristeluna lähes kaikilla yllä mainitusta listasta ja cowl tag kertoi sen olevan z28....mutta cowl tag oli valitettavasti väärältä vuodelta ja kaasupoljin oli ihan tavallinen...

    br;
    /jarit
     
  7. Campala

    Campala Gearhead

    Perusteita uskolleni autoni "alkuperäisyydestä". Kaasupoljin on lattiaan nivelöity, mittaristo 8000 rpm/150 mph, takavakaaja, viisilehtiset jouset, tuumainen etuvakaaja, nopea ohjaus, puskurin takakävyt, cowl tag kaikkeen täsmäävä (alkup. väriä myöten).
    Alkuperäinen ilmanputsari on kadonnut matkalle, samoin kannet (nyt alum.)
    Autosta kuvallinen myynti-ilmoitus V8 1/94.
     
  8. Campala

    Campala Gearhead

    Niin kyllähän minunkin -71:n rekisteriotteessa lukee Camaro SS, vaikka SS:ä on (oli) vain lokasuojien merkit.
     
  9. Selli

    Selli Gearhead

    Päteeköhän tuo poljin nivellys / nuo muut detailit myös uudemmissa camaroissa? Mulla ainakaan oo orggis väri se on varma sitte mää oon puusilmä :smile:
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Minkäs vuotinen Luigin comaro taas olikaan? Eikös se ollut aito ja alkuperäinen isolohko?
     
  11. Campala

    Campala Gearhead

    Kaverilla on -71 SS, joka alunperin on ollut 396:lla (nyt 427). Pari kolme vuotta sitten Ruottista tuotu.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    DO DIIH, JOPA NIITÄ LÖYTYI!!!!

    Tosi hieno juttu Campala, tuo kuullostaa oikealta zetalta!!!!!

    Minua on kieltämättä ihmetyttänyt tuo SS:n ja zetojen niukka kanta Suomessa. Vuonna 70 Camaroa tehtiin jotain 125t kpl joista zetoja 8733kpl SS:iä 12476kpl joista isolohkoja 2464 kpl. Luulisi Suomeenkin eksyneen jonkun kappaleen :???:

    Ja tämä oli vasta vuosi 70. Vuonna 71 nuo zeta (4864kpl) & SS (8377kpl)luvut olivat jonkin verran laskeneet, vaikkakin kokonaistuotanto Camarolle oli samaa 120t tasoa.
    br;
    /jarit
     
  13. Campala

    Campala Gearhead

    No niin. Nyt on orggismanuaalikin kaikkine hilppeineen omassa tallissa. Ja Uustuotantoa oleva alkuperäistyyppinen ilmanputsari on jo hyllyssä asennusta odottamassa.
     
  14. Fastback

    Fastback Gearhead

    Aito Ruotsinvientimalli 70 1/2 SS Camaro löytyy myös lounais-suomen alueelta. Alkuperäinen 396 nyttemmin 454 se toinen alkup. Hollin Taiston ex. auton lisäksi.

    Jyväskylässä on '71 tai 70 1/2 Camaro 350cid trickflown kansilla.
     
  15. KTM

    KTM Gearhead

    Campala, toi sun auto vaikutti kymmenisen vuotta sitten tuossa Ylivieska, Nivala läheisyydessä. Ainakin KAsin myyntiilmoituksen kuva toi muistoja menneiltä vuosilta. Silloinen omistaja kävi riivaamassa autoa Ylivieskan kyläkapinoissa lentokentällä. Muistini mukaan varsin liukkaasti liikkuva peli. Onko autosi edelleen musta valkoisessa kuosissa?

    Tuo Tornion suunalla vaikuttanut isolohko 70 1/2 oli ihan ehta asia. Omistaja saattoi olla Ari? En muista nimeä tarkasti. Hieno auto ja se pyöri yhdessä vaiheessa Oulussa Z28 lätkillä! Sitten se häipyi Tornion suuntaan. Auto oli läpikäyty aika tarkkaan, mutta istuimet taisivat olla jotakin muuta vuosimallia. Auton historiassa taisi olla lievä palovaurio ja penkit menivät siinä.

    Kyseistä autoa en ole nähnyt varmaan kuuteen vuoteen, mutta ilmeisesti se on edelleen samalla omistajalla.
     
  16. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Yksi 70 on super gas luokan kilpurina. Tämä camaro(ex rautakumpu) on esitelty vuosia sitten kasissa. Voittipa Korhosen Pasi sillä mestaruudenkin.
     
  17. Camaro -71

    Camaro -71 Gearhead

    Eli tämä Camaro (josta tuola alempana oli juttua) minkä nyt hankin Alavudelta on Kanadasta tuotu noin 10V sitten. Auton edellinen omistaja on asunut Ähtärissä. Ainakin vaihdelaatikko on vaihdettu ennen tuontia.

    Vin koodistako ei selviä onko Z vai ei?
     
  18. sersays

    sersays 1st gear

    Se Jyväskylän 70 1/2 camaro trick-alukansilla tuli suomeen 5 vuotta sitten. Siinä oli silloin 400 SB paikoilaan. Ja se scopi on täällä asennettu. Mistä lokasuojan rivoituksista on kyse? Huittisissa on myös "taas" rakenteilla -71 396 + 350 "aito" feikki Camaro.
     
  19. RS70

    RS70 1st gear

    VIN Codesta ei näe että onko auto zeta vai ei. Pitäs olla auton "build sheet" ja "protec-o-plate" että pystys sanomaan melko varmasti, että onko aito zeta vai ei. TÅYSIN orkkiksia zetoja tapaa maailmalla tosi harvoin ja myynnissä olevista pyydetään huimia summia. Näiltä sivuilta löytyy suunnilleen kaikki mahdollinen 2. Gen Camaro info ja sika hyvä keskustelu palsta. http://nastyz28.com
     
  20. camaro 70

    camaro 70 Gearhead

    minulla on 70 1/2 Z28 muuten suht.alkuper. jos lootaa ei lasketa(th700)
    70-luvulla turkulainen lentokapteeni toi sen
    suomeen jonka jälkeen kovia kokenut vanha sotaratsu on pyörinyt turun seudulla.
    Väri on ollut joskus valkoinen(alkup.oranssi)
    tekn.nykyään 350+700+12bolt(3.73)
    täyttää z 28 kriteerit ja väri on nykyään
    oranssi ilman mustia raitoja.
    auton ed.rek.tunnus oli NU-97.
     

Kerro tästä muillekin!