ZF-vaihteistot BMW etc

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja herrakani, 13.6.2007.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mulla on bemarissa zf:n 5hp18 joka luistaa, vuotaa ja siin on ulostuloakselin päittäisvälystä millikaupalla ja klappaa saman verran sivusuunnassa. Pikakorjaus olis uus stefa ja takahela. Kestäis ehkä viikon, ehkä kuukauden.

    Halu olis tehdä kestävämpi ratkaisu.
    -Noin tonnilla sais käytetyn 5hp30:n ohjainyksikköineen momentinmuuntimineen. Ainoo vaan, että meneekö se tuon tilalle, onko pulttijako sama, käykö momentinmuuntimen kolmiokiinnitys vetolevyyn? Jutteleeko moottorinohjaus tms elektroniikka vaihteiston kanssa?

    TH-sarjan sähkövaihteistot opelista tai cadillacista?
    -Niitten kanssa pelaavat suosittelevat ZF:ää tilalle.

    "klassiset" TH:t, lähinnä 2004R?
    -Jos sais toimimaan, olis varmasti paras ratkaisu noin keston kannalta.

    Vanhan 5hp18:n korjaaminen "kunnolla"?
    -Kestääkö lie uutenakaan normaalikäyttöä?
     
  2. Ford32

    Ford32 1st gear

    Mulla on ainakin tuo ZF:n 5hp18 kestänyt
    kasikoneen perässä....! (BMW 730iA -93,kevyesti panssaroitu )
    Loota oli rikki kun toin auton maahan ja se korjattiin täällä
    1. ja pakin pakat kunnostettiin/vahvistettiin (vahvistaminen olis pitänyt unohtaa...) mutta hyvin toimii...!
    Ainoastaan joskus tietokone herjaa vaihteiston ohjelmavikaa, mutta toiminnassa ei ole ollut häiriötä.
    Ja väittäväthän nuo viisaat että samaa laatikkoa käyttävät jopa M3:ssa...?
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    Hmm, onks toi se virosta?

    Miks vahvistaminen olsi pitänyt unohtaa?
     
  4. Ford32

    Ford32 1st gear

    Saksasta (E32 kori, musta) !
    Ainakin alkuun laatikko tuntui käyvän hieman lämpöisenä jos autolle
    antoi kenkää...!
    => ekat öljyt joutu vaihtamaan jo 10 tkm kohdalla kun suodattimesta löytyi kitkamateriaalia kun oli tullut niin tiivis pakka..!
    Ainoa ongelma tuon kohdalla on se kun vaihteistossa ei ole mittatikkua, eikä täyttöroppua kupeessa, vaan joutuu öljyt lisäämään takaropusta
    "syöttämällä", eikä öljypintaa saa kohdalleen ihan helpolla...!
    Vaatii nimittäin aika järeän 4-pilari nosturin...!
    Onhan tuossa massaa vähän enemmän kun muissa
    lisäksi auto on tehtaalta mennyt jonnekin pajalle varusteluun mutta eivät ryökäleet suostu kertomaan minne, konetta ainakin on hieman kutiteltu
    ja laitettu rosteriset peltisarjat...!
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mä oon ylitäyttäny surutta silleen et nostan takapään ylemmäs ja laitan täyttöaukkoon asti. Ei jää ainakaan vajaaksi silleen.

    Mä oon löytäny vasta yhden mestan, joka myy ZF osia kuluttajille, ja se on joku kanadalainen vai ameriikkalainen vaihteistokiska. Musta toi on vähän kummallista kun kyseessä on eurooppalainen vaihteisto kuitenkin. :)
     
  6. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    JN-Trading myy ZF-osia
     
  7. Ford32

    Ford32 1st gear

    Juu oikein olet täyttänyt, auto pitää nostaa
    45 asteen kulmaa ja sitten käynnissä täyttää
    takaropusta täyteen...!
    Jos haluat tietää hyviä korjausmestoja niin laita yv:tä
    ettei mene mainostamisen puolelle...!
     
  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    Kyllä tääl saa mainostaa jos on saanu hyvää palvelua.

    Yrittäjät ei saa mainostaa omiaan vaan. :)

    Se takaosan laakeri on kuuleman mukaan standardikamaa, korvaava löytyy laakerikaupasta. Siis tossa 5hp18:ssa on siinä hännässä oma laakeri, mikä mulla ilmeisesti nyt sit klappaa ja stefat päästää ölyt yli.
     
  9. Ford32

    Ford32 1st gear

    Jos et löydä laakerista numeroita niin mulla pitäisi olla
    purkukuvat tuosta laatikosta ja niissa varaosanumerot...!
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    O.T. Saa mainostaa, jos siitä maksaa :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    Aivan niin, ja niinkuin fiksuimmat tekeekin. :)

    "purkukuvat tuosta laatikosta ja niissa varaosanumerot"

    -vois kiinnostaa toki.
     
  12. Peedro

    Peedro 1st gear

  13. härpätin

    härpätin 1st gear

    ZF-center korjaa valitettavasti vain raskaan kaluston ja työkoneiden ZF-vaihteistoja, ei henkilöautojen.
     
  14. XVD

    XVD Gearhead

    minkä verran ne on saanu meneen öljyä tuonne lootaan vaihon yhteyvessä? ku meillä on tuo 730 v8 vm-95 ja siihen vaihettiin öljyt huollon yhteyvessä niin sinne oli menny 5,2 litraa..en tiijä että onko auto ollu missä asennossa ku ovat vaihtaneet..
     
  15. herrakani

    herrakani 1st gear

    3-6 litraa varmaan menee muillakin vaihtelijoilla. Iso skaala toki mutta esimerkiks asento tekee paljon siihen miten sieltä valuu pois. samoten se puhaltaako jäähdyttimen tyhjäks vai ei.

    Noi olds-buick-chevy, ym taitaa olla muuten liki 10cm leveämpiä kytkinkopaltaan kun noi bemarin vastaavat, eli mahdollinen sovitus tulee olemaan hankalaa.
     

Kerro tästä muillekin!