ZIL 131 6x6 MAGNUM

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja antonmies, 13.6.2010.

  1. antonmies

    antonmies 1st gear

    Tuli tuossa taannoin ostettua intin huutokaupasta tuollainen otsikon mukainen maastokuorma-auto
    [​IMG]
    [​IMG]

    Vekotin on varustettu 5,9l alumiinikantisella V8 kaasutinmoottorilla, jonka ilmoitettu teho ja vääntö on luokkaa 150hv/240Nm. Puristussuhde on 6,5:1. Polttoaineeksi käy mikä tahansa palava aine paitsi diesel/PÖ.

    Eteenpäin on 5 vaihdetta/alue, jakolaatikossa suora ja alennusvaihde. 1., 2. ja 3. vaihteet synkronoituja, 4. ja ryömintä ei. Puskurissa on kardaanikäyttöinen 5000kg vinssi. Ohjaus on tehostettu.
    Jakolaatikon suoralla vaihteella kapine on 4-vetoinen, etusillan ollessa pakkokytkettävissä. Hitaalla alueella laite on aina 6-vetoinen.
    Paineilma rumpujarrut, paineilmapyyhkimet, rengaspaineet voi säätää ajon aikana ohjaamosta käsin. Ja se moottori pyörii ihan oikeaan suuntaan ja öljyn tyhjennysproppukin siellä on.
    Öljynsuodatin on keskipakomallinen ja se pitää silloin tällöin puhdistaa, mikäli sen aiheuttamaa surinaa ei kuulu moottorin sammuttua.
    Maastokelpoisuudesta sen verran, että kuskilta loppuu kyky tai luonto ennen ku zilttonista etenemiskyky. "Vinssi korjaa ajovirheet"


    Päivittelen projektia paraikaa tuolla foorumillamme
     
  2. mxu

    mxu 3rd gear

  3. mxu

    mxu 3rd gear

    muistan ku intissä oltiin lohtajan ampumaleirillä ni uudet hienot maasto-sisut uppos jatkuvaan siihen hiekkaan ja noilla zileillä ne sieltä pois vedettiin :rotfl: aamulla oli kiva herätä ku ties et kohta pääsee bensakasin+manuaalin kyytiin :D
     
  4. antonmies

    antonmies 1st gear

    Joo niin se menee :D
    Eile vedettiin vähä tossa pressutallin takana toinen pyörä ojassa ja toinen hiekkakasan päällä. Melko vinossa oli, ku noitten kuvien oton jälkeen syvyyttä tullu ojaan melkosesti lisää :rotfl:
     
  5. antonmies

    antonmies 1st gear

    Foorumin käyttäjät päätti, et turpo siihen pitää laittaa ja se sinne sit laitetaan.

    http://www.hevosvoima.com/foorumi/viewt ... 1&start=25

    Äänimäärä ei ollut perin ihmeellinen, mut prosentuaalisesti murskaava. Sitä en tiä, kuka laitto vaparille äänen, ku ette jääväsin itteni enkä äänestäny :D
     
  6. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    löytyy vastaavalla koneella oleva 130-sarjalainen lentokenttähärveli. joskus kuullut legendaa, että ryssällä olis ollu pöydällä fordin 355cid pöydällä, mutta siinä missä fordin jakopää on ketjulla niin ryssä onkin pistäny rattaat, eli nokka pyörii eripäin kuin pitäis. hienosti kuitenkin käy http://www.youtube.com/watch?v=0xi0-2MSEW4 ja jos pitää maastoon päästä niin mennään sit inasen pienemmällä bensakasilla http://www.youtube.com/watch?v=Q4uy8m1artg
     
  7. antonmies

    antonmies 1st gear

    Tiiä legendoista, mutta lohkon valu aikalailla erilainen kun mitä on tullut vertailtua jenkkilohkojen kuviin. Varmaan siinä pöydällä on ollu monenlaista kampetta, mutta kelläpä autotehtailijalla ei olisi ollut ja ole :D
    Pitää katsastaa, josko siellä olisi ratasjakopää, veikkaan kyllä, että jos on, siellä on välirattaat ja nenä pyörii samaan suuntaan kuin kampurakin. Sopisi kyllä tohon sotakonepirtaan ihan hyvin tuo ratasjakopää.
     
  8. antonmies

    antonmies 1st gear

    Nii, hyvin käy kyllä tuo. Ookko käyny pusikossa pyörimässä sen kanssa? Tietty toi genu ei varmaan ihan keveimmästä päästä ole ja rajottaa sitä hommaa...
    Melko paljon erilainen ton siviiliversion konetila.
    Tos Gazissa on täys alukone, kaverilla oli aikanaan tommonen kans. http://gaz.toimii.net/
     
  9. antonmies

    antonmies 1st gear

  10. antonmies

    antonmies 1st gear

  11. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Noita oli Korialla useita kun olin intissä, ajoasento on tällaiselle 190 pitkälle aika uskomaton, kulutus myös. Alavääntö melko ohut veekasiksi. Kylmällä kun noita lämmittivät niin raakaa bensaa roiskui pakoputken päästä.
     
  12. antonmies

    antonmies 1st gear

    Eiköhän palamattoman ja nestemäisen kaman putkestatulo ole melko mahdotonta varsinkin, kun äänenvaimennin on täysin ontto sisältä ilman mitään sisuskaluja ja putkissa liekkiä. Kondenssivettä se oli.

    Vääntöä ei o kyllä paskaakaan, mutta tokkopa se tapettiauton 5.0 sen kummemmin tuota veisi. Omapainoa kuitenkin 6,2 tonnia.

    Enivei. Sain pakosarjajatkeet kondikseen ja hevosvoima.com foorumin käyttäjät äänesti ulkoisen hukkaportin käytön puolesta, ni semmonenhan sit laitetaan.
    Kuvat täällä
     
  13. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Harmitti kun ei intissä päässyt moisia tyyppäämään. Joitain sielä(Vekaranjärvi) edelleen seisoi pihoilla tossa 2009, mutta odottivat viimeistä matkaansa/seuraavaa omistajaa.
     
  14. voihanrontti

    voihanrontti 2nd gear

    Kyllä inttiajoilta muistoja on moisella ajelusta. Aikalailla vähintäänkin kamala ajaa, mutta maastossa meni kuin eläin. Roosinpohjassa kiipeiltiin melkomoisia nuljujäässä olevia rinteitä noilla ja muilla vehkeillä.
    Ziliin kun löi etuakselille ketjut, niin se nous aina hitaasti mutta varmasti ne mäet. Tärinää, tutinaa ja jännitystä kyllä riitti, mutta nousi se.
    Taisi olla siitä porukasta PASI ainut joka loppujenlopuksi oli kovempi mönkiäinen.
    Tuommoisen vanhanmallin PASIn kun saisi joskus mehtähommiin kaveriks 8)
     
  15. antonmies

    antonmies 1st gear

    Nyt on näperrelty melko pienellä intensiteetillä ja tuloksetkin ovat vähäisiä kuluneisiin päiviin nähden.
     
  16. antonmies

    antonmies 1st gear

  17. rusty rocket

    rusty rocket Gearhead

    Kommeeta :D 8)
     
  18. antonmies

    antonmies 1st gear

    Kiitos!


    Tuli näperreltyä kaasuläpän ja tyhjäkäyntimoottorin kanssa. Seuraavaks voi lapioida imusarjan konehuoneeseen.
    Täällä detaljit
     
  19. antonmies

    antonmies 1st gear

    Tänään oli vuorossa imusarjan asennusta, turbon öljysyötön reikää yms. puuhastelua.
     
  20. antonmies

    antonmies 1st gear

    Tuli askarreltua kuulerin kimpussa. Vähän ahtoputkeakin synty.

    Tarkemmin täällä
     

Kerro tästä muillekin!