Zori mustangi päätynyt myyntiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja wayne, 15.2.2005.

  1. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Joo tää on tää suomalainen perinnemeininki. TYÖN PITÄÄ OLLA ILMASTA!!! Eli kun joku itse rakentaa pirssinsä valioiskuun ja laittaa siihen hintalapun ikkunaan niin aletaan marisee korkeaa hintaa.

    Laskekaas ihan piruuttanne käytetyt työtunnit kohteisiinne ja pankaa tuntihinnaksi maltilliset 100€/h (jos arvioitte kykynne 50€/h hintaiseksi niin sitten siitä). ei tosta tarvi kaivaa kun 100 tuntia työtä niin ollaan 10000€.. pannaan siihen 100 tuntia päälle niin työn hinta on 20000€
    Ja paljonkos 200 tunnissa rakentaa autoaan????

    No jos otetaan vaikka autolle perushinta 10000€ ja palikoihin toiset 10000€ niin ollaan jo siellä 40000€ hujakoilla.... eli onko periaate se ,että harrasteauto pitää myydä persnetolla sen takia kun omaa työtä ei voi hinnoitella??
    Noh, otetaas vaikka moottori esimerkiksi. Jos viette kokonaisen motin osaavaan moottoripajaan tms. niin paljonko ne pyytää a:sta ö:hön rakennetusta motista. saatte perspektiiviä siihen omaan työsuoritukseen.. jaa mutta eihän sitä lasketa eihän :odroll: :lol:
     
  2. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Niin mopemanni sähän voit myydä sitä linttaa sloganilla...

    "Pelti ilmasta, alumiini ei" :rotfl: :rotfl:
     
  3. Make2

    Make2 3rd gear

    Onko tämä auto Herra A:n vanha Suomi Mustang 390 GT joka Kajaanissakin vaikutti 80-luvulla ja myöhemmin Kemiin ajautui joskus 15 vuotta sitten ?
     
  4. KTM

    KTM Gearhead

    Kyllä se on sam auto, eli ensin Asko Kajjaanista, sitten Sami Kemi/Oulu ja seuraavana olikin Zor-1:n omistaja. Eikös GT ole ollut tällä omistajalla jo ainakin viisi vuotta.
     
  5. SG480

    SG480 1st gear

    Onhan tuo GT ollut Pekalla tosiaan jo ainakin 5 vuotta. Se valmistuikin muutamia vuosia sitten mutta ekalla kunnon koeajolla sattui pikku vahinko ja auto laitettiin uudestaan nippeleiksi. Nyt homma on taas edennyt ja pirssi palannee liikenteeseen piakkoin.

    Kyseessä on tosiaan Kajjaanin Askon vanha peli.
     
  6. SG480

    SG480 1st gear

    Kalliiks tulee mullakin mutta tohon summaan on vielä pelivaraa :p
     
  7. PasiR

    PasiR Gearhead

    Mopo voi alkaa keulimaan... :D :D
     
  8. LB

    LB 1st gear

    Niin mutta jos lasket työtunnit niin ei kauas heitä, sun viimeistelytason tuntien arvioisin 120-150E tunti? :wink:
    Onneks sää et kuitenkaan myy Cudaa, tulis hinnasta taas yks itkun aihe lisää tälle palstalle.
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ohoh! Missäs ammattimiehet noin paljon tienaa, huippuammattilaisetkaan. 150€/tunti eli 1200€/päivä eli noin 25000€/kk. Hyvä liksa, vanhoissa markoissa siis 150 000 mk/kk. Ja tuolla aikaisemminkin joku jo ehdotteli että työn arvon laskemiseksi laittakaa hinnaksi maltilliset 100€/tunti :eek:
    Ainakaan täälläpäin ammattiasentaja, maalari tai peltiseppä ei tienaa toisen palveluksessa kuin 1500-2000€/kk kokemuksesta ja taidoista riippuen ja asiakkailta työveloitus noissa firmoissa on 50-60€/tunti, muutamissa pienemmissä (yhden miehen) firmoissa eivät veloita tuotakaan vaikka ko. tekijät on takuulla hommansa osaajia.
    Eli mihinkäs suuntaan mopo nyt on karkaamassa käsistä :odroll:
     
  10. Make2

    Make2 3rd gear

    Hieno homma että tuokin auto on yhä hyvissä käsissä. Monta muistoa on tuostakin Askon autosta 80-luvulta kunnes sai lähteä maailmalle Corveten tieltä. MR-kilpiin on varmaan hommaa, mutta osaavan kaverin käsissä varmasti onnistuu.

    Näiden 2 mustangin rakentelutyylistä pidän ehdottomasti tästä 390 GT tyylistä, mutta en kommentoi sitä nyt enempää. Toivoisi vaan joskus enemmän arvostusta myös noissa Suomen näyttelyissä sekä entisöidyille ja eteenkin entisöimättömille muskeleille. Ei niiden tarvitse aina olla 100% orig. ja alkuperäisiä jos ne ovat 35 vuoden takaa hyväkuntoisenä säilyneet. Orig. hyväkuntoiset entisöimättömät muskelit alkavat olla jo harvinaista herkkua vähän joka puolella maailmaa.
     
  11. SG480

    SG480 1st gear

    Niin, ettei jää virhekäsituksiä niin kaverini (vai ollaanko me kavereita LB) heitto on vitsi eli joke.
     
  12. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Hups, jaa onko 100€/tunti sitte niinku helvetisti liikaa???
    Meitin alalla näät konsultit tuppaa nykii helposti sen 100-150€/tunti.. ja mistäpä sitä ite tietää kun ite väsää omaansa, no mutta jos pudotetaan se vaikka 50€/tunti... ja veikkaan että yks sun toinen ukko täällä palstalla omaansa rakentaa "scrätsistä"-kuntoon sellaset maltilliset muutaman sataa tuntia niin ollaan kuitenkin tuolla Hinta luokassa
     
  13. DC

    DC Gearhead

    Voi kun se tuntuu pahalta kun jollakin on varaa laittaa rahaa omaan unelmaansa kottikärrykaupalla.No nyt kun on oma rahatilanne kohentunut pers´aukisesta köyhään niin onhan se kiva kun voi ostaa jo uusiakin osia projektiin.Onnea vaan niille joilla on sitä pätäkkää ja vielä käyttävät sitä,tekemällä niitä "kalliita"autoja tai ostamalla niitä.Pää asia että raha liikkuu.Antaa palaa...
     
  14. Cuda

    Cuda 1st gear

    Sen kameleonttivärin liian suuri floppien määrä siinä ZOR-1:sen maalauksessa töksähtää. Ne kun tekevät nämä maalitehtaan-*****leet nuo kameleontit sellaisiksi (ainakin valitettavasti vielä) että väri taittaa 3-4 eri sävyyn ja vieläpä sellaisiin, jotka ovat mahdollsimman kaukana toisistaan, luokkaa kulta-vihreä-sininen-punainen.

    Tämä takaa tietty aika rankan efektin show-maalaukselle, joka toisaalta lisää taatusti erikoisuuden vaikutelmaa, mutta toisaalta lähestyy jo konservatiivisemmista maalauksista pitävien mielestä "hyvän maun rajoja."

    Itse pitäisin varmaankin show-autossa kameleontista joka floppaisi vain kahta esim; teal(tumma metallinhohto turkoosi, sävylle ei ole kunnollista vakiintunutta ja silti kuvaavaa suomenkielistä sanaa) / electric-blue, tai miksei nyt sitten sitä kolme-neljääkin - mutta viereisin väriympyrän värein; tyyliin kelta-oranssi-punainen, tai vihreä-turkoosi-sininen jne. Tuo nykyisten kemeleonttien keskenään riitelevien floppisävyjen sekava paletti on se mikä eniten ihmisiä luultavasti eniten häiritsee.

    Mitä ZOR-1:iin muuten tulee, niin hienohan se on. Vanteet sopivat auton valittuun rakentelutapaan/-tyyliin ihan hyvin (toki enempi offsettia ulospäin olis ollut IMHO enempi Amerikkaa ja vähempi euro/front-wheel-drive/uusauto luukkia.) BMW-penkit yms. modernisoinnit sopivat tuohon tyyliin ihan mainiosti jne. Maskina tosin olisin mielelläni nähnyt jonkin hi-tek tyylin mukaisen billet härpäkkeen klassisen putkimaskin sijasta. Noi tube-grillet kun istuu ihan jees old-school kustomeihin - mutta kemeleontit, recarot ja isot vanteet saattaisivat kaivat jotain samaa modernimpaa sarjaa kaikkiin muihinkin näkyvimpiin rakenneltua yksilöä leimaaviin tärkeisiin pisteosiin - kuten maskiin. IMHOa edelleen.

    Auto on siis silti ihan hieno. Vähemmän väriympyrän vastakkaisilta reunoilta sävyjä sisältävällä kameleontilla (jos sellasta on edes vieläkään saatavilla?), vanhan-liiton-offseteilla (silti siis samalla vannekeskiöllä) ja one-off-special-made-for-just-that-car billet alsa maskilla, auto olisi ollut erittäin hieno. Mut nää on näitä. Makuasioita.
     
  15. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Yhdyn (vain kuvainnolliisesti!) edelliseen täysin.
     
  16. Fastback

    Fastback Gearhead

    Laitahan tietoa tulemaan yksityisviestillä kyseistä autosta, vai onko tuo nyt pelkkää legendaa?
     
  17. jäyhis

    jäyhis 1st gear

    Mun mielestä tuon kameleontti-värin suurin vika yleensä on siinä, että auton tietyt yksityiskohdat näyttävät joltain värin sinänsä hienoista sävyistä ja toinen toiselta, mutta välissä väri näyttää niiltä kaikilta sekaisin eli rusehtavalta tai harmaalta. Tuo ei siis koske Zoria pelkästään.

    Kerran ACS:ssa oli europuolella kameleontti Supra? ja sitä ei oltu saatu edes kiiltämään kunnolla. Se ei näyttänyt mun silmään kovin hyvältä. Ehkä olisi pitänyt valita halvempi maali, että budjetti olisi riittänyt lakkaan. Zori sentään kiiltää ja näissä kuvissa maalipinta näyttää erinomaiselta.

    Discovery Chanelilta tuli ohjelma Cobrasta (replikoista) ja siinä olivat sotanneet yhteen Cobra replican kameleontti-värillä! Vaikea kuvitella huonommin Cobraan sopivaa väriä!

    Erääseen tuning-Fiattiin oli liekit toteutettu kameleontti värillä. Ne toimivat oikein kivasti tuollaisessa pienessä kuviossa!

    Mielestäni Zori on kuitenkin paras toteutus näkemistäni kokonaan kameleontti värjätyistä autoista.
     
  18. petjo

    petjo Gearhead

    kyllä B:ltä löytyy toi 67 fastback ja noi moottorit.Eli tarina on tosi!
     
  19. Fastback

    Fastback Gearhead

    Oho, hieno homma. Sori jos provosoittin, mutta yritin juurikin hakea saamaani vastausta.
     
  20. Coronet440

    Coronet440 1st gear

    Joo. Huvittavaa ollut taas seurata kun ihmiset vetelevät niitä kuuluisia herneitä nenusiinsa, vaikkei syytä oikeastaan tunnu olevan...

    Jos tästä ZOR1sta puhutaan niin uskon että jokainen on samaa mieltä seuraavista asioista:

    1. Auto on rakennettu hienosti ja ammattitaitoisesti ilman kompromisseja
    2. Auton rakentamiseen on uhrattu paljon aikaa ja rahaa
    3. Auton tekniikka on uskomattoman hyvin rakennettu ja hyvistä osista

    Seuraavat asiat taas ovat niitä kuuluisia makuasioita:

    1. Sopiiko vanteet tuohon autoon?
    2. Kruunaako vai pilaako maalaus auton?
    3. Sopiiko kattoluukku tuohon autoon?


    Jotkut esittivät, että täällä kateelliset puhuvat paskaa toisten hienoiksi rakentamista/rakennuttamista autoista... Varmaan joku on kateellinen ollutkin, mutta tuon ZOR1n ulkoasu on niin provokatiivinen ettei se kylmäksi jättäne ketään. Mielipiteitä löytyy... Mielipiteet tuskin omistajan mielenrauhaa häiritsevät, koska hän on tuommoisen auton rakentanut ja sitä monissa näyttelyissä on esittänyt...

    ZOR1n hinta on taas asiansa erikseen. Ei tämmöisille viimisen päälle rakennetuille autoille hintaa ole määrätty... ei myyjien eikä ostajien puolelta...

    Ja tämähän on keskustelufoorumi, joten keskustelusta ei kenenkään tule suuttua. Asiattomia viestejä ei tähän viestiketjuun ole mielestäni vielä tullut.

    Ja nämä makuasiat vielä kerran... Itse en mikään suuri mustang-fani ole (enkä myöskään Ford-vihaaja, vasta olen kauppoja yhdestä USA-Fordista hieronut!), mutta en sen takia niitä vähättele. Oman sydämeni saa puolivolttia kierteellä hyppäämään 60-luvun lopun ja 70-luvun alun Moparit ja eräs 60 luvun alun Buick Invicta...

    Ja makuasioista vielä kerran... Jonkun mielestä jotkut asiat on kivoja, joidenkin mielestä vähemmän kivoja. Uskon että MSC:n ajan patinoimat mutta komiat herrat ovat samaa mieltä... En usko että Pepe (tai kukaan muukaan MSC:n jäsen) on Cudansa peräkonttiin Xboxia tms. pulttaamassa tai kameleotti-väriä havittelemassa.
     

Kerro tästä muillekin!