ZVH tai CZ ... tai jotain

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja CapriMies, 22.11.2002.

  1. CapriMies

    CapriMies 1st gear

    Muun muassa Burton powerin kataloogissa ja muutamilla sivuilla mainitaan, että CVH:n
    kansi sopii pienillä muutoksilla Zetec:n alakertaan. Mitenkäs onnistuuko muutos toisin päin ja olisiko siinä mitään järkeä?
     
  2. KTM

    KTM Gearhead

    Kuulostaa mielenkiintoiselta...Zetec 16v ja CVH 8v. Vaihtaa vanhempaa teknologiaa oleva kansi uudempaan lohkoon. Mikä ihme tässä olisi hyöty?
     
  3. country sedan

    country sedan Gearhead

    Briteillä on tapana tehdä 2 litrasia CVH koneita 2L Zeteceistä, fwd Escoihin. Onko järkee, paha sanoa. Zetec on käytännössä 16v CVH.
     
  4. CapriMies

    CapriMies 1st gear

    Niin itse asiassa tarkoitin voiko cvh:n alakertaan laittaa zetecin kannen. Tuntuis
    vähän järkevämmältä näin päin. Kannen ja lohkon pultit ja kanavat pitäis osua yksiin.
    Jakopää on varmasti vähän hankalampi. Zetec:ssä on tietääkseni suorasytytys, jos
    cvh:ssa on jakaja kannessa niin menee vähän
    hankalaks. Miten cvh muuten istuu takavetoseen ja mitähän sen alakerta ketää
    tehossa.
     
  5. hagle

    hagle Gearhead

    Eikös ainakin -91 mallinen 1,6 CVH Escort/Orion monipisteruikulla ole suorasytkypeli??
     
  6. KTM

    KTM Gearhead

    Istuuhan se takavetoiseen, kun olihan niitä 1.6 CVH Sierrojakin olemassa.
     
  7. country sedan

    country sedan Gearhead

  8. Tero_S

    Tero_S Gearhead

    Eikös jenkeissä ollut chv:stä 1.9 versio. luulis sen isontaminen 2.0:si olevan helpompaa kuin kannen sovittaminen.

    Ehkä syynä on ollut virioisien huono saatavuus zetec:n ollessa uusi. Nythän niihin saa jo vaikka mitä, Esim. termostaatin siirtosarjoja takaveto käyttöön.
     
  9. country sedan

    country sedan Gearhead

    Veikkaan että briteillä on vaan hinku tehdä 2 litraisia CVH koneita. Ne 1.9 koneet on vissiin aika harvinaisia myös Briteissä. Ainakin Performance Fordia silmäilessä tulee mieleen että tommonen 'vanhanliiton meininki' on enempi pinnalla. Toinen kummallisuus näyttää olevan Cossu koneiden muuttaminen vapareiksi.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    1.9 alakerta 1.6 cvh kannella

    1.6 MK4 escoon sopii suoraan
    Jenkki escortin 1.9 alakertaan pulttaa kiinni periaatteella käytännössä kaikki osat 1.6 cvh kansi,laatikko ja koneen korvat jne....
    Kuvia projektista:

    http://www.specialpaintings.net/omataut ... riolet.htm
     

Kerro tästä muillekin!