Madallus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Make, 26.10.2001.

  1. Make

    Make 1st gear

    Miten mahtaa onnistua Chevy Astron alustan madallus? En ole tutkinut etupään rakennetta (normaali kierrejousi?) mutta takana kun on lehtijouset niin miten se siellä onnistuu? uudet jouset?
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Joo se on yks vaihtoehto, tosin jos lehtijouset alkaa olla ylöspäin kaarellaan alkaa kats.setä vinstuilemaan. Helpompi tapa on perinteinen madalluspalikka jousen ja akselin väliin + pidemmät u-pultit, heikkoutena madalluksen helppo mittaus katsastuksessa (jos madaltaa yli sallitun). Molemmat yhdessä riittänee jo useimmille.
     
  3. Make

    Make 1st gear

    Joo kiitos, mistäköhän kannattais kysellä ko. osia? Onko olemassa alustan madallussarjaa jollain valmistajalla jossa olisi etu ja takapään madalluspalikat?? Ja hinnat tietty aina kiinnostaa...
     
  4. Dobermann

    Dobermann Gearhead

  5. Make

    Make 1st gear

    Tänks! Täytyy kysellä josko joku noit myis suames...
     
  6. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Käsittääkseni ainakin US-Parts kauppaa niitä ja kuulemma myös Jari Mäki Oy. Kannattaa kuitenkin tarkistaa vaikka soittelemalla..
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Halpa tapa on lyhentää etujousia sopivasti ja teettää jollain kyläsepällä madalluspalat hintaan kossupullo/pari, tietty jos tosi matalaa aikoo kannattaa ehkä käyttää tehdastekoisia palikoita.
     
  8. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Ellen väärin muista "rälläkällä poikki" jousia ei hyväksytä.
     
  9. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ei katkottuja jousia hyväksytäkään mutta jousen yläpää on sellaisessa poterossa rungon sisällä että sinne ei kukaan fakiiri kurkistele. Eli sen kun katkaiset vaan.
    Toinen vaihtoehto on katkoa esim. 1/2 kierrosta molemmista päistä, madaltuu 1 kierroksen verran mutta jousi näyttää aivan alkuperäiseltä päistä samalla tavoin tihenevine kierteineen.
     
  10. Cleveland

    Cleveland 1st gear

    Miten vääntösauva jousituksen madaltaminen käytännössä tapahtuu? Olis muistaakseni pitkittäiset vääntösauvat edessä ja olis tarve laskea...
     
  11. impala1968

    impala1968 Gearhead

    1. tunkilla keula ylös
    2. sauvojen päästä lukituspultteja aukipäin jonkin verran
    3. keula alas ja keinuta vähän puskurista jotta hakee asentonsa
    4. lisää säätöä tarpeen mukaan

    lopuksi lukitusmutterit kiinni ja koeajo, sen jälkeen korkeuden tarkistus ja pyöränkulmien säätö.
     
  12. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    Cleveland - ei me taidetakkaa madaltaa, ko me ei ruvet viemaa sitä pyöränkulmien tarkastukseen.
     
  13. OpaS

    OpaS Gearhead

    Kai ny yks talpotti ilma kulmie säätööki menee :grin:
     
  14. Roadrunner

    Roadrunner 1st gear

    No menee mut tää on nii gt luokan rata tuning auto et tää ei mee :smile:
     

Kerro tästä muillekin!