1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

02 Sebring laatikko temppuilee. Solenoidi?

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 68FuryIII, 10.11.2013.

  1. 68FuryIII

    68FuryIII 3rd gear

    Eli ilmeisesti 41TE? Rupesi jarrutuksessa 4:lta 3:lle paukahtamaan ja hirveä nykäys. Muuten laatikko toimii hienosti. Öljynpinta ok. Ei pitäisi olla vanhat öljytkään. Akku oli yön irti, mutta oire ei lähtenyt uudelleen opetuksellakaan. Jenkkisaitteja tutkailin niin siellä puhuttuun Control Solenoidin vaihdosta. Kokemuksia kellään? Joskun kylmänö ei meinaa mennä vaihde päälle ennen kuin antaa kierroksia reippaammin. Tämän tehnyt pari kertaa.
     
  2. PK

    PK 1st gear

    Tuntuis, että jättää turbiinilukkoa päälle jarruttaessa. Taitaa vaatia sen solenoidipakan vaihdon. Istu tukevasti kun kysyt hintaa ja sitten tilaa itse rockautosta.

    Tuo toinen oire taitaa olla merkki, että ei nosta pumppu paineita heti kylmillä öljyillä. Voi korjaantua öljyn vaihdolla tai sitten ei. Yleensä lause " ei pitäisi olla vanhat öljytkään" on juuri merkki siitä, että vaihto on ollut ajankohtainen jo aikaa sitten.

    Kantsii kuitenkin kysellä joltain laatikoista oikeasti ymmärtävältä. Minullahan ei ole ollut tarvetta noita rempata, kun ei vielä ole ollut laatikkovikaista omissa autoissa.
     
  3. RaiRai

    RaiRai 2nd gear

    Sanoit että öljypinta ok joten unohdetaan turha tärkeily siitä että liian vähä öljy voi aiheuttaa e.m. oireita.
    Enpäs ole itsekään joutunut automaatteja korjaamaan mutta käsitys näistä on sellainen että kotikonstein ilman lootan irroitusta ei oikein muuta korjausta voi tehdäkään kuin solenoidipakan vaihto tai jonkun anturin vaihto. Pelkällä öljynvaihdolla tuollaiset ei korjaannu, jos korjaantuu niin öljytaso on vaihdon jälkeen eri kuin ennen vaihtoa. Itse koetan vaihtaa ATF:t 50 tkm välein.
    Oikealla testerillä on mahdollista vetää lootan vikakoodit ulos, muistaakseni "keydance" -metodilla ei noita laatikon detaljeja näe.
     
  4. HT

    HT 3rd gear

    Mulla tuli vastaava oire aikoinaan sebringiin kun vaihdoin öljyt laatikkoon. Hävisi kun kävin merkkiliikkeessä piuhan päässä "opettamassa" laatikon. Maksoi parikymppiä muistaakseni.
     
  5. impala67

    impala67 Gearhead

    hieman ot, mutta kyllä riistokeskuksen vikakoodiluku alkaa aina ykkösellä. kantsii luetuttaa jollain muulla jos vain mahdollista... esim esp autotrans huittinen, erittäin suositeltava paikka.
     
  6. 68FuryIII

    68FuryIII 3rd gear

    Kiitos vastauksista.
    Varasin ajan American Poweriin ja vaihdetaan öljyt ja opetetaan laatikko uudelleen. Mikäli ei auta niin mietitään sitten solenoidipakan vaihtoa.
     
  7. 68FuryIII

    68FuryIII 3rd gear

    Tämä auttoi ongelmaan.
     
  8. 12345678910

    12345678910 3rd gear

    Mitäs se laatikon opettaminen meinaa, ts. miten tehdään?
     
  9. Vuppe

    Vuppe Gearhead

    Mulla tekee rysleri samaa, satunnaisesti, Autokseskuksen laatikon "sopeutus" auttoi vähän mutta vaiva ei loppunut. Sen kanssa voi elää, lasken sen jo ominaisuudeksi. Joskus tekee sen kun joku sattuu oleen kyydissä ja sit kysytään et mikä toi oli. No vittu rysleri se oli. ;)

    Autolla rullattu kohta 270K, lootan(kin) öljyt vaihdeltu ajallaan.

    "Pikaopetuksen" voi tehä itekin mut se oli aika monimutkanen systeemi, ajellaan tietyillä vaihteilla, tietyillä nopeuksilla... Oon ymmärtänyt et loota kyl "oppii" sen itsekin kun kilsoja kertyy.
     
  10. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Oppii, oppii. Sitähän se tekee koko ajan ajossa ollessaan, kun paikat kuluu/nöyrtyy, tms.
    Voi vaan oppivuodet olla liian pitkiä normiajossa, jos alkaa paukuttelemaan/luistelemaan vaihdoissa ja ehtiikin loota porsia ennenkuin aivoihin tieto menee perille. :argue:
     
  11. Homo

    Homo 1st gear

    Moi mikä ryslerissä vika ei toimi laatikko himskatti
     

Kerro tästä muillekin!