03'king cap,uskomaton paska!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja NXR-36, 23.8.2008.

  1. NXR-36

    NXR-36 Gearhead

    -Ei ehkä kuulu justiinsa tänne tämä juttu,mutta purnaan kuitenkin!!

    -Siis USA-tuotteita on,jos oikein muistan 7 kappaletta,ja tämä 03' King Cap on emännän auto,kun luultiin että olisi aika varma vehje vuoden vanhana ja sisään ajettuna...kun joka päivä työntää aikalailla menemään ja välillä vedetään..

    -Auto on huollettu ja öljyt vaihdettu ajallaan,no eilen sanoi todennäköisesti kiertokangen laakerit poks ja männät kolisee kanteen!!!!

    -Maahantuoja on jatkanut takuuta 150tkm.....

    -Nyt olen etsinyt kaikki datsun kerhot,metsästys-seurat,karjalaisen(luit oikei)keskustelut ja printannut 10 sivua keskusteluita,joissa on koneet poksahdellut!!!!

    -vm.02-04' koneista on tullut kiertokanki ulos ja jos on heti kolinan alkaessa älynnyt vetästä penkalle niin lohko on jäänyt ehjäksi.......Elikkä nissanin joku pohoismaiden edustaja on myöntänyt että näissä vuosimalleissa on kiertokanki vikaa,oliko se nyt valuvika vai mikä...

    -koneita mennyt alkaen 60tkm..useita n.100tkm,vielä useampi ale 150tkm.ja vitusti n.200tkm....

    -Kylläkai nyt dieselin SAATANA pitäis kestää kauemmin kuin ekat ruosteet ehtii ilmestymään(vaikka datsuni onkin)

    -koneita on kyllä vaihdettu alle kolme vuotta vanhoihin 60tkm.ajettuihin autoihin mukisematta,mutta 5vuotta vanha ja alle 150tkm.ajettuihin kuulemma sanotaan kylmästi että voivoi,elämä on!!!

    -SAATANA,eihän kukaa olisi ostanut 40tonnin lava-autoa jos myyjä sanoisi että tämä räjähtää n.100tkm.ajettuna...EI KUKAAN!!!!!

    -Outoa politiikkaa japaniassa,ettei oteta kantaa aivan selvään vikaan!!!!

    -ainoa onni onnettomuudessa on se että hajosi melkein pihaan,olisi tullut aika lasku jos ois hajonnut jossain etelä-ruottissa 3 heppaa trailerissa!!! ei kehtaa edes leikkiä ajatuksella...

    -mammaa alko jyrsimään niin että kun nissani on taas kasassa,niin lähtee pihasta kun tonni lompakosta!!!! (tiedä sitten)

    -maanantaina lähtee asia etenemään maahantujalle päin,katsotaan kuinka rupeaa vituttamaan......

    -vaikka en datsunimies olekkaan,niin kyllä on pakko myöntää että tunnen pikkuista mitälie tunnetta nyt onkaan....kaikkia king cappi kuskeja vastaan...remontit ovat olleet 4-11tonniin asti meinaan merkkikorjaamossa...

    -emännän autoa ei tukiaisilla makseta.....
     
  2. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    hanki hiluxi, pysyy nipussa. :)

    Mut joo,jos kanget entisenä, niin eipä sinne varmaan sitte kannata samanlaisia tilallekkaan laittaa, kun eivät kerran kestä, teetät kunnon h-profiiliset niin ei ainakaan kangista sitte mee koskaan :eek:
     
  3. st. vitus dance

    st. vitus dance 3rd gear

    Kuinkahan tollasissa "tyyppiongelma" tapauksissa sitten oikeasti maahantuojan puolella toimitaa. Otetaan hyllystä uusi kanki ja muut hilppeet ja niputetaan, tietäen jo etukäteen että paskojahan ne todnäk. on ja että tälläkin kertaa tuho lienee edessä seur. satkun kuluessa...

    Myötätuntien, kiitokset infosta. Itekkin katellu tuon ikäluokan Nissan/Toyota fuckuppeja käyttöpeliks.
     
  4. mie

    mie Gearhead

    Paska homma,

    Eipä se kai japseja oo liikuttanut koskaan, kun siellä taitaa jo 3 vuotta vanhat autot olla paalauskunnossa. Perseestä vaan, jos maahantuoja vetoaa ikään/pesee kätensä, vaikka olisi/on tiedetty tyyppivika.

    Tuo on niin totta kuin olla voi, jos vähänkään säälimätöntä/metsäkäyttöä. Vaikka vanhakin 4WD diesel Hilux, moni lappilainen sanonut, että ei parempaa ja kestävämpää autoa moiseen käyttöön löydy.
     
  5. NXR-36

    NXR-36 Gearhead

    00' Hilux vaihtui king cappiin sen takia kun hiluxilla ei saanut vetää kun 2200kg!!!! Datsunilla saa vetää 3000kg!! Ja tojjotalla sanoivat että jos täytyy vetää 2500kg niin osta maasturi,hiluxi ei vedä. Datsunissa 137hv ja vääntöäkin enemmän kun hiluxsissa!!

    -mutta kyllähän minäkin usa-miehenä myönnän että vaikka japanialainen onkin niin varmempi peli tuo datsuni on ollut kun esim.subbari tai uudempi vani olisi ollut mamman käytössä!! ei ole muita remppoja tarvinnut tehdä,eikä tarvitse varmaan alle 02' ja yli 04'sissakaan tehdä!!

    -seuraava lainattu kohtalotoverin riveistä. "nissan nordic tekniikan mukaan ovat muuttaneet laakereiden pinnoitetta jotta vika ei toistuisi. olen saanut tämän vastauksen kirjallisena nissanin maahantuojalta. teen juuri kantelua kuluttajalautakuntaan koska edelleenkään eivät aio korvata mitään,vaikka kyseessä ilmiselvä matariaalivika"

    -Voisiko olla esim. niin että laakereiden valmistaja on vaihtunut tai ottetu käyttöön uusi linja tai muuta sellaista jonka takia 02'-04' koneissa on heikot lkiertokangen laakerit...????

    -kyllähän nyt SAATANA dieselin pitää kestää 5vuotta ja vähintään 200tkm!!!! sehän nyt on aivan SAATANAN tosi se!!! toistan vielä itseäni ja sanon että kuka ostaisi uuden 40tonnin auton jos myyjä sanoo että kone räjähtää bauttirallaa 60-100tkm. pitäkää mintttukaakaota termarissa ja kunnolla lämmintä mukana(-20) kun lähdette,minne sitten lähdettekin......EI KUKAAN!!!

    -oli takuuta tai ei,niin kyllähän tämä on laillista kusetusta jos maahantuoja/tehdas ei mitään korvaa!!

    -tapauksiahan on valtavasti kun kerran pikku riiitssöössillä löytyi parikymmentä tapausta!!! eikä kaikki lava datsunin omistajat tsättäile nettipalstoilla,näin uskoisin..

    -no todennäköisestihän tässä käy niin että saan itse nostaa koneen keulilta ja ruveta döihin,ei sen kummempaa..mutta sääliksi käy niitä jotka ovat kovimmillan 11tonnia rempasta maksaneet....osaa ne nissanilla ainakin rahastuksen jos ei mitään muuta

    -Päätin vähän pääsellä tänne pahimpia höyryjä kun minähän en niille datsuni sivuille kirjoittele,joku roti sentään!!!!
     
  6. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Eipä meillä ainaka hiluxilla oo koskaa tiukkaa tehda vetää "vähän" ylikuormaa. Tosin, pakko se myöntää on että kyllä nissani paremmin kulkee. Mut noh, faijalla nyt kolmas hiluxi eikä yhessäkään oo varsinaisesti vikaa ollut, kaikissa vielä ollu kola/hiakotinvehkeet, eli talvella työnnetään lunta, välillä märkääkin lunta, mikä on aika raskasta ko- vehkeelle.

    ite korjaisin moisen katiskan, myisin ja tilalle hiluxi ja laittaa siihen vaikka lastun, niin eiköhän sieltä sen verta hepokatteja tule, että pärjää. (ei se turhaan top gearissa saanu mainintaa "mailman kestävin auto") :rotfl:


    Jännä juttu muuten, ensin king capeista halkes kannet, nyt niistä menee alakerran laakerit.. Mitäs seuraavaks? :)
     
  7. BT.justice

    BT.justice Gearhead

    seuraavaksi ostat dodge-ramin.
     
  8. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Kaverin diisseli audi kans on porsinu koneesta jo pari kertaa. Vaikuttaa saman"laatuiselta".
     
  9. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    :odroll:

    VQ40DE — 4.0-liter DOHC 24-valve V6 engine
    261 hp @ 5,600 rpm
    281 lb-ft of torque @ 4,000 rpm

    [​IMG]

    Tai sitten tommon Titan

    VK56DE — Endurance 5.6-liter DOHC 32-valve V8 engine
    317 hp @ 5,200 rpm
    385 lb-ft of torque @ 3,400 rpm

    http://www.nissanusa.com/titan/index.html
     
  10. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    :odroll: ..kiinanpommeja?

    Juu ei mitään piruilua, mutta nuo nipponit on yleensä pidetty melko luotettavina? Jokos ne vinosilmät alkaa ratsastamaan maineensa varassa että niillä on varaa tehdä oikeasti sitä rehellistä paskaa?! :-?
     
  11. DX

    DX Double Gearhead

    Mun käsitykseni asiaan on että Japsit on joutunu eu-tullien takia siirtämään suuren osan myyvien ns. massamallien tuotannostaan Eurooppaan, eli me tehdään paskaa täällä ihan itte.
     
  12. DX

    DX Double Gearhead

    Voi vain arvailla lukuja siitä kuinka monta, esim. Hondan englannin tehtaan alihankkijoiden tuotannosta laatuvastaavaa japanilaista insinööriä, on lähtenyt "uimaan".

    Melko stressaavan mutuvaikutelman antava duuni. :lol:
     
  13. Uoti

    Uoti 2nd gear

    Noi nissanin moottori ongelmat koskevat muuten myös 2.5 bensa malleja, sekä pick-up että maastureissa! Ollut meillä tiedossa vuodenpäivät, ei noita uskalla yli 100tkm ajettuna enää vaihdossa ottaa... Hilux ainoa oikea pick-up jos laatua haetaan, vetopaino toisille pikkasen pieni...
     
  14. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Mitäs vittua ajatte niin uusilla.. EI noita SD mallin koneita <---90 saa ajamalla ainakaan rikki :rotfl:

    -00 ja uudemmissa nissaneissa on osana RENAULT :eek:
     
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kyllä. Varmin konsti saada laatu heikkenemään, on tuoda tuotanto sumujen saarille, Itävaltaan tai vaikkapa Puolaan. Itävallassa kerran kävin tutustumassa laakeritehtaaseen ja voi jeesus kun tuntui hetkellisesti siirtyneen ajassa ja paikassa johonkin entisen DDR:n synkimpiin hetkiin. Ilmapiiriä, konekantaa ja yleisilmettä myöten.
    Työn jäljestä pystyi myös päättelemään, ettei duunaria ihan pirusti "nappaa" se mitä se kone työntää toisesta päästä pihalle.
    En ainakaan sen firman tekeleitä osta ikuna. :eek:
     
    1purehell tykkää tästä.
  16. NXR-36

    NXR-36 Gearhead

    dodge ram sl laramie on tullut jo kokeiltua +300hv meni ja työnti niin vitusti mutta jos tulee yli 50tkm. vuodessa niin ei ollut mun juttu,auto vaikutaa vissiin hämeenlinnassa jonne myin... ja jos ajaa yli 50tkm.vuodessa niin ei sitä kyllä millään 88'hiluxilla ajeta,ihan oikeesti....vaikka kestääkin maailman tappiin asti!!! onhan noita pumppu vikoja ym. aika paljon uudemmissa vehkeissä esim.opel vivaro....kyllä sillä edellisellä hiluxillakin vedettiin mutta se on semmoinen juttu että liikkuva poliisi on aika tarkka kun tulee neljän hevosen koppi perässä,tämä on tosijuttu!! siinä ei auta sanoa että kyllä tää justjust jaksaa vetää.....ihmeen herkästi pysäyttelee ja haastattelee,viimeeksi antoivat 20euron sakot siitä kun lisävalot on liian lähekkäin,liian isot ja nautarauta peittää rekisterikilpeä!!!! aivan totta!!! hepat läähättää kuumassa kopissa ja siat kirjoitta jotain vitun 20€ lappua,järki hoi!! lähtiessä sanoi että ota tuo vesipullo pois mukitelineestä,estää näkyvyyttä......ja tämä on taivaantosi!!!!!! meni aiheesta sivuun,huomenna jännitetään mitä tulee tuleman....
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kuulostaa ihan siltä, että oot törmännyt lahtelaisiin poliiseihin. :rotfl:
     
  18. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Nyt kiinnostais yksityiskohdat....alla 2003 malli ja 71000km mittarissa... :poff:

    Onko näistä lähtenyt joku virallinen korjauskehoitus johonkin?
    Miten koneet on särkyneet? Kuormaa kylmälle koneelle vai mitä?

    Tietäis vaan pistää vähän ehdolle paikallisessa Nissan -huollossa...että kannattaneeko odottaa että särkyy jos on kerran jonkun (kenen?) virallisesti myöntämä valmistus/tyyppivika?
     
  19. NXR-36

    NXR-36 Gearhead

    Nyt jäi printit auton keskikonsolin mutta nissanin maahantuoja on lähettänyt vastauksen kirjallisena yhdelle lavadatsunin omistajalle jossa seisoi että kiertokangen laakereissa todettu materiaalivika,ovat korjanneet asian ettei uudemmissa koneissa enään tule vastaan.......Eli jos omistat 02-04 king capin(ehkä myös pick up,en tiedä) ja kone on vielä ehjä.....niin ota ihmeessä yhteyttä paikalliseen nissaniin tai maahantuojaan ja tiedustele asiaa!!! On meinaan aika ikävää jäädä tienpäälle keskellä korpea pakkasella!!! koneita on mennyt jopa 60tkm.ajettuna,todennäköisesti ne on ollut takuun alaisia eli alle 3v vanhoja....

    Emännän auto hajosi tyhjällä lavalla/koukulla,lämmin kone,+18astetta ulkona...ensin kitisi hiukan....siten alkoi kovenemaan ja heti perään kolisemaan ja penkalle!!!!

    Soitin salossa vaikuttavalle koneistamolle ja kyselin varovasti kustannusarviota jos vien koneen pestynä heille.......kaveri soitti iltapäivällä ja kertoi viime syksynä heillä tehdyn vastaavan tapauksen hinnan....

    Työn osuus 1680€......osat 3500€ eli pauttirallaa 5000€

    Kyllä täsä nyt alkaa vanhemman datsunin alakerran metsästys!!!!!!

    Huomenna selviää jotain Porvoon nissanilta,katsotaan mitä????
     
  20. G20

    G20 Gearhead

    No jos oot tekemisissä sen nimeltä mainitsemattoman Kari Salmelaista muistuttavan käkkäräpään kanssa niin ei tuu mistään mitään.. Sen vähän mitä on tarvinnu olla tekemisissä mies on kävelevä persereikä.. ja sen "nissanitalon" muut duunarit jutellu ihan samaa.. :poff: :eek:
     

Kerro tästä muillekin!