10 bolt.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 4d sedan, 7.10.2008.

  1. JS63

    JS63 3rd gear

    Morjens!
    Itselläni on Novan alla tuo 8,2" 10 pultti perä. Peräremontti ajankohtainen, kaikki laakerit menee ainakin vaihtoon ja haaveilin noita c-clip eliminaattoreita. Mutta mutta nehän vissiin pitäis olla katu/mutka-ajoon kartiorullalaakereilla? Saakohan noille vakiomitoilla oleville vetareille semmoisia? Perässä on levylukko ja 4.11 välitys, 8"-9" slicksit oli suunnitelmissa ens suveksi. Perän kestävyyttä on sitten tarkoitus testailla.. Täysin katuauto on kyseessä pikkulohkolla ja mutkaankin tekis mieli ajaa.
     
  2. JS63

    JS63 3rd gear

    Noista vetareista vielä:

    Tilasin itelleni Moserin vetarit Novaan (summit# MSR-A102809, $239,95/pr). Vaikuttavat ihan laadukkailta ja kaikin puolin tukevimmilta kuin alkuperäiset. Poorissa pituutta reilu 20mm enemmän kuin alkup! Eli mittailin tossa että n. tuuman voisi kaventaa perää per puoli.. Ja poorin jälkeen akseli ei kapene eli sitäkin (pooria)voipi jatkaa tarvittaessa.
     
  3. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Mulla on vakiovetareissa just tollaset c-klipsi eliminaattorit, muistaakseni Stranget merkiltään. Sopivat paikalleen ihan perus metallikässyillä, Sellaset 4mm simmit väliin jotui kyllä tekemään ja niissä on suotavaa sorvata se reikä jämptiks.
    Täytyy funtsia samanlaisia vetareita, niissä kun näköjään on aianakin periaattessa mahdollisuus kaventaa....
     
  4. 00JONE00

    00JONE00 1st gear

    No pitänee purkaa tuo perä talven aikana, kartiot varmaankin niin kuluneet tai jotain.? Onko tollasta mitään järkeä ehostella uusilla osilla?
     
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Jatkellaas taas.
    Tuli tehtyä takakoppa jossa pultinpaikat poskilaakerien tukemiseen. Nyt kysymys kuuluukin että mitkä kierteet on noissa tehdaslaisissa takakansissa ja mihinkä momenttiin ne naulat vedetään :eek:
    Tuskimpa kovinkaan suureen, kai ikäänkuin pintaan kiinni ainostaan rajoittamaan poskilaakerien paisumista?
    Onks kellään tollasta tehdastekosta kantta 10b-akselisssa kiinni?
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Ei taida olla kellään tollasta takakoppaa?
    Jos nyt kuitenkin jollain sattus oleen niin mitenkä ne laakerikansia painavat kierteet on tiivistetty vai onko mitenkään? Kai ne vois pitää vaikka kun laittaa ne putkikierre-loctitellä läjään...
     

Kerro tästä muillekin!