10 sek auto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja 5.7 olssi, 15.4.2010.

  1. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Hei kertokaapa onko 10s auto katuajettava ihan harrastepohjalta silloin tällöin tapahtuvaan katupörräilyyn.Sen tiedän ,että 12s on.
     
  2. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    10 peli

    On joku turbotettu tai tarpeeksi isokoneinen kevyt auto ihan siedettävä.
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Kyllä kympin aikoja menevällä vapari kasikoneisella autollakin voi satunnaisesti cruisailla kesäsin kadullakin, mm. tolla pikkukakkosella tehtiin silleen vielä kesällä 2007 kun se oli tossa kuosissaan:
    http://bbchevy.suntuubi.com/datafiles/g ... oj_133.JPG

    Mitään matkustusmukavuutta tai sellasta sen kanssa ei kyllä enää tarvinnut havitella (ja aika liukkailta noi kadut tuntu :rotfl: ) mut hyvin sillä voi cruisata kun vaihtoi vaan siinä olleet sivuputket semmosiks mihin oli laitettu yks vaimenninkin väliin :wink:
    Kulki silloin vielä pumppubensallakin jota kylläkin paloi tuolla kylällä cruisatessakin joku varmaan vähintään 40 l/100 km, vähän kaasujalan raskaudesta riippuen.
    Mut oli siis leimassa ja katukäyttönenkin, stripillä sen kesän paras aika oli 10.62.

    Sittemminhän tossakin mopo on karannu lapasesta ja auto on nyt ton näkönen:
    http://bbchevy.suntuubi.com/datafiles/g ... 509_12.JPG
    Meni viime kesänä 9.38 mut tahtoo vaan kisabensaa eikä sillä kyllä muutenkaan oo enää oikeesti asiaa kadulle vaikka Streetti onkin :poff:

    Tuolla toi koko sen "kehityskaari" 2007-2009 :p
    http://bbchevy.suntuubi.com/?cat=5

    Ja onhan yks Helmine tuolta pääkaupunkiseudulta tainnu ajaa kadulla jopa käyttöautotarkoituksessa tommosella kasikoneisella 10 sek autolla, yhden talvenkin :eek: :rotfl:
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Ei noita kyllä taida haitoiksi asti olla tuon lisäksi? Ja onko ne vehkeet sitten olleet 10 sekunnin kunnossa kadulla ajellessa (eikä ilman putkia, sliksejä, spooli kenties ahterissa)? Streettimiehet varmaan kertoo lisää, mutta aika haastavalta yhtälöltä kuulostaa.
     
  5. 440

    440 Gearhead

    8) On 11.1 aikoja stripillä ilman muutoksia (ainoastaan katusliksit alle) ajetulla autolla ainakin viimekesänä ajettu n.4000km huoletta +cruisingit Vantaalla ja Hesassa (lue katuauto),ehkä tänä kesänä jo kympin puolelle :odroll:
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Meill on ollu yks, eli toi löijy. Kaks muuta oli 9 sekunnin autoja.

    Eli ekana oli mun '66 GT Dartti, evo ykkönen kulki 11.06 melkosen miedolla 400 motilla jossa 440 kampura. Toinen kehitysversio oli 4.15" iskunen vähän isommilla kansilla ja tukevammalla nokalla, ja "suoraan paketista" se kulki 10.06. Tossa oli 8" turbiini jossa stallia 6200 ja 4.10 perävälitys lukolla. Turbiini veti mukavasti jo matalilta kierroksilta ja laite oli täysin katukelponen. Mä ajelin tolla tuhansia kilsoja vuodessa ja käytin sitä stadissa ruuhkaliikenteessä työmatkoilla, sillä käytiin talvella FHRA:n kokouksissa ja yks talvi se oli jopa päivittäisenä käyttöpelinä kun ei muuta ollut. Parhaimmillaan toi 1530 kilonen auto kulki 9.69/227, etu- ja takaripustukset oli ihan vakiotyyppiset, takana SS lehtijouset ilman lisätuentoja ja renkaina kesäsin 13.5/30/15 ET Streetit. Mitään erikoisempaa huoltoa toi ei kaivannut, niiden vuosien aikana kun tolla ajelin vaihdoin vissiin pari settii venttiilijousia, keinuvivut kaks kertaa ja nostajat sekä öljypumpun käyttöakselin ainakin kerran. Jossain välissä motti dynottiin Santalalla ja tuotti 781 heppaa 6600 kierroksella ja 950 nm vääntöä 5000:lla, myös alavääntö oli vahva ja 500 ft-lb meni jo 2500 kierroksella rikki. Tolla tosiaan ajettiin aika paljon.

    Toinen oli sitte Jussin ralli, siinä moottorina oli toi dartin eka versio edelleen kehitettynä, aluks se kulki 10.2 aikoja mut sitte evo versioina 9.46/230 ja painoo karvan vajaa 1500. Tolla ei kyllä katukilometrejä niin kauheesti tullut kun ei vaan kiinnostanut ajella. Tekniikkakin oli vähän herkempää, mut silti ihan katuajettavissa ja kisakunnossa leimattu, lukkoperä siinäkin eikä spoolia. http://www.youtube.com/watch?v=xzDOhnGdk6U

    Ja kolmas sitte toi Löijy, joka oli 10.5 sekan kunnossa sekä 451 motilla, pikkuturbiinilla ja 3.91 ruuvilla, kuin myös 528 motilla miedolla street rollerilla, matala stallisella turbiinilla sekä 3.23 perävälityksellä ja radiaalirenkailla. Kulki jälkimmäisessä kuosissa 10.51/214 ja painoa 1580 kiloa. http://www.youtube.com/watch?v=328VIZY7VVQ

    Paras streetteri noista pakettina oli ehkä kuitenkin toi Dartti. Se oli suht mukava ja kelpo ajettava ja motti sekä voimansiirto toimi loistavasti yhteen. Kulutus oli siedettävä, todennäköisesti pitkälti hyvävääntösen motin ja kaasarina olleen Chuck Nuyttenin motin tietojen mukaan preppaaman "pro street" dominaattorin ansiosta. Se vei kaupungissa siinä kolmenkympin hujakoilla ja maantiellä pääs jopa parinkympin pintaan, eikä ollu mitään mummosaitsiinkiä. Vaikka kisaa sillä ei varmaan ulkonäkönsä puolesta tarvinu just kadulla vetää, joskus sentään isojen pyörien kanssa.

    Löijyssä oli lopuks sama motti, mut kesytettynä reippaasti pienemmällä nokalla. Motti oli kaikilta ominaisuuksiltaan huonompi, myös kulutukseltaan. Ajo-ominaisuuksiltaan se oli tosin ihan eri planeetalta kun siihen oli panostettu, dartti taas oli ajoltaan kun mikä tahansa vakiodartti. Tolla ei loppuvaiheessa niin hirveesti kilsoja tullut, ajelin sillä varmaan vähemmän kuin dartilla eikä vika evo vissiin ollut kun 2-3 vuotta ajossa. Toki sille välille kun sen ostin '80 luvun lopulla kilometreja tuli yhteensä kymmeniä tuhansia. Löijyllä taas oli jostain syystä liikennevaloskaboja tarjolla reippaasti enemmän. Kaikki noista oli varustettu mm. neljällä vaimentimella, eli ei olleet kauheen meluisiakaan. Et kyllä sellasii pystyy tekee ilman ahtimiakin, ja niillä pystyy ajelemaankin ihan suht normaalisti kun vaan perse kestää. Eikähän tossa kesällä toi Löijykin oo taas kympin kunnossa uudella motillaan, edelleen harvalla välitykselllä ja jottei homma menis liian helpoks ni lootassa enää vaan kaks vaihdetta.
     
  7. kh72

    kh72 1st gear

    tässä on kaksi autoa joilla pystyy kadulla ajelemaan niin paljon kun jaksaa ilman mitään ongelmia.Chevelle meni 10.696 ja Impala 10.695

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  8. kime2

    kime2 Gearhead

    Ompa todella hieno tuo Impala!
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ko laitteeseen on nykyisin asennettu uusi motti, joka on pääosin C-bargen käsialaa ja tavoite on asetetttu 10 sekunnin puolelle. Välitys ja alusta ovat samat kuin aikaisemminkin mutta vaihteistoksi asennettu Powerglide 4000 stall turbiinilla ja mottissa on pyritty mahdollisimman laajaan ja kovaan vääntöön. Uskon, että tolla voi käydä kesällä töissä ja se 10 se ei ainakaan kauaksi jää tavoitteena jos edes jää :rotfl:
     
  10. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mulla on myös toi Camaro jolla on ajettu parhaimmillaan 9.17 ja silläkin pystyi normiliikenteessä ajamaan. Tosin kulutus oli sitä luokkkaa, ettei se kaukomatkailuun houkutellut. 20 litran tankilla pääsi kaupunkiolosuhteissa peräti 15 kilometrilä VP SV05 bensalla joka maksoi reilun vitosen litra. Joku tykkää joku ei, mutta ajaminen tolla oli mielestäni joka pennin arvoista 8)

    Tossa eräänä kesäiltana Kaivarin parkkiksella:

    [​IMG]
     
  11. 440

    440 Gearhead

    8) Oletko ajanut jopa 15km 10 vuoden aikana :poff: :poff:
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Älä ny, oli se kerran Vantaan cruisingissakin (bussi oli honkkarin pihassa, tais olla menomatkalla motikseen)! Mut joo, ei tossakaan tapauksessa vissiin kyse oo siitä etteikö sillä vois ajaa kadulla, mut mukavempiakin tapoja ainakin tiettyjen ominaisuuksien puolesta ON matkustaa. Ja noi katuominaisuudet tuppaa helposti jäämään vähän toisarvosiks, vehkeitä säädetään vaan toimimaan kaasu pohjassa ja noi muut ominaisuudet jää sitte sellasiks, et tota kakkua tosiaan kullu helposti toi litra per kilsa köröteltäessä (ja tulpat per 15 kilsaa). Sama vika miellä VIPissä, mut josko sen jo nyt neljännen kauden alkaessa sais vähän paremmin säätöihinsä. :rotfl:
     
  13. juti

    juti 2nd gear

    Tai matkustaa takapenkillä mukavasti virvokkeita nauttien. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mitä mukavaa tossa on ku sinne joutuu epämiellyttävästi könyymään? Toista se on ku vaan avaa taka-oven ja astuu sisään! :rotfl:
     
  15. kuula

    kuula Gearhead

    Iliman kaasuja?
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei sinne takaovista ihan helpolla taivu kaarista johtuen. Muistanko väärin kun olin Löijyn kyydissä takapenkillä että sä olisit sanonut ettet ole ikinä siellä takapenkillä ollut???

    Jutin Impala on siisti! Ja vain tuhannes osan nopeampi kuin toi myös hieno Chevelle. Mitkä teillä parhaat loppunopeudet?
     
  17. juti

    juti 2nd gear

    . Sehän on yhtä helppoa kuin ...... pesu taloussaippualla, kun tässä ollaan vielä niin nuorii. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  18. juti

    juti 2nd gear

    Alastarossa 207km/h ja hyvinkäällä 206km/h.Loviisan puliukko kaverilla oli Alastarossa 206km/h
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, kyllähän ne kaaret siellä vähän pidmpijalkasia haittaa tossa normikäytössä, mut ei sentään mitään toivotonta. Olihan mulla dartissakin takana oikeen vyöt ja kaikki, vaikkei varsinaisia penkkejä ollutkaan. Kakaroiden turvaityynyt vaan.
     
  20. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^ Nii olitko koskaan Löijyn takapenkillä?
     

Kerro tästä muillekin!