10 sek auto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja 5.7 olssi, 15.4.2010.

  1. C-barge

    C-barge Gearhead

    No olin.
     
  2. jukka63

    jukka63 1st gear

    Ralli on nykymuodossaan ihan oiva katuauto.Tiukka vaparimotti on vaihtunut vähemmän tiukkaan pumppumottiin.Tehoja on laskurin mukaan 780.Jykä ajoi matalan kympin Porissa.Auto ei oo tosissaan mitenkään hankala ajettava.Tyhjäkäynti 800 rpm,siitä ylöspäin vetää puhtaasti 7 tonniin.Bensaa tankkiin ja menoksi.Ikävä kyllä motti poiki 4 vuoden riivamisen jälkeen,detonaatio tappoi pari mäntää.Kenkää toi kone on saanut kunnolla :D Ei armoa,Mopar kestää.Nyt kun on remontti menossa,panin elämän risaiseksi ja ostin uudet tulpat :rotfl: Vanhat siirtyvät varatulpiksi.Bensaa palaa 35l matka ajossa,kaupungissa vähän enemmän.Leikkikalujahan tän tason vehkeet on,ei niitä kukaan käytä normi liikenteessä.Paitsi Jykä aikoinaan Darttiaan :D
     
  3. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    No jopas oli hienoja tarinoita sekä autoja.Itse olen ollut vain reippaan 12 s auton kyydissä ja kyllähän sekin vakuutti, mites toi 10 kulkine vois olla jo melko rivakka kokemattoman perseen alla..Kuinkas tommonen 10 kulkine on 0-100m ajallisesti.
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    0-100m? Vai nollasta sataan kilsaan tunnissa?

    0-100km/h menee kalkulaattoreiden mukaan about 2.1-2.2 sekunnissa tasan kympin laitteella. Vähän tietysti vehkeestä riippuen. Matkaa tuohon nopeuteen kuluu 35-40 metriä.
     
  5. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Mitään en tiedä asiasta, kunhan horisen joutavia.

    Mutta aika kultaa muistot ja sama toisinpäin.

    Ihan vakio, siis täysin tehtaan jäljiltä oleva - ja tietysti harvinaisen paksua lompakkoa vaativa - normisarjaa oleva uusi saksansämpylä puskee vartilla tasan 11.0 ajan. Nollasta 60 mailiin 2.9 sekunnissa. Katurenkailla. Katalysaattoreilla. Vakiona.

    Kuvitella.

    Niin se maailma muuttuu. Ei ole 11 sekkaa enää mitään uusille urheiluautoille, jotka eivät ole välttämättä edes mallisarjansa räyhäkkäimpiä laitteita.

    http://www.caranddriver.com/reviews/com ... ison_tests

    Näitä kumpiakin löytyy Suomesta.

    Se asiattomuuksista.
     
  6. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Niinpä ei ole paljo maailma muuttunu,jos 2 pitäs valita ottaisin sen 50-70 luvun 11s vanhan amerikan läyhyn ,kun saksansämpylän joka ei vieläkään parempaan pysty ku vanha jenkki.
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kummasti tommosetkin vehkeet puutuu kun ne tuodaan suomessa viivalle. Liekkö matka pitempi, kellot käy nopeammin vai ovatko kuskit vaan hitaampia, mutta puolesta sekunnista senkuntiin ovat yleensä hitaampia nämä superautot vs. lehtien ajamat haamuajat. Siis parhaimmillaan. Monesti ne on jääny vieläkin enemmän siitä "mitä ne kulkee" tai "mitä pitäisi kulkea".
     
  8. tooke

    tooke Gearhead

    Nii, ja mitä sitte, joka Jorma, jolla on luottotiedot kuosissa, pystyy ostamaan tuommosen saksanseisojan, vaan se samoja aikoja kulkeva Jeesuksen aikainen malmikasa vaatii hieman tietotaitoa ja vähän ekuja.., ja on niii'in palijo kivenpaa :rotfl: !!
     
  9. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Jep. Ja vois oikeastaan jatkaa, että monesti kuskit ovat ekakertalaisia ja monesti vedot jäävät yhteen tai kahteen.

    Heh, tulee mieleen eräs tapaus, jossa Vetteen asennettiin ahdinpaketti. Vartilla sillä ei päässyt edes vakion aikoihin, vaikka vaihdelaatikkona oli automaatti. Kuski oli aika pettynyt. En viitsinyt kysyä jälkeenpäin: "et kai ajanut luistonesto päällä". :)
     
  10. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Niinhän se onkin pirun paljon hauskempaa! Ja jos ei sopivaa jenkkiä löydy, niin ostaa sitten vaikka Supran. :)

    http://www.youtube.com/watch?v=LVQvpQwz49I

    (Oijoijoi...nyt taitaa tulla bänniä ja pitkäksi aikaa...)
     
  11. studio57

    studio57 Gearhead

    9.7s meni ajelukelpoinen nova ( mentiin sillä jopa emännän kanssa naimisiin ) ja samalla motilla ajelin koko viimekesän 11.2s Chevellellä. Enskesänä taitaa Novan uus omistaja ottaa tuosta vielä sekunnin pois ja ajella Novalla vielä työmatkatkin.
     
  12. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Just niin. Munkin katuauto meni sen 10.8 ja on mä sillä kadulla jonkun verran ajellu, aiemmin kesät talvet, mutta silloin hieman hitaampana. Se oli mullekkin yllätys kuinka vähän tuohon kymmenen sekunnin aikaan vaaditaan. Eli käytetty mekaaninen nokka, käytetyt, imu-pakosarjat ja kaasari ja sitten hieman porttausta vakiokansiin ja puristuksia lisää. Autossa 10" turbiini, samanlaisella ajellut myös talvella. Painoa 1480kg, renkaina street radiaalit eli ihan katukumit.
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Kaveri aikoinaan ihmetteli, miten on mahdollista että Porschelle ilmoitetaan niinkin kova aika 0-100, kun vaihtamiseenkin menee aikaa. No mä hyppäsin puikkoihin katsoin, kiihdytin ja vaihdoin kakkoselle vasta kun mittari näytti yli sataa eli näin saadaan mittaeroja aikaiseksi. Tuossakin maksimi vedätyskohdaksi oli mittariin merkattu 110 eli helppo nakki. Kyllähän kuskeissa on eroja ja testaajat ovat ammattilaisia, jotka saavat paremman tuloksen kuin ekaa kertaa autoa kokeileva ja välttämättä omistaja ei raaski vedättää samalla tavalla kuin testaaja.
     
  14. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Katotaas taas tätäkin (jos ny eres koskaan tällainen vartille Suomessa päätyy). Eli aika hyvin pikku-Ferrarille, joka sentään painaa tankki täynnä puolitoista tonnia. Olisko sitten toi keskimoottori + takajousituksen rakenne + nykyrenkaat mikä saa aikaiseksi tällaiset kiihtyvyydet "jonkun lehden" testissä:

    458 Italia test results :

    Acceleration :

    0-100 3.27s
    0-160 6.5s
    0-200 9.69s
    0-250 16.0s
    1/4 mile 11.0s @ 212.8 Kph
    1 Km 19.8s @ 269.8 Kph


    Aika kovia lukemia, mutta niin toki on hintalappukin.

    Hupaista, että kotoisella vartilla tuollainen pääsisi etuajassa matkaan... :)
     
  15. jussi308

    jussi308 1st gear

    j

    Jos otetaan ajatus 10sek ajasta niin aika paljon eroa on motissa jos auto kulkee korkean kympin tai esim. 10.1 sek tai puhumattakaan esim. 9.5sek edellyttäen että auto on muuten identtisesti sama. Ja itse huomattiin että 2007 pienellä 437cid koneella ilman mitään eksoottisia osia vedettiin 10.6 sek mutta nyt rahaa menevän potenssiin x kun koittaa saada ton vessan kulkeen lujempaa. Viime kesänä vielä lehtijousilla ja alustalla jota ei ollu mahdollista oikeen säätää niin 9.6 sek ja se siis 454:lla koneella joka porattu 0.30 ylikokoon. Nyt kun koitetaan päästä lujempaa niin seuraavat kymmenykset vaan kallistuu :mad:
     
  16. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Re: j

    Ja paljon :soosoo:
     
  17. lojo80

    lojo80 Gearhead

    hmmm..mulle joku joskus sanoin..että kymppiin pääsee kuka vaan mut sen alittaminen se alkaa jo..maksamaan..ja ison rahan..
     
  18. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Kymppiinkään ei pääse kuka vaan... :soosoo:
     
  19. NineBall

    NineBall 1st gear

    Kehitys on ollut kohtuullisen nopea. Vielä 70-luvulla sai tuntea tyytyväisyyttä 14 sekan ajasta. Viriosia oli Suomessa vähän myynnissä. Peltisarjat, saati parempi nokka oli harvinaista herkkua. Nykyään ei tunnu mikään riittävän.
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    Vielä 70-luvulla Pro Stockerit meni juuri ja juuri alle kympin, että ei suuri ihme jos katuvessat jäi vähän noista ajoista :lol:

    Suomessa keskiverto auto oli joku kupla, 100a Datsun, Anglia tai muu vastaava raketti, niin kontrasti jonkun 14 sekunnin ja oman käyttökotteron välllä on ollut melkoisen raju.
     

Kerro tästä muillekin!