1000hp katuauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja mickey, 14.10.2017.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Se oli sitä kasarihotroddausta kun ei osattu eikä osiakaan saanu ni kasailtiin mitä sattu löytymään ja toivottiin parasta :D

    Suunnilleen näillä sanoilla isäukko on kuvaillu em. Aikakauden harrastamista :)
     
  2. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Niinpä.

    Itte oon niin jääräpäinen, että Tunnel Ram tulee aina vaan käyttöön. Tai no, sitten kun projekti valmistuu.

    Alle kympin kuitenkin tavoite normiajossa. Se toinen olikin jo otsikossa.
     
    jorkat ja MadMike tykkäävät tästä.
  3. shr1

    shr1 Gearhead

    Siinä tais uus Camaro olla juu kuvissa. Pitääpä tuo lehti kaivella myös esiin. Omissa ajatuksissa ihan jo sellaisetkin jutut, kuin moottorin paino ja fyysinen koko kallisti vaa´an sbc:n puolelle vs bbc. Koriin kun en ala isoja muutoksia tilan takia tekemään, enkä sitä myöskään kevennä, niin saa kelvata tää perinteisen tylsä moottori.
     
  4. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Muokattu: 24.10.2017
  5. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Puikilla olis aika vahvoilla täs kisas. :rotfl:
     
    MadMike ja studio57 tykkäävät tästä.
  6. jorkat

    jorkat Gearhead

    zillin motti
     
    MadMike ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  7. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Tuossa tapauksessa tehoa ja vääntöä on 4-tuumaisella rissalla niin paljon, että jättäisin vakionokan (Ls7) moottoriin.

    Uudemmassa autossa päästöt ei olisi mikään ongelma, erittäin helppo säädettävä, 650 rpm tyhjäkäynti, täysin nykimätön kyyti ja 8 litraa sadalla maantieajossa. Virinokalla näistä joutuisi ainakin hieman tinkimään, riippuen tietenkin säätäjän taidoista. Westechillä ei ainakaan vakio GM ohjainlaitetta (PCM) säädellä..

    Toki se tonni jäisi saamatta, kun osa STP-ämericanhevosista jäisi välilaskun aikana Area 52:lle. Mutta jättää suosiosta dynottamasta Suomessa, niin ei harmittaisi.
     
    jorkat, Herje ja J.J. tykkäävät tästä.
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ei riitä mulla paatissa vain 750 ja x2 tunnissa eli 200l/150km/h keskivauhtia.
     
  9. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    mulla 580 pyöräteholla huippu kulutus noinn 350 litraa tunnissa, tosin jotta tuon kulutuksen saa ajossa pysymään niin nopeus on aika lailla täyddet mitä välitykset antaa myöten eli noin 270 joten ei tuo pahasti yli 100 litraa sataselle veisi. Ei kyllä lähellekään tuota sataa kilometriä pääsisi kun paikat sulaisi jo ennen kuin se 60 litran tankkikaan olisi tyhjänä.
     
    MadMike tykkää tästä.
  10. FFreak

    FFreak Gearhead

  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    KiloHp esim LSx vettestä ei ilmeisesti E85lla ja parilla föönillä vihkiytymättömälle paljastu ulospäin yhtään ja käy jopa käyttiksestä. On pariinkiin otteeseen todistettu ihan Suomessa.
    Itseasiassa sä veit sen voiton jo 88 kun koitit saada sbctä sysäämään bensalla ja päällä oli Crowerin metanolitötteröruisku niineen Käenpesä-Angliasta. Seuraavaksi sitä kokeillaan muuten E85lla.
     
  12. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tunnel rami on siitä metka että kutakuinkin nolla alipaineella toimivana se vaatii pikkasen cfmää...kaasarit mitataan aikamoisella vakuumilla. Mitäs luulet että samat kaasarit antaa cfmää lähes nollassa...
     
  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    Oikein ostin juuri kaksi proram2ta..toisessa paikat foggerille....
     
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Noi Suomeen tulleet varhaiset mekaaniset spruuttapakatit tuppas olee niin loppusyöpyneitä et ei niil ollu just mitään käyttöö.

    Mottii ku rakennetaan ni yks hyvä mittasuure on BSFC, se kertoo jotain motin hyötysuhteesta huipputeholla. Ja muutenkin läpät levällään. Tarvii ihan huvikseen huomenna katella omista dynolapuista et millasia lukemia siellä on.
     
    MadMike tykkää tästä.
  15. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Hyötysuhteestä ei dragracingista niin väliä,talousmoottorissa kyllä.Et sitten kuularuiskuihin oo perehtynyt!?Kugelfischeriä meinaan.Saksalaisen insinöörin taidonnäyte.Mää en viittinyt muuta katella kuin bmep lambdan ohella,nääs hirmuinen kurmuuttaja ja ankarasti moottoria tykkäsin rasittaa.Joku S/M
    leikiksi vois sanoa!Reilusti yli 60 bar tehollista keskipainetta kuitenkin kotimoottorille.Siitä kun laskee neljälle tahdille niin työpaine aika hirmuinen,yli 200 bar reilusti.Sanoisin,livakkaasti mäntä pakenee,kiertokangen laakeri ihmeissään puhumattakaan valurauta lohkosta.Suurimman hengityksen alueelle bmep aina tietysti tulee,sen sijaan bsfc:tä tarkastelevat näkisin lähinnä talousmoottoria rakentavan!Bensalla mentiin!Noh,pikkasen Bacardia otin ja taas juttua tuli!
     
    Muokattu: 26.10.2017
    57 Firedome tykkää tästä.
  16. jorkat

    jorkat Gearhead

    uppos
     
    MadMike tykkää tästä.
  17. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ahdetuissa moteissa moni asia muuttuu toiseks. Tollasta normi katuvirimottia lähinnä meinasin. Ei mekään tota suuretta kovin usein olla lapulle laitettu mut tarvii kattoo huvikseen mitä löytyy. Sun ex tähtimekaanikon kanssa viimeks eilen oltiin yhtä 632:sta lyömäs palasiks, mut se on nykyään ihan raitis.
     
    MadMike tykkää tästä.
  18. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Uteliaisuuttani kyselen tähtimekaanikosta,tietääkseni minulla ei ole sellaista ollut.Laita vaikka yv jos ei suoraan voi vastata.
     
  19. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    no joo, en niist tiedä eikä sellasena oo kyl esiintynytkään vaan joskus mukan kisoissa olleena, eli patista tarkotin.
     
  20. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Juu,arvasin,sen verran erikoinen moottori kuitenkin varsinkin ruiskusysteemeistään,siitä ei paljon muut tienny kun mää ja edesmennyt velipoikani.
     

Kerro tästä muillekin!