12% lisä tehoa tulppia vaihtamalla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja studio57, 15.11.2010.

  1. studio57

    studio57 Gearhead

  2. Laaki

    Laaki 1st gear

    Onneksi siinä lukee "up to" eli vapaasti suomennettuna "jopa". Ja tää 12% teholisä on varmaan saatu koneesta jossa tulpat on sytyttäny ehkä joka kolmannella kerralla ja sitten vaihdettu nämä superhypertehotulpat tilalle.
     
  3. rapis

    rapis 1st gear

    kyllähän tulpillakin vaikutusta on ,,mutta kohtuus kaikessa :wc:
    uskoo ken tahtoo
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ens kauden virityssuunnitelmathan on nyt sit selvillä, tollaset Pultsari -tulpat ja Motor-Uppia koneeseen niin sehän on siinä :rotfl:
    Näillä mennään 8)
     
  5. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Kyllä meidän drifting tiimin yhteen kilpuriin tuli varmaan 20% lisää tehoa jo pelkällä perusbosch tulppien kärkivälin pienennyksellä, nii varmaan se olis voinu tulla paremmilla tulpillakin. Ei jaksanu halpis sytkäosat sytyttää enää 1.5bar ahdoilla.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Silloin joskus muinoin ku "trick of the week" syndrooma oli pahimmillaan tuli kokeiltua liki kaikkee mitä mainostettiin. Yllättäen yhestäkään ei huomannu mitään konkreettista suorituskykyhyötyä. Toi tulppakin on sillee jännä kapine, et ku sen tarkotus on sytyttää seos, ni voiks sitä ylipäätään tehdä joko hyvin tai huonosti?
     
  7. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    ^on niitä tulppien eroja dynottu ja kyllä niissä eroja on. veeämmäkin dynosi joitakin vuosia sitten eri tulppia ja iridiumtulpilla tuli enemmän. laittaisin katuraketteihin iridiumtulpat ja olisin onnellinen 8)
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^Mistä se bensa tietää että tuleeko kipinä iridiumista vai vaikkapa kuparista? :lol: Osmosiumtulpilla tulis sitten varmaan 15% lisää tehoa...
     
  9. transport01

    transport01 3rd gear

    On minullakin tullut yli 100% lisää tehoa tulppia vaihtamalla. Edelliset tulpat oli ajettu alle 10 000 km ja reilun vuoden vanhat, eli periaatteessa piti olla ok tulpat, kyljessä luki biltema :oops: Tilalle vaihdoin NGK:n perustulpat ja tehonlisäys oli todella merkittävä, takapuolidynollakin todettavissa, että yli 100%. muutos oli arviolta 40 hv -> 100 hv, siis pelkillä paremmilla tulpilla :odroll:

    Pienenä selityksenä, että tehonlisäys ei ollut niinkään kiinni NGK:n tulppien erinomaisuudesta, vaan bilteman tulppien :oops: ominaisuuksista. Lähemmin tarkasteltuna, yhdestä posliini pahasti halki, kipinä kulki jossain muualla, kuin kärjissä ja toinekin oli hiukan epäilyttävän näköinen. Eli käytännössä nelipyttyinen mottori kävi kahdella pytyllä kohtalaisesti, kolmannella vajaateholla ja neljäs vain jarrutti. Kummasti meno parani uusilla tulpilla, kun kaikki pytyt pääsivät taas töihin :rotfl:
     
  10. C-barge

    C-barge Gearhead

    Niiden tulppien pitää olla käyttöön sopivat ja ehjät, jos vertaat niitä epäsopiviin niin totta hitossa on eroa. Mä oon kuullut joitakin kertomuksia noilla dynoreissuillani myös lehtiartikkelien tekemisesetä, ne ei välttämättä aina ihan tarkimpia tieteellisiä seuloja läpäise.
     
  11. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    ^miten itse selvität millä osalla on merkitystä ja millä ei?

    ..läpäiseekö vertailumenetelmäsi ”ihan tarkimmat tieteelliset seulat”? :rotfl:
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei. Mut en mä niitä lehdessä totuuksina esittelekään. Mut toi siis perustu dyno-operaattorien näkemykseen, ma luulen et niiden kokemus on jonkinverran omaani kattavampi. Se mitä ite tossa ollu oppivinaan kantapäät ruvella vuosien varrella on, et ei kannata kauheesti nojata yksiin totuuksiin, ei olla liian ehdoton eikä aliarvioda muiden osaamista. Aikalailla sama mun osalta pätee noihin tulppiinkin; jos on olemassa tulppa joka antaa edes kaks prossaa enemmän tehoa kun kilpailjansa, niin ei muuta käytettäiskään. Jos sellanen ajatus sitte sotii jonku muun filosofiaa vastaan, ni käyttäköön hän sitte niitä mun puolestani ja nauttikoon siitä tehoedusta. Ei oo mun mielestä kovinkaan tappelun arvonen asia.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noilla sitten kait teho 4kartaistuu tosta 12prosusta
    [​IMG]
     
  14. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    entä näillä sit :eek:
    [​IMG]
     
  15. unknown

    unknown 3rd gear

  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Radioactive, noi vissiin sytyttää ilman virtaa. Onko toi isompi taunuksen :rotfl: .
     
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  18. cuda69

    cuda69 Gearhead

    kaveri osti ralllivalluun aikoinaan Briskin tulpat,ajoi autolla 300m tankille,sammutti eikä lähteny enää käyntiin ja maksoi silloin jotain 380mk.
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Briskit oli kans yks tollanen taikamerkki, nekin VM:n dynossa hyväks todetut. Mut ilmeisesti tohon oli vääränlaiset, olis pitäny ola Splitfiret!
     
  20. Futurage

    Futurage Gearhead

    Noi monikärkitulpat on myyvän näköisiä, mutta eiköhän kipinänä purkautuvan energian määrä ole suurinpiirtein sama tulpasta riippumatta, edellyttäen että tulppa on kunnossa. Onko 4 pientä kipinää parempi kuin 1 iso...olisiko kuitenkin niin että näissäkin tulee vain se 1 iso kipinä koska sähkö etsii sen helpoimman tien purkautumiseen. Käytännössä muuttujia palotilassa ja tulpassakin on sen verran että kaikki reitit kipinälle eivät ole täysin samanlaisia vaikka tulppien valmistustoleranssit olisivatkin hyvät ?
     

Kerro tästä muillekin!