12 sek käyttöauto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 15.10.2005.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Näin se on. Ja sitäpaitsi meneehän lähes joka toinen honda 12 sekuntiin vartin. Vieläpä kahdella pyörällä tasapainoillen :eek: :rotfl:
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo ja noissa nelipyöräisissä Hondissa on se kätevä puoli että jos ostaa tarpeeks vanhan (noissa pari vuotta riittänee :wink: ) niin koppaakaan ei tarvi keventää millään kuituosilla ja sellaisilla kun se kevenee ihan itekseen :p Mulla on aikoinaan yks ollu eikä siinä 10 vuotta vanhana enää paljon pellit painanu kun ei niitä enää paljon ollut :rotfl:
     
  3. URPO

    URPO 1st gear

    Joo äkkiseltään vois tällänen hölmökin kuvitella ettei ahdettu type-r oo kovin käyttöauto. Emmä ainakaan pidä kilvetöntä autoa kovin hyvänä käyttiksenä.
     
  4. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Jotain negatiivistahan se on aina kaivettava esiin kun joku muu kuin jenkki menee oikeesti lujaa... :odroll: :soosoo:
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ei pidä ottaa liian vakavasti :p Vaan sehän tossa ton Typerän kohdalla on oleellisinta onks se kilvissä ja leimattu tolle tekniikalle. Jos on niin nopea käyttöpelihän se sit on (ja nimenomaan käyttöpeli, ei muuta) mut jos se on kilvetön niin eipä toi aíka oo "kilpurille" kovin kummoinen :wink:
     
  6. Mauri H.

    Mauri H. 3rd gear

    Tosta Civikistä oli kilvet pois kilpailun ajan vain siksi että siinä yhdistyy muutama hassu tekijä:

    Vähäpäästöinen
    Remmiahdettu

    Suomessa tuollaisestahan varmaan jo joutuu linnaan. Lottovoittajien maa, mutta ei autoharrastajien.

    Sen verran paikalla olleena pitää sanoa että liukas Honda oli, ja siellä oli yksi vanhempi Civic turbolla joka veti hiukkasen yli 190 loppunopeudeksi, eli pesi kaikki katuluokan Corvetetkin loppunopeudessa. Tosin aika jäi 13:n puolelle lähinnä pito-ongelmien takia, ei niinkään tehonpuutteen vuoksi.
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Pari vuotta sitten muistaakseni Eestin puolelta Kaimo kävi vetäsemässä Civicillään 10 sekan puolelle. Tuli vaan tossa mieleen, että helpolla varmasti hyvän 12 sekan katuauton saa sillee, että ottaa yhen kymmenen sekan katuauton ja miedontaa sekä tarvitaessa lisää reksvisiittaa sen verran, että menee 12 aikoja. :rotfl:
     
  8. PauliP

    PauliP 1st gear

    tallikaveri hankki Chevrolet Typhoonin, se taitaa olla tehdaslastullaan aika lähelle 12sek käyttöauto.

    Eikä tarvi kyykistellä autoon mennäkseen, siihenhän istutaan ihan niinkuin muihinkin oikeisiin autoihin ja takapenkille kanssa.

    Ja konepeltikin taitaa olla Civicin yms. "käyttöautojen" katon korkeudessa.
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    GMC Pauli, GMC :soosoo:

    Ja tehtaan jäljiltä on "vaan" 13 s auto, mutta ihan hyvä lähtökohta 12 s käyttöautollekin. Siihen ei pitäisi juurikaan tarvia tinkiä niistä käyttöominaisuuksista.

    Eiköhän tuo tosin riitä jos 13 puolellekin pääsee, ei ole niin kiirus. Mutta olen kuullut väitettävän, että kun tehon makuun pääsee niin aina tahtoo lisää :odroll:
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Lehtitesteissä 13.8 sekasta ylöspäin, eli tyypillinen 12 sekan katuauto siis.
     
  11. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Miten niin, päästötestillähän tuosta käsittääkseni selviää, VTT ja TCT nuita tekee muodolliseen 1500E hintaan.
     
  12. PauliP

    PauliP 1st gear

    Sorry Pertti! Tuo oli puhdas tietämättömyydestä johtuva vahinko, oli pimeääkin silloin :oops:
     
  13. laakkius

    laakkius Gearhead

    Ei kai se nyt noin uudessa autossa mikään läpihuutojuttu ole, ei välttämättä riitä kertakäynti...
     
  14. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Tietääkö kukaan, onko noita VTT:n testejä läpäissyt yksikään auto tai edes käynyt niissä?
     
  15. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Itse käytin viime vuonna -91 Nissan Skyline GT-R:n, meni läpi Euro1 testistä, noita ja muita japanintuonteja on testailtu viime aikoina jonkinverran muitakin.
     
  16. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mä käsitin et noi VTT vastaavat testit olis enemmänkin 900 luokkaa kun 1500. Meinaan tossa työkaverin kanssa on ollut molemmilla semmonen projekti että tuli aiheelliseksi selvittää tuo. Molemmilla oli vaan sen verran halvat autot että moisten testien tekeminen jäis aika turhaksi.
     
  17. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Bensakoneisen TCT:llä 1200E+alv jos ei oo vielä nostettu. VTT tais olla n.1500e+alv. Kuorma-auton saattoi olla halvempi...
     
  18. laakkius

    laakkius Gearhead

    juu, mutta se sunkin auto tais olla melko vakio siinä mittaustilanteessa. Kun tohon Hondaan lyödään remmi kiinni, niin pakokaasujen arvojen suhteen ei voida kuin arvailla mitä ne saattaa olla, ja tuon ikäisessä ne päästöarvot on ilmeisesti tiukemmat kuin tuo Euro1...
     
  19. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Turbolla ois mittaus helmpompi, itse testihän on aika rauhallista menoa, simuloitua kaupunkiajoa ja maantiepätkä, kesto joku 20min. ja ajaan lähdetään kylmällä koneella. Käytettävä max. teho n.30kW eli jälkiahdetussa turbovehkeessä ei päästäis ees paineiden puolelle. Remmi tietty ahtaa alempaa.
     
  20. micco

    micco 3rd gear

    Mutta tarviiko sen ahtimen edes pyöriä siellä päästömittauksissa? Jos ottaa remmin pois ja/tai vetää ahtimen ohi putken ettei härveli ahda ollenkaan niin luulisi että läpi menee jos se nyt yleensä vakionakaan testin läpäisee...
     

Kerro tästä muillekin!