1939 Dodge truckin päivittäminen

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Jorrma, 28.5.2010.

  1. Jorrma

    Jorrma 3rd gear

    Yritän jenkkiharrastusta aloittaa ja heti alkaa kyselyikä eli onko kellään tietoa miten helposti otsikon mukaiseen autoon saisi tekniikkaa tuoreemmaksi? Suora kutonen saisi säilyä mutta jatkeeksi haluais automaatin, onko joku vastaavaan laittanut eli miten sen istuttais? Ja akselistot jos vaihtais että sais jarrut nykyaikaisemmaksi ja tehostetun ohjauksen. Täähän on siis kuorkki eikä mikään kevyt pikappi. Vai helpottaako tekemistä kun kyseessä kuorma-auto eli rakentelu vapaata? Kasia tomaatilla ja Ramin akseleilla vaan kiinni?
     
  2. Kuorkeissahan laki sanoo seuraavsti: moottoritehon oltava riittävä.

    Asiallista!

    Olin tuollaista Dodgea Floridasta talvella ostamassa ja kauppa oli sovittu mutta myyjä perkele oli myynyt sen jollekin ennen saapumistani paikalle....

    Ja tais tulla Suomeen :rotfl:

    Hauskan näköinen möhkökeula tuollainen ja siinä on kyllä potentiaalia rankempaankin toteutukseen.

    Täällä ei kait kaikista toimenpiteistä ees huudella kun kuulemma kaikenmaailman kateelliset (?!) virkamiehetkin lukee näitä löpinöitä ja heti ollaan antamassa uusia ohjeita katsastustoimipaikoille jotta saadaan kapuloita harrastajien rattaisiin....
     
  3. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Ja virkamies tulkinnee asian niin, että alkuperäisessä moottorissa teho on riittävä ja moottorin suurentamiseen soveltaa samoja pykäliä kuin kevyemmässä kalustossa.

    Kyseinen Dodge tais olla nettiautossa kaupan äskettäin? Hyvä kun Jorrma ostit sen pois, alkoi poltella mua jo aika tavalla. :rotfl:

    http://www.wilcap.com/webdoc8.html tekee adapteria lättiskutosen ja GM-automaattilaatikon väliin.
     
  4. Ola Pallonivel

    Ola Pallonivel 1st gear

    Eikös kauppa ole sovittu silloin kun rahanippu vaihtaa omistajaa...?
    Tai ainakin käsiraha. Onhan noita auton ostajia, jotka lähtee pankkiautomaatille ja ei ikinä löydä takaisin auton luokse.
    (Ei, en kiilannut tähän väliin)
     
  5. Swine

    Swine Gearhead

    Ei mitään käsitystä kelle meni,mutta täysin saman pikkiksen näin Amertradingin tiluksilla maaliskuun alkupuoliskolla.Muailma osaa olla pieni.
     

  6. Juu ,näinhän se on.

    Sovittiin vaan myyjän kanssa että käsirahaa ei tarvita ,hän pitää auton minulle varattuna tiettyyn päivämäärään saakka ja kun tuo päivä siiten koitti ja olin jo Floridassa ja kontti valmiina ,niin soittaessani että tuun nyt hakee auton niin eipä ollukkaan enää siellä :) Eli puheet on puheita ja raha ratkaisee ,eli täytyy seuraavaksi muistaa... Hyvä kuitenkin että tullut/tulossa Suomeen.

    Casacrande olikin "epäiltyjen" listoilla ,nopeet syö hitaat.

    Toisaalta hyvä näin , löysin nimittäin tilalle jotain vielä mukavamman oloista. :p
     
  7. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    No niin, päivitellääs tätä vähän.

    Eli lunastettiin tuon "elimen" kanssa tämä Dötsi itsellemme. Mainittakoon että tämä ei ole tuon Gardan linkkaama yksilö, vaan Rockmaplen arvuuttelema säksätin.

    Sen ihmeellisemmin en viell ole kerennyt Dötsiä tutkiskeleen, mutta jarruremppaa ja sähkötöitä nyt ainakin tiedossa heti kärkeen. Jos tuota nyt yrittäis mahdollisimman nopsaan vasartaa radalle, niin saakohan mistään korjaussarjaa jarrujen pää- ja työsylintereille? Taitaapa tuo kaasuttimen esikuvakin tarvita jotain ehostusta osaksensa.

    Ihmetellään sitten myöhemmin noita tekniikkapäivityksiä.
     
  8. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Damn, kun on kaunis. Mulla olis tarvetta tullaiselle maskille ja loksuille.
     
  9. Jorrma

    Jorrma 3rd gear

    Sama vika tässäkin, maski ja kiilto-osat siihen pitäis löytää.
     
  10. Fireball

    Fireball Gearhead

  11. hara64

    hara64 1st gear

  12. Jorrma

    Jorrma 3rd gear

    Sepä se, matkaan lähdössä.
    [​IMG]
     
  13. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Juuri niin :D

    Sain irrotettua jarrupääsylinterin, palastin ja putsasin. Löytyipä sitten pienen syöpymisjäljet seinämästä. Jos tuon yks piirisen järjestelmän muuttaa kaksi piiriseksi, niin millaista sylinterin halkaisijaa suunnilleen uskaltaa tarjota? Tuon alkuperäisen sylinterin halkaisija on 1 1/4 tuumaa.

    Tuonne oli ängetty jokin alipaine toiminen tehostaja, pääsylinterin ja haaroittimen väliseen jarruputkeen. Alkuperäisen sylinterin paikalle voisi ehkäpä sopia pienoinen tehostin ja sen jatkeeksi sitten tupla piirinen sylinteri säiliöineen.
     
  14. Ola Pallonivel

    Ola Pallonivel 1st gear

  15. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Tuon alkuperäisen pääsylinterin seinämän sai hoonaamalla suht asialliseen kuntoon, muutama kuoppa sinne jäi, mutta eivät ole niin kriittisessä kohdin.

    Hahmottelin uudemman kerran tehostajan istuttamista tuonne konehuoneeseen. Vaikka kokonsa puolesta tuollainen 7" kannu sinne mahtuisikin, niin jatkeena oleva pääsylinteri ottaisi simpukkaan kiinni. Joten toistaiseksi tuollaiset yhdistelmät heitetään unholaan.

    Selvittelin tuota autossa ollutta tehostajaa, näyttäis olevan Bendixn Hydrovac. Sen verta skeidaa oli sisuksiinsa syönnyt, ettei ainakaan hetkeen ollut toiminut. Asennuksessakin pienoista toivomisen varaa.

    Jos nyt yrittäis noita jarruja metsästää autossa olleilla osilla, joten turailujen ja lukuisten ärräpäiden jälkeen sitten suosiolla uudempaa osaa kiinni...palailen aiheeseen :D
     
  16. spychobilly

    spychobilly Gearhead

  17. Ola Pallonivel

    Ola Pallonivel 1st gear

    Noi ehdottamani spedeway:n sarjat tuleekin lattian alle, "väärinpäin".
     
  18. Jeeper

    Jeeper 3rd gear

    Onko minkä mallinen hydrovac, yhdellä vai kahdella sylinterillä?
    Noihin saa korjaus-sarjoja aika hyvin.
    Jos se on ehjäyskelpoinen, niin saattaisin olla kiinnostunut siitä. Sellaisen tarvisin mun -42 Chevyyn.
     
  19. hara64

    hara64 1st gear

Kerro tästä muillekin!