1957 bel air projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja timopajala, 8.10.2020.

  1. timopajala

    timopajala Gearhead

    Kaappeja myllätessä huomasin et on jäänyt takasivulasien kiskot näköjään jenkkilään eli ei tulleet auton mukana ollenkaan.

    Laittelin tilausta classiciin mut ei ole varastossa eli saattaa mennä kohtuu kauan että moiset saa. No eipä se mitään haittaa eli pönkään ikkunat sit vaan ylä asentoon jne siks aikaa kunnes kiskot saan tuohon.

    "Ovipahvit" aattelin tehdä kokonaan muovista eli haen etrasta esim 5mm muovia suoraan ja teen siitä. Käytännössä ikuiset eikä kosteus pilaa niitä mitenkään eikä ihan kamalasta edes paina. Voi toki ohuempaakin käyttää kuin 5mm et täytyy katsoa mitä sieltä löytyy kun kerkee siellä käymään.

    Kohta olis sit jo se katsastus hetki siihenkin laitteeseen edessä. Hiukan se hermostuttaa kun aina nää muutos vehkeet on sellasia jne.

    Ai niin ja pyörien suuntaukseen se täytyy viedä tässä piakkoin ja ennen leimaa siis.
     
    Isamu ja isalmela tykkäävät tästä.
  2. max

    max Double Gearhead

    Laita kuvia miltä se nyt mahtaa näyttää.
     
    Seevu ja timopajala tykkäävät tästä.
  3. timopajala

    timopajala Gearhead

    Täytyy joku video tossa kuvailla taas edistyksestä piakkoin.
     
    esmi ja max tykkäävät tästä.
  4. max

    max Double Gearhead

    Vaikka onkin hyvä välttää,että täällä somessa ei sen enempää kysele tai huutele mitä kullakin on pellin alla,kun ei tiedä kuka näitä lukee.
    Kysyn kuitenkin.Tais olla tuohon Letukkaan isoin motti 283 tarjolla,ja oliko 283hp.versio kovin.
    Miten ton nykysen motin kanssa sit toimitaan?
    Onko se sit "sopivasti"rajoissa että ei tule huolia katsurin kanssa.Ei ole pakko vastata tähän mitään.
     
  5. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo nykyään saa laittaa 400hp koneen tuohon jo. Muuttui nuo säännöt tässä hiljattain. Tuota samaa mallia on jo suomenkilvissäkin ihan laillisesti 400hp ruiskukoneella. 5kg/kw säännöllä menee.
     
    max tykkää tästä.
  6. max

    max Double Gearhead

    Varmaan jo hommat siinä pisteessä että ehdit Stadin Cruisingiin.
     
  7. timopajala

    timopajala Gearhead

    Toivotaan näin. On siinä paljon vielä puuhaa mut katsotaan
     
    Visa tykkää tästä.
  8. timopajala

    timopajala Gearhead

    Tuulilasin ja listojen asennus oli tänään. Kaverin kans laitettiin tossa tallissa. Yks rosterilista oli saanu osumaa ja vääntynyt ja kiertynyt nii oli aika työ saada se paikoilleen. Täytyy joskus tilailla vissii uudet

     
    Visa ja esmi tykkäävät tästä.
  9. timopajala

    timopajala Gearhead

    Ilma-alustan ihmettelyä ja säätelyä

     
    Artsi Bunker, Lemmu, Isamu ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. timopajala

    timopajala Gearhead

    Sain tänään asenneltua tack stripit ja viimeisen ikkunan tiivisteet valmiiks ikkuna-aukkoihin. Oli se tack strip monin paikoi. Noi. 30% liian leveää eli sai melko tavalla siitä nirhata pois että mahtui uraansa mutta pääasia että oli tarpeeks.

    Aika veemäisiä vääntää noi tiivisteet missä toi rosteri reuna, saa aika varovasti taivutella ja nitkuttaa ettei tiiviste pokkaa itseensä mutkalle.

    Ilmatkin pysyy systeemissä eli vuotoja ei näköjään ole mikä on sii erittäin hyvä asia kaikinpuolin.

    Täytyy alkaa huomenna kehittään äänieristettä tonne konttiin huolella että sais tuon pörinän mahd pieneksi.

    Toki puuttuu välisenä sekä takapenkki kokonaan ja hattuhylly niin eipä ihme että tässä vaiheessa kaikki kuuluu liiankin selvästi.

    No huomenna värkkäily jatkuu taas kunhan saan juoksevat asiat aamusta ensin hoidettua alta pois.
     
    esmi, Visa, impala-63 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. timopajala

    timopajala Gearhead

    Takalasi saatiin paikalleen ja olikin oikeastaan hankalampi mitä tuulilasi. Kolme kertaa jouduttiin se irrottaan ja neljännellä kertaa saatiin se paikkaansa lopulta

     
    Artsi Bunker, esmi, Fuselage ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. timopajala

    timopajala Gearhead

    Konepellin lukituksen kans sai tapella tänään aika kauan. Meni kyllä tuulihakaan hienosti mutta lukitus ei pitänyt millään konepeltiä alhaalla vaan päästi sen aina tuulihakaan asti.

    Kokeilin vaikka mitä säätöjä kunnes tajusin että se salpa ei pääse tarpeeksi alas. Testailin laitella prikkoja ensin kiinnikkeen alle yms mutta ei pelitänyt.

    Lopulta otin hiomalaikan käteen ja otin salvasta 2mm pois ja homma toimii eli pelti pysyy alhaalla.

    Omituinen vika ja katsoin sitä salpamekanismia niin se pohjasi eli ei oli mitenkään ollut mahdollista ilman tuota hiomista saada sitä edes toimimaan. Tiedä sitten onko salpa jostai muusta vehkeestä tai jälkituotantoa kun ei sopinut mutta nyt pelittää.

    Laitoin samalla stopparit myös konepellin kulmiin.

    Tein pcv systeemit myös uusiksi ja testaan huomenna miten homma pelaa ja koekäytän auton lämpöiseksi jne
     
    isalmela, esmi, Isamu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. timopajala

    timopajala Gearhead

    Tänään rakentelin hanskaluukkua ja koekäytin autoa ja testailin jne. No siinä aika nopeasti huomasin että se uusi lämppärin kenno sit vuotaa ja kusee nesteet auton sisälle.

    Nyt täytyis jostain löytää joku ketä osaa tuollaisen alumiini kennon korjailla ja vinkkejä siihen hommaan otetaan vastaan mielellään!

    Otan huomenna kennon irti ja katson että missä vika piilee
     
  14. timopajala

    timopajala Gearhead

    Kävi tuon lämppärin kennon kanssa älytön tuuri. Mun bestman sattu omistaan täysin samanlaisen lämppärin ja se ei ollut sillä käytössä niin otettiin siitä kenno vaan ja homma pelittää!

    Nyt pysyy lämmitys litkut sisällä :)

    Irrotin ja kasasin sen tässä jo aamusta ja nyt uudestaan nipussa koko paketti. Ilmastoinnin pitävyys sit seuraava eli toivottavasti pysyy kaasu sisällä.
     
    Isamu ja falcon1 tykkäävät tästä.
  15. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Hopealla juottaa sen?
     
    timopajala tykkää tästä.
  16. timopajala

    timopajala Gearhead

    Joo kenno on tallessa nii vois tossa sit ku auto muuten kasassa juottaa ne liitokset kaikki uusiks nii pitää sit ja on varakennona
     
  17. timopajala

    timopajala Gearhead

    Hattuhylly tehty valmiiksi, samalla kiinnitin vahavistinten hyllyn ilmasäiliön päälle. Huomenna sit viimeistely sille myös ja hattuhylly kiinni ja sit pääsis ehkä kattoverhoilua asentamaan pikkuhiljaa.

    Ihan hyvältä näyttää kyllä jo mut ikävä puoli on se että kesäloma alkaa olla ihan lopuillaan ja hommaa olis vielä melkoisesti jne.
     
    isalmela, Isamu ja esmi tykkäävät tästä.
  18. timopajala

    timopajala Gearhead

    En kerennyt enää kattoverhoilun kimppuun. Laitoin ne windlacet siihen ovien pieliin ja asensin hattuhyllyn sekä äänieriste mattoa jne jne. Sit oli pakko vuokrata niitti pyssy kun käsinitoja ei tossa homma toimi sit ollenkaan.

    Otin 8mm niittejä mut ei ne oikein riittänyt kun noissa oli se vahvike pahvi jne nii ei uponnut kovin paljoa enää siihen tack strippiin. No kyl ne siellä pysyy kun ei ala repimään niitä sieltä. Huomenna sit kattoverhoilun pariin.

    Melko hankala työmaa edessä mutta katsotaan mitä siitä tulee.
     
  19. Visa

    Visa Gearhead

    Rättikatto hommissa tuntui, että 13mm:setkin oli liian lyhyitä
     
    timopajala tykkää tästä.
  20. timopajala

    timopajala Gearhead

    Haun nyt 10mm mut katsotaan jos ne ei piisaa nii seuraavat on sit 14mm. Huomenna näkee sit tilanteen paremmin
     

Kerro tästä muillekin!