1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Tuo Grantin ratin tööttipainike on sellainen, että siihen on prässätty kolme knääkiä 120 asteen välein. Se painetaan tuohon ratin keskellä olevaan oranssiin levyyn (joka kuvassani on väärin päin, mutta kolot näkyy kuvassa) ja pyöräytetään paikoilleen. Pysyy paikoillaan puristusjousella, joka tulee painikkeen keskelle. Itsellenikin selvisi YouTube videosta:


    -J-
     
  2. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mä muokkasin noita orkkiksia sen verta että sain hitsattua -90 luvun s10 blazerin ikkunan moottorille kiinnikkeet kun halusin sähköikkunat -62 impalaan
     
    Seevu tykkää tästä.
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Etulokareitten piti olla valmiit. Ainoastaan viimeistelyhionta ja maali päälle. Toinen olikin, mutta toinen..
    [​IMG]

    Takalamppujen pohjat viimeistelin. Puuilosta M5 RST-pultteja, kanta poikki ja TIGillä rinkuloihin kiinni. Linssien ruuvinreikiin laitoin kierreinsertin "varmuuden vuoksi".
    [​IMG]
    25mm. keskireikiin pitäisi metsästää hyvät lampunkannat. Motönetin ei oikein innosta, kun niissä kiinnitys on mun mielestä aika hölmö.
    [​IMG]

    Ratin keskiö tuli ja heti piti ideoida kustomia:
    [​IMG]

    Alla iskän 80v. lahjaksi entisöity kirves "kun nyt kerran violettia maalia on ruiskussa".

    Ja näihinkin pikkuhommiin uhrattu taas tuntikausia. Huoh.

    -J-
     
    esmi, FuryIII '71, JouniK ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Sain siihen parempaan lokariin maalin päälle. Kuvia siitä, kun kaikki oli vielä hyvin:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Ja muutama minuutti sen jälkeen (kolojen alareunat):
    [​IMG]

    Vaikka valo oli suoraan lamppujen upotukseen, niin laitoin kuitenkin liian ohuelti lakkaa. Sehän ei onneksi haittaa, kun mataksi menee vielä kuitenkin. Valumat oliskin olleet harvinaisen hankalia tuolla.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Oikean puolen lokariin joutuukin vielä ruiskuttamaan kierroksen hiomaväriä, kun aina vaan paljastuu epätasaisuuksia. Eipä se haittaa, kun en mahdu maalaamaan, kuin lokarin kerrallaan.

    -J-

    ps. on muuten pirun hankala löytää pikkulohko chevyyn käytettyä aluimusarjaa 4-kurkkuiselle (tai alusarjaa yleensä)! Yhtä erikoista kyllä kaupattiin, mutta mulle liian tyyris.
     
    teippi-mikko, esmi ja Arkkumies tykkäävät tästä.
  5. Seevu tykkää tästä.
  6. Hai

    Hai Double Gearhead

    Ratin keskiön turvallisuusvaikutus on airbagia vastaava. Mekanismi on vaan eri, kuski ei uskalla hurjastella.
     
    FuryIII '71, Seevu, maxvo2 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Reikä otsaan ja kettinkiä pureskelemaan, ehdottomasti kannustaa turvalliseen ajoon.
    Minkähänlaisella otteella tööttiä painetaan, ei tota taida kämmenellä painaa?
     
    Seevu tykkää tästä.
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    En ole liikenteessä tööttiä tarvinnut (kortti vuodesta 1988). Sormellahan tuota painaa katsastusinssi testatessaan.

    -J-
     
  9. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Nopea off-topic: Miten on tuon ajan välttynyt töötin käyttämisestä liikenteessä?

    Itse käytän sitä tarvittaessa, samoin kun väläytän valoja hyvin herkästi. molemmat hyviä välineitä merkinantoon jos on jonkinlainen tilanne päällä.
     
  10. Se on aika helppoa. Ei paina sitä ratin keskellä olevaa nappia..

    En minä muista, että milloin olisin viimeksi painanut töttiä. Joskus vuosia sitten olen painanut muistaakseni..
     
    Seevu tykkää tästä.
  11. lintta88

    lintta88 2nd gear

    Mulla on galaxiessa ratissa iso kromi bulletti.
    Ei oo leimamiestä kiinnostanut ja on hieno :pinup:
     
    Seevu tykkää tästä.
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Aika ajoin tulee tööttäiltyä muun muassa semmosille, jotka ottaa nokoset liikennevaloissa. Ja toinen ryhmä on ne, jotka olettaa peruuttaessaan sen, että takana olija väistää.

    Tenu-Dartin äänimerkki lähti Grant-ratin keskeltä jo yli 20 vee sitten, koska oli tuolloin hyvin inter-aktiivinen töräyttellen käännöksissä itsekseen. Laitoin kojelaudan alle painonapin ja kojelautaan tuli tyttären teippikalvosta leikkaama trumpetin kuva ja siitä nuoli kojelaudan alle. Aina on kelvannut katsurille, eikä yksikään ole tullut edes kysymään, missä ”töötti” sijaitsee.
     
    Seevu ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Suomen lakien mukaan ei kovin montaa tilannetta taida olla, missä tööttiä saisi oikeasti käyttää.

    Viime syksynä olisi pitänyt käyttää, kun parkkipaikalla joku muori lähti peruuttamaan päin mutta itse ajoin kyseisellä ajoneuvolla (ei oma) ekaa kertaa eikä töötti ollut ratin keskiössä, joten tumps tuli volkkari puskuriin.
    Ei kuulemma huomannut, onhan tuommoinen yli 2m leveä ja kolme metriä korkea asuntoauto aika huomaamaton, ei se peileihin vilkaissutkaan.
     
    Seevu ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  14. Hai

    Hai Double Gearhead

    Seevu tykkää tästä.
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Seevu tykkää tästä.
  16. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Sanoi laki mitä tahansa niin itse käytän tööttiä siinä kohdassa kun itse katson sen aiheelliseksi. Joku nukahtanut liikennevaloihin, joku pakittamassa päin tai muuten vaan törmäyskurssilla, varoittaakseni kävelijää tai pyöräilijää jne niin onhan näitä tilanteita.

    Mun osalta tööttiasia tässä :)
     
    Seevu, Gary Grand ja toyopet tykkäävät tästä.
  17. Hai

    Hai Double Gearhead

  18. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Viimeksi toissapäivänä tööttäsin kiertoliittymän tunkeneelle. Vähän aikaa sitten olisi pitänyt, yksi isohameinen istui mutustamssa välipalaansa kaupan ajotiellä pääoven edessä. Siihen se jäi kaveriaan odottamaan, ja kun tämä tuli, jatkoivat yhdessä syömistä.

    HIENO ratti joka tapauksessa!!!
     
    Seevu tykkää tästä.
  19. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Mulla kyllä torvi autoissa, vähintään ainakin kaksi. Auton ja mä.
    Mutta mutta … nuo Seevun kuvat peilikiiltävistä osista on vaativia. Ottaa aikaa hahmottaa mikä osa kyseessä ja mistä kulmasta kuvattu.
     
    Seevu tykkää tästä.
  20. Tämä idea toimii varmasti käytännössäkin. Ainakin mikäli uskomme HAMB:in ketjua 283:n imusarjoista. Tässä sieltä:

    I'm running an Edelbrock Streetmaster intake with a 500 cfm Edelbrock carb & couldn't be happier. The thing just runs so nice, with great throttle response. My 283 is a '65..unrebuilt..with lake style headers. I wouldn't want any more torque in such a light body. The Streetmaster intake is a single plane job...not talked about very often...I was surprised when you mentioned it.
     
    Seevu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!