1958 Chevy Brookwood custom

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Seevu, 30.8.2020.

  1. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    No jopas! Kiitos tästä. Pitää tarkistaa ja pitää Edeli varastossa :D

    -J-
     
  2. Siihen voi olla toinenkin syy:

    Notes: Speed Demons available in sizes from 575 to 850 cfm. Designed for engines with cam profiles between 220º to 240º duration at 0.050.
     
    Seevu tykkää tästä.
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Hiomaväri pinnassa. Aika hyvältä vaikuttaa.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    -J-
     
    Visa, teippi-mikko, Arkkumies ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Piti hiukan töiden jälkeen kokeilla hiomavärin tasoittelua. Menikin samalla kokeilulla toinen kylki oviaukkoineen ja takaluukun reunat! Enää kuskin puoli ja sitten alkaakin vihdoin olemaan pintamaalia vailla. Nopeasti sen käsin blokkaa, kun vaan ryhtyy.
    [​IMG]

    Jännää, kun pölyisessä tallissa pohjamaalaa, niin (tähän mennessä) löytyi yksi pieni roska! Annas olla kun alkaa oikea maalaaminen ja lakkaaminen :mad:

    -J-
     
    kad_boost, MRKM, Visa ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mustaa vailla. Alkuun pelästytti tuo kylki, mutta kyllä se suoraksi tuli hiomalla.
    [​IMG]

    Saattoi sinne pari virhettäkin jäädä :rolleyes: Pari suihkausta joutui laittamaan pohjamaalia, kun hioin pinnan puhki. Vaimon kanssa nostettiin tuulilasimuotti pois, niin pääsen kömpimään sisälle korjaamaan hioessa irronneet suojaukset.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Oviaukot maalaan suorakiillolla ja samalla ajattelin ruiskuttaa koko auton. Lakkaa sitten, kun saa autoa vähän kasaan. Hiomaan pinnan joudun joka tapauksessa ja värimassa on loppu.

    Tilipäivä kun oli, niin vein satasia ProVäriin: 3.5l. pintamaalia+kovete, tinneri, rasvanpoisto, mittakuppeja varuiksi, pölyrätti ja kymmenen hiontaliuskaa kustansi n.470€. Eihän ne kaikki tuohon mene, mutta on sitten varastossa muihin projekteihin. Kaveri kysyi, että paljonko on maalia uponnut, mutta en ole enää laskuissa. Kymmeniä litroja kuitenkin kaikkinensa. Jonkin verran oppipoikien mopoihinkin mennyt, kun en raaski antaa niiden spraylla maalailla. Ja onpa tullut maalattua jotain jenkkien osiakin, kun pojat ovat tunneilla isilleen fiksanneet.
    [​IMG]

    Huominen ilta menee tallin ja auton putsauksessa ja niiden teippauksien korjailuissa, mutta jospa perjantain saisi valuteltua pintaa.

    -J-
     
    teippi-mikko, hartsa69, Kähmy 545 ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Kohta taidat olla "jännän äärellä".
    Ketjua kun olen seurannut niin ei siitä hyvä tule, taas menee erinomaisen puolelle.
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  7. Minua on mietittänyt, että mikä näyttely on se ensimmäinen tälle autolle.
     
    Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Turku Custom Shown parkkipaikka joskus 2030-luvulla :D:D

    -J-
     
    LehtinenA tykkää tästä.
  9. Siellä nämme siis..:):cool:
     
    Seevu tykkää tästä.
  10. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Ei muuten käy! Mä olen sen verran vanha kurppa, että aikaisemmin pitää valmistua. Jotta mitäs lähdit…:D
     
    Gary Grand, Seevu ja ASaari tykkäävät tästä.
  11. Concarne

    Concarne 3rd gear

    Seurannaisvaikutukset tähän päälle: Tämä ketju sai minut ostamaan kompressorin, ruiskun (ensin halvan ja sitten hyvän) sekä näihin liittyvät tarvikkeet. Maaliakin on tullut roiskittua. En uskalla euroja arvata mutta ei ole halpaa harrastamisen sivusta seuraaminenkaan näköjään enää nykyään.
     
    LehtinenA, teippi-mikko, Seevu ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    No ehkä projekti lähtee vauhdikkaammin etenemään, kun pääsee kasaamaan.

    Kaivelin esille kaverilta saamani PG:n turbiinin ja uuden Scatin vetolevyn. Pitää tässä joku päivä maalata oppipojalle pari venttiilikoppaa, niin menee turbiini samassa. Aika siisti oli, mutta vähän kuitenkin teräsharjaa ja fosforihappoa.
    [​IMG]

    Iltapäivällä väsytti niin perkeleesti, mutta sain auton peitteet kuitenkin korjattua ja aloiteltua imurointia.

    -J-
     
    Gary Grand ja Isamu tykkäävät tästä.
  13. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Alkaa se paras vaihe kun rupee saamaan näkyvää aikaseksi maalipinnan myötä ja muutaman osan kun ripustaa niin auto näyttää heti paljon valmiimmalta. Antaa lisämotivaatiota ja onhan se mukavavempaa kun loppuu pölyttäminenkin.
     
    Seevu ja ASaari tykkäävät tästä.
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    No niin..

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Lämminkin tuli..
    [​IMG]

    Näissä oloissa ihan hyvä. Etualan romut kyllä siirretty takaisin talliin maalauksen jälkeen :D
    [​IMG]

    Ei tietenkään virheetön tullut, mutta selvisin kolmella tosi pienellä valumalla, joista yksi jää etulokarin alle ja kaksi lakattavassa pinnassa:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Peitepahvi oli pullahtanut oikean etuovenaukon karmin puolelle:mad:. Kynäruiskuhommia tai ihan vaan pensselöintiä.
    [​IMG]

    Pahimman mokan huomasin juuri, kun kävin lampun kanssa tallissa ja katsoin, että takahelmoista molemmista kuulsi pohjamaali läpi.. No se korjaantuu kyllä helpolla ennen lakkaa. Parempi se, kuin valumien höyläys. Tallissa valaistus ei riitä millään ja ilmassa niin paljon maalipölyä, että suurin osa ruiskutuksesta meni fiiliksellä (pakollinen selittely). Olen ihan tyytyväinen tässä vaiheessa.

    -J-
     
    LehtinenA, teippi-mikko, hartsa69 ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Raivasin romuja vähän, että pääsi fiilistelemään.
    [​IMG]

    Tyhjensin auton roinasta ja imuroin ja pesin. Pahimpia tahroja pitää jynssätä hiukan kovemmilla aineilla joskus. Temadur ottanut itseensä, kun sisätilat toimineet osavarastona :(
    [​IMG]

    Listoja piti vähän kokeilla ja nostin äänieristeet tyrkylle.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Ja kiinni..
    [​IMG]

    Pari laatikollista eristemattoja on vielä, mutta ei riitä ihan kaikkialle. Josko huomenna mallaisi vaikka ilmakamoja takakonttiin. Oviakin voisi roudailla kotiin. Ja moottorin ja ja ja..

    -J-
     
    teippi-mikko, ASaari, Väpsy ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Moottorin asennus tyssäsi, kun sopivana ostettu vetolevy ei sitten ollutkaan sopiva. Oma moka. Tuli ostettua tämä Scat jo aikapäiviä sitten, mutta en tarkistanut mittoja. No tällä hetkellä pari varmasti sopivaa vetolevyä tiedossa ja muutamaa tarkistetaan..
    [​IMG]

    -Jake-
     
    Isamu, valtope, JouniK ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. Jos vielä säädät kaasuttimen kanssa (siis ei kaasuttimen säätämistä..:)), niin tässä voisi olla mainio vaihtoehto:

    [​IMG]
    Tätä on vissiin ollut Chevyn 305:n kanssa tehtaalta. Ebayssa on esim. 85 taalalla yksi, niin ehkä tämmöisen voisi löytää täältäpäinkin suht halvalla?
     
    Seevu tykkää tästä.
  18. T.N

    T.N Gearhead

    Mulla tämmönen economaster 450 hyllyssä. Mielenkiinnolla odotan että pääsen asentamaan sen johonkin pieneen ajomoottoriin.
     
    Seevu tykkää tästä.
  19. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Katotaan sitte jossain vaiheessa taas kaasaria..

    Mut moottorin laitoin paikoilleen! Laatikkoa veivasin perään nelisen kertaa, kun ei meinannut mennä pohjaan saakka. Oli muka turbiini kohdillaan, mutta eipä sitten ollutkaan. ARP:n turbiinin muttereista sai hioa puolet paksuudesta pois.

    Hiukan vaimo auttoi loppusijoittelussa, mutta muuten tein iha itte! Masalle kiitokset nosturin lainasta!
    [​IMG]

    -Jake-
     
    Visa, JouniK, eeko ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Kaikkea ihme häppeningiä ollut, niin ei ole ehtinyt chevyyn tehdä isompia.

    Tulppien suojapellithän mulla oli jostain uudemmasta mallista ja ylösalaisin. Periaatteessa noi niin tarpeelliset ole, mutta nakertelin kuitenkin pellistä uudet varret, puhallutin lapsityövoimalla ja maalasin. Tulpanjohdot on uudenkarheat MSD:n Street Firet, mutta pätkitty 454:n yläkautta kulkeviksi. Sniperin takia ostin kumminkin 454:n Super Conductorit ja nää jäi yli. Laitan varmaan uudet silti johdot kulkemaan alakautta.
    [​IMG]

    Startti meni paikoilleen ja ohjaustehostajan letkut. Maajohto koneesta runkoon ja starttikaapelin mallailua.

    Puolan alkuperäiselle kiinnitykselle kun on kierteet imusarjassa, niin pakko ne on tukkia. Puolan vieressä kulkee jarruputkesta väännetty PG:n alipaineputki.
    [​IMG]

    Kompressoreille pitää viedä sähköä taakse, niin hain paksua kaapelia ja parit jakoblockit. Johdot takaluukkuun saa hyvin reititettyä alkuperäisten peltisuojien alla. Etummaisia suojia mulla ei ole koskaan ollutkaan, mutta eipä ne ole ihmeelliset pellistä vääntää. Tästä vähän viimeistelee ja maali päälle:
    [​IMG]

    Taaemmat pellit sain aikanaan tuurilla Kellokoskelta. Puhallettu ja käsitelty fosforihapolla:
    [​IMG]

    Ilmoja sommittelin myös ja kävin ostamassa liittimet ja putkea. Hion tuon pommin pyrstön pois, niin kamat mahtuvat vararengaskoteloon. Kompressorien letkuissa oli sopiva kierre valmiiksi. Vedenerottimet tulee ennen venttiiliblokkia.
    [​IMG]

    Säiliön päätyyn löytyi paineensäädin, josta en tiedä mitään! Tuli kaverilta. Säätöruuvi siinä on päässä. Pitää googletella. Täytyy muutenkin selvittää, että millainen palikka tuohon oikeasti tarvitaan.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Järjestelmä tarvinnee vielä varoventtiilin johonkin väliin. Suoraan säiliöön en saa, kun reiät loppuu kesken. Motörsportti-Eero voisi kyllä olla innosta hihkuen TIGgaamassa säiliöön yhtä muhvia..

    Kävi muuten viikonloppuna mahoton tuuri! Kuopion-Juha oli saanut projektiinsa lukollisen perän hommattua omilta kyliltä. Kehuin, että siellähän on kaikkea ja piruuttani kysyin, että ei sattumalta MSD:n pikkukantista HEI-jakajaa löytyisi:D No löytyi!!:eek::eek: Mallikin vielä juuri se mitä olin miettinyt. Hinta oli sopiva, niin ostin pois.

    -J-
     
    FuryIII '71, teippi-mikko, esmi ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!