1978 Chevrolet Caprice

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Cruiserproject, 3.4.2012.

  1. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Noniin eli vihdoinkin tuli tämäkin threadi tehtyä. Kaikki, jotka jaksavat vielä lukea autoräpellysyrityksistäni niin tervetuloa :D

    Eli tuli hommattua tuollainen 78 Chevy Caprice 350 cu in (5.7 L) koneella.

    Tuossa tarinaa toisesta threadista autonhakureissusta:

    Myyjä oli lähdössä 17.4 ulkomaille ja soitin kaverille sunnuntaina, että pitäisi lähteä autoa hakemaan. Kaveri ei vastannut puhelimeen, mutta soitti noin tunnin päästä takaisin ja selitin asian. Kaveri sanoi, että kalenteri on ihan täynnä huhtikuun loppuun asti. Mun taas piti saada auto haettua ennen 17.4 ja mielellään nopeammin, kun piti firman Transportteri palauttaa. Pienen pohdinnan jälkeen kaveri sanoi, että iltajunia lähtisi kuudelta ja kahdeksalta (kello oli puoli kuusi illalla). Oli just lenkiltä tullut niin kävi suihkussa ja pakkas kamat ja hyppäs kasin junaan ja maanantaina haettiin auto. Sama kaveri oli hakemassa Aspenia kun oltiin melkein 40h yhteen putkeen tienpäällä. Siinä on oikeasti hyvä ystävä.

    Katsastus oli pari viikkoa sitten ja korjauskehotukset tuli vasemmasta putkesta (vuoto) ja oikea etuvalo näyttää liian alas. Valo on hieman irti ja roikkuu umpion sisällä. Ilmeisesti puuttuu joku mutteri tai sitten löystynyt.

    Katsastus meinasi jäädä jarruvaloista kiinni, mutta sanoin katsastusmiehelle, että edellisenä iltana kaikki valot ym. pelasivat. Katsastusmies löysi jonkun "ryöstäjän" jota räpläämällä sai onneksi valot pelaamaan. Oli kyllä hyvä katsastuskonttori ja katsastaja! Kiitokset raggarille suosituksista!

    Eli se mun Aspeni saa jäädä vielä "lepoon" ja alan sitä räpläämään myöhemmin. Yritän laittaa tämän auton nyt kuntoon, koska tässä olisi vähemmän tehtävää. Vinkkejä sais laittaa ja suosituksia, että mitä osia kandeis ostaa. Koskee öljyjä ym.

    Eli itse asiaan!

    Kuntoon pitäisi laittaa:

    1. Vasen putki (Vuoto)

    2. Oikea etuvalo (Näyttää liian alas)

    3. Jarruvalot

    4. Mittariston vasemman puolen vihreä vilkun merkkivalo toimii välillä

    5. Vasemman puolen vilkun palautus ei toimi

    6. Etujarrulevyjen vaihto

    7. Ilmaiskarit (Vuoto? Koko iskareiden vaihto tai mahdollisen vuodon korjaus)

    8. Renkaan paineet (Mitkä olis oikeat paineet?)

    9. Kaikkien öljyjen ja suodattimien vaihto

    10. Rattii tippuu painosta (Otin vahingossa liikaa tukea tilttiratista ja se tippui alas. Toimii ihan normaalisti ja nousi ylös, mutta jos liikaa painaa rattia alas niin se tippuu. Onkos tämä normaalia ja saisko sitä kiristettyä?)

    11. Ratin vaihto (alkuperäinen ratti tilalle)

    12. Ratti "hakkaa vastaan" kun yrittää hitaassa vauhdissa tai varsinkin paikallaan kääntyä


    Ratkaisut:

    1. Luulen, että tuon putkenvaihdon teen yhden kaverin/maatalonisännän kanssa.

    2. Oikean etuvalon ei luulisi olevan kauhean paha nakki. Pahimassa tapauksessa vain uusi valo ja pienimmillään joku mutteri löystynyt/irti, joten ei tuota ongelmia.

    3. Ei mitään hajua... Kuvissa näkyy polkimien yläpuolella oleva johtovyyhtipallukka. Sairas näky.

    4. Joku kontaktikäpy tämäkin kai.

    5. Ei hajua miten pitäis toimia.

    6. Katson manuaaleista, kun tulee ostettua. Aspenin manuaaleista saa aika selkeän kuvan.

    7. Mistä helvetistä voisi vuotaa? Olen kiristänyt kuvassa näkyvän bensakorkin vieressä olevan venttiilin liitoksen, venttiilin silmän/neulan (joka on venttiilihatun sisällä) sellaisellä Motonetistä juuri tähän tarkoitukseen ostamalla kiristystyökalulla. Samanlainen venttiili löytyi kompurasta tänään ja senkin venttiilin silmän/neulan kiristin. Ilmat on tallessa parin päivän seisotuksen jälkeenkin, mutta kun lähtee ajamaan niin mittari valuu heilahdellen nollaan. Perä on samalla korkeudella kuin keula mittarin ollessa 9-kohdassa. 0-kohdassa perä on n. 10cm matalammalla kuin keula. Pari kysymystä. Haittaako, jos sen venttiilin neulan/silmän kiristää täysin kiinni? Mitkä iskarit 78 Capricessa on vakiona olleet? Eikös ole öljy-, kaasu- ja ilmaiskareita? En tiedä miksi tuohon on tollainen säätö laitettu. Jos 9-kohdassa perse on samalla tasolla ja säätövara loppuukin heti siihen niin en ymmärrä tuota logiikkaa. Kuka helvetti ajaa perse alhaalla ja keula ylhäällä? 80-luvulla taisi olla muotia nostaa perää ja laittaa taakse isompaa kiekkoa, mutta tässähän on homma tehty perse edellä puuhun-periaatteella. Hirveän näköistä ajaa perä alhaalla ja ärsyttävää kokoajan rämplätä tota nappia. Vasemmasta napista ilma pois, oikeasta alkaa kompura (vasemmalla takaluukussa) pistämään ilmaa sisään.

    8. Sanokaas joku oikeat paineet niin käyn huomenna huoltoasemalla tarkastamassa

    9. Elikkä kaikki suodattimiet ja öljyt pitäisi vaihtaa.

    10. Joku mekanismi varmaan kulunut, eikä lukitse rattia kunnolla? Jos vähän nykii tai painaa rattia alas niin ei tapahdy mitään, mutta kunolla jos nojaa sen päälle niin loksahtaa alas.

    11. Manuaaleissa varmaan on ohje tähänkin?

    12. Pitää tarkistaa tehostimen öljyjen tilanne ja vaihtaa ne

    Pitäisi ostaa Alfamerin Haynesin ja Chilton'sin korjausoppaat Capriceen. Molempien teokset Aspeniin löytyy ja niistä on paljon apua. Ainakin pikkuisen pystyy soveltamaan niitäkin oppaita Chevyyn ja saa vähän ideaa, mutta ajattelin silti käydä hakemassa ihan omat oppaat, mutta tosiaan vielä ei niitä ole.

    Kaikki apu ja vinkit aloittelevalle keltanokalle taas tervetullutta! Ja hyvää kevättä... Heh heh...

    Itse auto:
    [​IMG]

    (Järjettömän tyylikkään) bensakorkin vieressä oleva taka ilmaiskareiden venttiili. Tästä ilmeisesti saa ilmaa pumpattua iskareihin, jos ei halua/pysty kompuraa käyttämään. Kompura sijaitsee vasemmalla takaluukussa. Kiristin tuon liitännän ja venttiilin silmän/neulan venttiilihatun sisältä
    [​IMG]

    Toinen kuva venttiilistä. Eli irroitin tuon kokonaan tuosta runkoon poratusta reiästä ja kiristin liitännän.
    [​IMG]

    Monroen ilmaiskarin säädin
    [​IMG]

    Taas perä valahtanut alas ja ilmat karanneet. Mittari siis nollassa.
    [​IMG]

    Tässä olis tää johtopallovyyhtisekamelska. Jotain helvetin sulakkeita, poikkastuja johtoja ja joku piirilevyn pätkä tuolla roikkuu...
    [​IMG]

    Masentava näky
    [​IMG]

    Huomenna vaikka lisää kuvia! Tämmönen tuli hankittua. Mukavaa kyytiä antaa ja ihan komiat soundit ja itte ainakin tykännyt ja tyttöystävä kans. Harmi ku ei oo oikein taitoa laitella, mutta yritetään nyt ainakin. Jotain pientä on tullut jo näprättyä. Pitäis vappucruisinkiin päästä mukaan! 8) :D

    /edit kirjoitusvirheitä korjailtu sieltä sun täältä
     
  2. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    monta vikaa tulee korjattua, ku hankit jostain ehjän rattiputken. ei oo kovin paha vaihtaa, saat tiltin ja vilkun palautuksen kerralla kondikseen. helpompi vaihtaa koko paketti ehjään ku yrittää elvytellä kulunutta.

    ja haynesin (tai alfamerin) korjausopas heti hankintaan, ni pääset hienouksista paremmin jyvälle.
     
  3. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    OK kiitoksia! Osaisitko sanoa, että paljonko tuo osa maksaa ja mistä saisi alkuperäisen/mahdollisimman alkuperäisen? Voi olla ulkomailtakin.
     
  4. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Eihän tää auto oo sama joka tuli vierelle parkkiin viikonloppuna Huhtakesuksella? :D :D
     
  5. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Plus mulla ois tiltillinen rattihässäkkä tallissa beigeillä muoveilla! Ei käy tuohon deltaan niin voisin harkita siitä luopumista. Siis jos tää ny on tää Jyväskylässä törmätty vehe,ei kiinnosta rueta mihinkään lähettelemään :wc:
     
  6. T5

    T5 Gearhead

    Lataa tuolta allekirjoituksesta tuo -79 shop manual. Sillä luulisi pärjäävän jo jonkin aikaa.
     
  7. nixon

    nixon 3rd gear

    Ekaks kannattaa kiristää hihna.
     
  8. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    No on, jos sulla on valkonen Caprice farkku! :rotfl: Kuulu muuten sinne S-marketin oville asti kun lähditte parkkipaikalta aika selvästi! :lol: 8)

    Kattelin, että jumalauta Caprice niin oli pakko ajaa siihen viereen. Harmi, että lähditte saman tien pakittamaan kun nousin autosta.

    Olittekos muuten Sulussa käymässä, kun huomasin valkoisen Capricen parkkeerattuna erään kerrostalon pihalle? Ja kerran tuli bongattu yksi valkonen (en ole varma oliko sama auto) Veturin Shellin pääoven vierestä.

    No perkele! Mun pitää ensin käydä noi myyjän antamat romppeet läpi, kun en tiedä mitä kaikkea tuon auton mukana tuli. Ainakin alkuperäinen ratti. Pari laatikkoa avaamatta. Jännittää, kun en yhtään tiedä mitä ne sisältää. :) Onks se Capricen ihan alkuperäinen osa ja mistä vuosimallista? Voisit kyllä laittaa YV:nä tai tähän threadiin kuvan, jos jaksat.

    Kirjanmerkkasin ja latasin koneelle sen pdf tiedoston. Danke schöön!

    Öh aijaa :D En tiennytkään, että siellä on joku hihna. Saa nähdä mitä tästä kaikesta tulee! :rotfl: :poff: On tullut vain ajeltua näillä, eikä vielä perehdytty kauheasti tekniikkaan... "En mä tiedä mä vaan ajan tällä"

    Kiitoksia taas kaikille vastanneille! Alanpa perehtymään tuohon shop manualiin. Käsittääkseni ne on vielä tarkempia, kuin nämä Chilton'sin ja Haynesin kirjat.
     
  9. Rzlli

    Rzlli 1st gear

    Joo kevät hiillostaa vähän kumia polttamaan :D Oispa ollu vähemmän kiirettä ni ois jääny juttusille,komia auto on siul ja tosissaan tullu bongattua siinä kerrostalojen parkissa. Ja pääovien vieressä Veturilla tuo ain on,ei jaksa kävellä :rotfl: Laitan kuvaa kun "kerkiän" ottamaan,varmasti tässä parin päivän sissään. Cruisen ohjausta ei tuon viiksessä ole(minkä saat omastasi jos tarve) mutta pitäs Capriceen passata. Deltassa poorit kun taas Chevyssä omanlaisensa. Mutta pallaillaan astialle,ny nukkumaan mänö aeka :lol:
     
  10. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Ei se yleensä ole edes kulunut, vaan löystynyt. Siinä olet oikeassa, että homma on ilman erikoistyökaluja yhtä helvettiä, mutta kun ne hankittiin niin rupeama sujuu nätisti...
     
  11. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Olin kerran röökillä siinä Shellin ovien edessä, kun saavuitte ja kattelin vierestä kun lähditte. Sillon mulla oli kyllä vielä firman punanen Transporter alla ja Caprice vasta haaveena. Juttelemaan saa tulla koska vaan, mutta autoista en kyllä kauheasti tiedä (ainakaan sähköistä ja tekniikasta). Jotain pieniä speksejä ja nippelitietoa olen saanut päähän istutettua kun olen joskus lueskellut netistä. :D Tosiaan siellä kerrostalojen pihalla on musta farmari Capricekin, mutta se tais ennen olla normaaliväri sininen ja nyt matta musta.

    Moottoritila
    [​IMG]

    Moottoritila lähempää
    [​IMG]

    Kone vasemmalta (Kuskin penkiltä katsoen)
    [​IMG]

    Eikös tuo ole tehostimen öljyt?
    [​IMG]

    Ja koneöljyt?
    [​IMG]

    Kone oikealta (Kuskin penkiltä katsoen)
    [​IMG]

    Ja tuossa on laatikonöljytikku ja lisätäänkö koneöljyt tuosta kromisesta ihme jutusta? Yritin kiertää sitä, mutta se pyöri tyhjää ja lopulta vedin ylöspäin niin kuulu vaan blob ja se aukes. Joku musta tiiviste siinä oli. Eli tuosta lisätään kai koneöljyt sitten. Voiko tuo samalla olla suodatin? :lol: Tai siis siltä se näyttää... Ei kai se ole. Mutta aika jännä korkiksi.

    [​IMG]

    Ja tosiaan! Mitä koneöljyä tuonne kandee laittaa? Öljyt ihan finito! Kattelin tänään ja alle ADD merkin ja heti huomenna ostamaan öljyä. En siis pysty vaihtamaan öljyjä ja suodatinta, vaan tarkoitus olisi lisätä koneöljyä ja vaihtaa myöhemmin suodatin ja öljyt, mutta nyt tarvitsee lisätä jotain sinne ja helvetin äkkiä ennenkuin leikkaa kiinni! Tietoa ei nyt ole, että mitä öljyjä tuonne on laitettu, mutta kun siellä noin vähän on niin kai sinne vois periaatteessa ihan mitä vaan sopivaa tavaraa tunkea? En sitten tiedä mikä olisi hyvä merkki, laatu ja synteettinen vai ei? Jotain vinkkiä niin käyn heti aamulla hakemassa! Olis kannattanut kattoo noi heti paljon aikasemmin, mutta luotin taas sokeasti, että kyllä siellä sen verran on, että voi hetken ajaa ja sitten vaihtaa kaikki nesteet ja suodattimet kerralla, mutta vitut! :eek: :lol: Toivottavasti ei leikkaa matkalla kiinni. Kone käy kyllä nätisti (toistaseksi).
     
  12. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Pittääpi katella niitä erikoistyökaluja tuohon sitten. Korjauskirjassa ne on varmaan myös listattu. Mikä siellä sitten on oikeastaan löystynyt?

    /edit Pitipä muuten sanoa, että onnistuin tänään paikantamaan sen jarruvalosysteemin vian. Tiettyyn johtoon kun koskee niin johan alkaa valot toimimaan. Sen voisi johdottaa uudestaan ja pitäis niitä johtoja jotenki saada syvemmälle sinne kojelaudan suojiin piiloon. Ne kun roikkuu aivan liian lähellä polkimia. Yksikin päivä sen jonkun irrallisen piirilevyn päällä oli jumalauta lunta. Vois kai ne vetää nippusiteellä nippuun ja jonkun palan ympäri nykästä nippu kireälle ja pois polkimien luota. Kun en tiedä missä niitten kuuluis olla ja uudelleenjohdotusta en oikein hallitse ja kuvistakin näkee niin aika helvetinmoinen sekamelska.
     
  13. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Juu, moottoriölpät siitä venttiilikopasta sisään. Taitaa olla huohotinkorkki (tms.) mikä siinä kopassa on kiinni. Laatikkoölpät tratin kanssa siitä tikusta sisään. Lootaöljyjen tarkistus sitten auto käynnissä ja keppi N:llä. Ja se musta pömpeli oli tehostimen pumppu mihin sitä tehostinölppää lisätään. Tehostimen ölpän vaihto taitaa vaatia koko mööpelin irroituksen (ainakaan aspenin vastaavassa ei ollut mitään proppua, ja liekö missään) Taisit aiemmin mainita et ohjaus "hakkaa" vastaan? Kandee tarkistaa et siellä tehostimessa on öljyä tarpeeks. Ainaki aspenissa on tikku siinä korkissa (varmaan tiesitkin?) mistä voi kattoo onko tehostimessa öljyä riittävästi.

    Moottoriölpän merkillä ei näissä laitteissa oo niin justiinsa, kunhan jotain bensakoneeseen tarkoitettua litkua on. Synteettistä, semi-synteettistä vai synteettistä? Siitä saa (taas) niin monta mielipidettä kun on esittäjiäkin... Ite kattelisin ennemmin viskositeettia. Näin melkein kesän :rotfl: korvilla varmaan joku 5- tai 10W-40 ois jees.

    Ja nämä eivät perustu faktaan, vaan omiin kokemuksiin yhdistettynä vahvaan MuTuun, joten viisaammat esittäkööt parempia ehdotuksia, jälleen kerran. :rotfl:
     
  14. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Kiitti! Käyn heti huomenna hakemassa öljyä. Toivottavasti ei jumalauta leikkaa sillä reissulla kiinni. On nimittäin PELOTTAVAN alhaalla öljyt! Ilmottelen huomenna, että miten kävi. Ja tosiaan niin Aspenissa ja tässä Capricessa on samalla tavalla ne puikot ja tekstit. Paitsi Capricessa lukee "FULL WHEN HOT" ja "FULL WHEN COLD" kun taas Aspenissa taisi olla vaan "FULL" tai "FULL HOT"-merkinnät.

    Saakos tuon tehostimen öljyn imettyä jotenkin pois? Laatikon ja tehostimen öljyt oli OK. Ei liikaa tai liian vähän. Koneöljyt taas melkein nollassa... :-? :eek:

    Noita Aspenin kirjoja olen käyttänyt apuna ennen kuin saan hommattua Capricen omat kirjat. Niissä Aspenin kirjoissa kanssa kerrottiin noista öljyn ja suodattimien vaihdosta ja miten tarkistaa öljyt oikein ja toimenpiteet vaihtojen jälkeen ym.

    Voin huomenna ottaa siitä korkista kuvan. Taitaa olla joku sellanen jännä korkki, koska siellä oli joku musta tyyny sisällä, joka näytti joltain perkeleen suodattimelta. :D

    Ratti ei käänny hitaassa vauhdissa tai paikallaan sulavasti. Aspenissa pystyi kääntämään pikkurillillä kevyesti rattia miten halusi. Täyskäännöksiähän ei saisi tehdä (ratti pohjassa vasemmalle tai oikealle). Ainakin Aspenissa ja VW Transporterissa alkoi kuulumaan sellainen kova ääni, jos löi täyden kierroksen rattia vasemmalle tai oikealle ja isäukko kertoi tämän tuhoavan tehostinta. Capricessa taas ratti nykii/potkii vastaan auton ollessa paikalla tai kulkiessa erittäin hitaasti. Helvetin ärysttävää... Öljyä näytti kyllä olevan oikea määrä.

    Pistän taas huomenna uusia kuvia. 8)
     
  15. tabs

    tabs Gearhead

    Ei se koskaan hyvä ole kun oljyt on alle tikun alamerkin, mutta ei se kiinni leivo kunhan vain edes tikku kastuu...

    Ja tosiaan toi öljy korkki on samalla huohotin, eli kaikki ok ölppää siitä sisään.

    Näyttääpä tossa sun koneessa olevan myös Edelbrokin alu imusarja, sekä kaasarikin on vaihtunut saman firman tekeleeseen.

    Ne Gm:n tiltit vaan on tollasia, että kun rykäsee niin tahtovat antaa periksi, eli ei siinäkään periaattessa mitään vikaa ole.
    Sitten kun se rupee heilumaan holtittomasti sivulle/ylös/alas, niin kannatta ryhtyä toimen piteisiin...(muutaman viddumaisen torxin kiristys pylvään sisällä)

    Tarkista se tehostimen hihnan kunto ja kireys! Tehostimen hihna kun luistelee niin aiheuttaa tota tökkimistä.
    Katso esim shop manuskasta kiristämis proseduuri tehostajalle, ÄLÄ KIRISTÄ KAMPEMALLA TEHOSTIMEN SÄILIÖSTÄ, vaan sielä on sellanen neliön mallinen reikä esim räikälle.
    Ja isäukkos on täysin oikeessa tosta paikallaan veivaamisesta ÄLÄ tee sitä, vaan aina mielellään liikkeestä. On vaan huomattavasti kevyempää tehostimelle ja nivelille.

    Takana sulla on tosiaan Monroe/Gabriel ilma iskarit jotka on periaatteessa ihan ok, jos saat paineet säilymään.
    Tarkista kaikki liitokset esim saippuavedellä suihkepullosssa, eli jos kuplii niin tiivistä liitos vaikka vetäsemällä kierteisiin putikiteippiä tukkimatta kuitenkaan liitosta.
    Saattaa toki itse iskaritkin vuotaa vanhuuttaan.

    Sähköt on sinänsä helppoja ihmeteltäviä, katsot vain mistä lähtee ja minne menee... noista orkkis piuhosta(Kulkevat yleensä suojakuorissa) ei kannata kauheesti ressata, mutta tarkastele ennemminkin noita ns. irto piuhoja. Eli mistä lähtee ja minne menee.
    Monesti noista löytyy metrikaupalla ylimääräsiä johtoja, jotka ei ole edes kiinni toisesta/kummastakaan päästä.
    Hommaa perus yleismittari vaikka biltema/motonet luokkaa 10-30€ ja opettele käyttämään sitä.
    Voipi ajan kanssa säästää ittensä takasin monesti...
     
  16. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Mä en Capricesta tiiä, mut aineskin Aspenissas pitäs olla jarruneste säiliön korkissa semmonen kupu, mikä pitää painaa sisään kun täyttää säiliöt. Se tulee itestään aina ulos.. En muista mikä vaikutus sillä nyt oli.

    Ja täyskäännöksiä ei tosiaan saa tehä niin että narahtaa.. Ohje vissiin menis niin et: Narahdus ja vähän takasin on maksimi kääntökulma.. :wink:
     
  17. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Sama Saginawin putki se o muissaki kotimaisissa merkeissä...
     
  18. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Rattiputken fixaus meni itellä ihan vaan ne veemäiset torxit kiristämällä ja ruuvilukitetta väliin. On vaan aikamoinen palapeli purkaa/kautta kasaa toi putki.
     
  19. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Jos ei oo rattiputken purkamisesta mitään käsitystä, kannattaa ottaa tästä linkki kirjanmerkkeihin talteen -> http://www.crankshaftcoalition.com/wiki ... ebuild.pdf

    On nimittäin hyvät ohjeet keeämmän rattiputken purkuun! Ja kyllä mie ite uskoisin nopeemmin korjaavani sen nykysen rattiputken ku vaihtavani uuen (vanhan) putken.. :odroll:

    Nyt on toimiva linkki, ladatkaas talteen tuo itellenne!
     
  20. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Kiitti linkistä! Tuli lisättyä kirjanmerkkeihin. Näyttää aikas monimutkaiselta, mutta olis kiva kokeilla. :D

    Mun Aspenissa on jarrunestesäiliössä kaksi mustaa muovista korkkia, jotka käännetään vaan auki. Capricessa on vähän monimutkaisempi systeemi. Sille oli joku oma termi, luin jostakin, mutta ei muistu nyt mieleen. Voin siitäkin laittaa kuvan. Se on sellainen metallinen mötikkä, jossa on sellainen vipu päällä ja jotain muovitappeja mötikän kannessa.

    Kävin ostamassa jotain öljyä Capriceen ja lisäilin sitä heti Motonetin pihalla. Myyjät ei löytäneet tietokannasta edes rekkarin avulla Capriceista mitään tietoa. Kuulemma 90-luvun jälkeiset Capricet löytyvät vain tietokannasta. Sanoin myyjälle, että jotain hyvää öljyä ja rahasta ei ole kiinni, koska haluan laadukasta tavaraa. No tuli ostettua jotain 10W-40 puolisynteettistä Teboilin öljyä 4 L /16,90€. Kyselin siitä Mobil1, mutta myyjä sanoi, että Teboilin on ihan yhtä hyvää. Tiedä sitten... Synteettisessä on kuulemma jotain lisäaineta ja iäkkäämmille :)roll:) autoille kuulemma ei kannata synteettistä antaa. Mun muistaakseni taas joku käski nimenomaan laittamaan synteettistä... :eek: Olen melko varma, että joskus joku näin suositteli. Aspeniin lisäsin joskus Motonetin omaa öljyä, mutta nyt halusin kokeilla jotain toista. Tiedä sitten tuliko valittua jotain paskaa vai jopa ihan OK tavaraa.

    Kiitos kaikille vastanneille! Hienoa, että jaksatte auttaa!
     

Kerro tästä muillekin!