1978 Chevrolet Caprice

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Cruiserproject, 3.4.2012.

  1. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Pitääpä perehtyä tähän oikein kunnolla. Kiitoksia vastauksista.

    /edit

    Ohjurin kumit on siis venttiilinohjureissa kiinni.

    [​IMG]

    Ja männänrengas.

    [​IMG]

    Tuollaisen selostuksen löysin. Mitäs noita stefoja oikein on? Nokka-akselin stefa? Jos vuotais jostain tiivisteestä?

    Jokaisessa männässä on siis männänrengas ja öljyrengas.

    Itseäni kiinnostaisi myös.

    Netistä löydettyä:
    Muutes kaikille tiedoksi, että olen hakenut ajoneuvoasentajakouluun aikuispuolelle ja odotan innolla haastattelutilaisuutta! Tarkoitus olisi suorittaa koulu kunnialla läpi, mennä töihin ja hankkia työkokemusta ja ehkä suorittaa mekaanikon tutkinto! 8)
     
  2. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Stefa on oikeastaan yhden tiivistevalmistajan nimi, josta aikoinaan tuli sitten synonyymi akselitiivisteelle. Niitähän on joka paikassa missä akseli tulee öljytilasta ulos; kampiakseli, nokka-akseli (silloin kun on jakohihna), vetopyörästö eli kansanomaisemmin perä, vaihteisto, ohjausvaihde...onhan noita paikkoja.
     
  3. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Ne pitäis sitten vaan kaikki kattoa nostamalla auto ylös ja laittamalla motti käyntiin.

    Mun mielestä toi kone pitää jotain meteliä, mutta vaikea sanoa. Tekis mieli avata ja katella sisälle ja korvata mahdollisesti kuluneet osat.
     
  4. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Onnea! Ne varmaan syynää siinä haastattelussa motivaatiota ja kiinnostusta alaa kohtaan.. voisit miettiä kannattaisko ehkä ottaa joku tuloste näistä sun kirjoituksista mukaan dokumentiksi?
     
  5. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Harmi kun ei oo tulostinta. Toisaalta jos ne alkais enemmän perehtymään mun teksteihin täällä niin tiedä sitten, että mikä olis meininki? :eek: :lol:
     
  6. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Otat muistitikulle ja raahaat dokkarit mukana tai annat tämän osoitteen, josta voi katsoa. Se on nykyaikaa...!
     
  7. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Taidan vaan kertoa rehellisesti ihan suullisesti ja katsotaan kuinka käy. Eipä mulla ole mitään ihmeellisiä papereitakaan näytettävänä. Jotain sekatöitä tehnyt ja parit koulut keskeyttänyt.
     
  8. LPV

    LPV 3rd gear

    Moi Cruiseri,
    Tolla asenteella ja innostuksella pärjäät kyllä!
    Mulla on monta tuttua paikallisissa amiksessa ja aikkarissa, juttelevat välillä noista tyypeistä jotka ovat siellä vain oleskelemassa.
    Eilen just yks sanoi että lupasi 50km:n päästä kouluun kulkevalle tyypille €50,- jos ei enää syksyllä tule takaisin... :odroll:
    Tyyppi kuulemma ei saa mitään aikaan ja häiritsee lisäksi toisten tekemistä, laiska tyyppi kuulemma...
    Koita vaan pitää innostus yllä ja vaikka välillä touhu on sitä yhtä ja samaa, tulee kuitenkin aina vastaan jotain uutta!
    Kaikki työt on kuitenkin aika samanlaisia tavallaan, on sitä perus puurtamista ja pakollisia rutiini juttuja, sitten on niitä huippukohtia kun oikein onnistuu tai on mielenkiintoinen homma käsillä.
    Mä olen myyjä, ollut 15v tai sinne päin, myyn mm. laakereita ja työkaluja sun muuta teollisuuden kunnossapitojen tarvitsemaa. Yhtälailla myymme toki vaikka jenkin pyöränlaakerit, Timken lie monelle tuttu merkki. Tässä hommassa on välillä hiljaista ja välillä vilkasta, tylsää ja kiinntoisaa, milloin mitäkin mutta työ pitää tehdä.
    Hommaa vaan itsellesi ammatti ja taitoja, antaa aivan erilailla sisältöä elämälle ja jonkinlaista itsetuntoa, kun osaa jotain ja pystyy mihin vaan halutessaan! :D
     
  9. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Totta tuo LPV.n viesti. Opetan itse keski-asteella ja "opetus" alkaa nykyaikana olla perseeseen potkimista. Porukka on sen oloista kuin elämä olsi jo eletty, ei olla kiinnostuneita oikein mistään muuusta kuin tietokonepelaamisesta yökaudet ja sitten aamulla on niin väsy, että pappa ja mamma saa kovistella tyypin kouluun, jos vain pentu viittii sitten lähteä. Psykologeja on koulussa enmmän kuin opettajia ohjaamassa näitä poloisia.
    -Innostuneet pärjäävät , saavat harjoittelupaikat ja sitä kautta hyvät työpaikat.
    -Onnea vain sinulle valitsemallasi uralla!
     
  10. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Itse selitin ummet ja lammet, mutta sain eilen tietää, että pääsin varasijalle. Olin aikas silleen, että ai höh häh? No ei sitä aina voi voittaa ja kai ne olisi voinut tyrmätä meikän hakemuksen täysin, mutta vituttaa eniten tällaiset "ehkä"-tyyppiset vastaukset.

    Sähköpostiviestissä luki, että lisätietoja antaa joku opinnonohjaaja, mutta en ole vielä saanut kiinni. Ajattelin kokeille joitain muita numeroita sinne kouluun.

    Kiitoksia piristävistä viesteistä.

    /edit Kolmannen kerran kun soitin niin puhuu toista puhelua. Vastaispa jo. Olis muitakin asioita hoidettavana tänään.
     
  11. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Noissa varasijoissa on ainakin ennen pätenyt sääntö että sitkein syö, eli vaikka olisi NN:nellä varasijalla, niin vapautuvan paikan saa hän, ken sattuu soittamaan oikealla hetkellä. Jos ei nyt natsaa, niin soittele sinne toimistoon muutaman kerran koulun alettua. Siellä on aina sitä porukkaa, joka parin viikon/päivän jälkeen toteaa, ettei tää olekaan mun juttu.
     
  12. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Jep. ite tuli pari kertaa autopuolta kokeiltua ja tulin siihen tulokseen ettei ne siellä voi oikeestaan mitään miulle opettaa. tää tapahtu joskus 90 luvulla. Olin kuiteskii pyörinyt mopojen ja autojen kanssa about 12 vuotiaasta lähtien. Eka vuos oli täyttä teoriaa ja välillä pestiin autoja ja jotai jarruremppaa. Tuli poissaoloja aika paljon ku ei siellä jaksanu olla. Tosin ei tuo koulun penkillä istuminen oo muutenkaa ollu miun juttu ikinä. Mutta tolla siun lähtötasolla voi olla ihan natsaava juttu. Pidellään peukkuja jotta pääset.
     
  13. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Sain opinto-ohjaajan kiinni ja juteltiin hieman. Osa haastattelijoista ei ilmaantunut paikalle, koska olivat saaneet kutsun roskapostiin. Haastattelut jatkuvat maanantaille. Se ohjaaja totesi, että eikö alkaiskin koulu aika nopeasti jos tiistaina pitäisi olla jo koulussa. Sanoin, että no itseasiassa ei, että nyt viikonloppuna olen pakkaamassa kamoja, asumispaikka on järkätty, sunnuntaina olen tulossa Espooseen ja viikonlopputyöpaikka on jo. Myös työharjottelupaikka valmiina kiitos näistä! Henkilöt tunnistavat varmasti itsensä. Nyt pitäis vaan päästä sinne vitun kouluun...
     
  14. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Ai, sä olet sittenkin tulossa Espooseen. Mikäsenniminyolikaan... Siihen Ikean viereen kuitenkin? Metropolia tms? Tervetuloa, koulu on kuulemma ihan jeppis, autopuolesta ei ole hajua, mut äitee kävi siellä vuos-pari sitten täydennys/uudelleen koulutusta talouspuolella. Ja tosiaan pidetään peukkuja sun puolesta. Ihan jopa jännittää täällä asti.
     
  15. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Omnia on sen koulun nimi. Olis vitun jees päästä sinne. Ei saa valittaa, eikä marista, mutta hieman harmittavaa, että koskaan mikään ei onnistu täydellisesti. Joko ei saa kämppää, duunia, harjoittelupaikkaa, mutta nyt kerrankin kun kaikki nämä on järjestyksessä niin sitten jää jostain koulusta kiinni. Mutta yritetään ja asiat on nyt aika helvetin paljon paremmin kuin ne oli kuukausi sitten. Meikäpoika oli aika hukassa silloin.

    Kiitoksia kaikille tuesta! Mukavaa porukkaa.

    Tollaset komeudet tuli bongattua nettiautosta.

    http://www.nettiauto.com/ford/fairlane/4739450
    http://www.nettiauto.com/chevrolet/bel-air/4979839

    Onkohan tuo Fairlanen tekniikka jostain 60-luvun mallista napattu?
     
  16. Stetson

    Stetson 3rd gear

    Suomenojan Omnian pihassa taisin bongata teikäläisen auton joku aika sitten. Tervetuloa vaan näille nurkille!
     
  17. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Joo siellä kottero oli hetken parkissa. Jos näit sellasta lyhyttää vaaleahiuksista pullukkaa mallu suussa ja energiajuomatölkki kädessä niin se olin minä. Ja kiitos vaan! Vaikuttaa mukavalta mestalta.
     
  18. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    -Hieno auto, olisi vain Oldsmobile! :D
     
  19. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Mulla on nyt alkanut tekemään ihan hirveesti mieli jotain 50-luvun loppupuolen siipiautoa tai sitten jotain tehokasta vähintään 400 kuutiotuumaisella koneella varustettua 60-luvun laivaa.

    Nettiautosta olen katellut noita Newportteja.
     
  20. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Nopee kysymys. Mikä ihme on kansiventtiilikasi? Eli kasin kone, mutta kansiventtiili?
     

Kerro tästä muillekin!