1984 Mercury Colony Park

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Wolfheart, 30.7.2005.

  1. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    Sorruttiinpa sitten crossipyörästämme luopumisen tuottamassa hetkellisen 'rikastumisen' hekumassa tällaiseen (siis pikkubroidi ja minä puoliksi)... :oops:

    [​IMG]

    Tosiaan vuodelta 1984, koneena se 5 litranen V8, automaatti, sähkövärkeistä suurin piirtein kaikki mahdollinen ja sitä rataa, ruma mutta pirun tyylikäs peli (tyyli on mm. sitä kun kolme henkilöä istuu etupenkillä tarvitsematta tuntea ylenpalttista läheisyyttä ja konepellin voi nähdä aavistelun sijaan). 8)

    Mutta, mitä netistä olen yrittänyt (lähinnä Googlettaa) tietoa etsiä ei oikein mitään ole löytynyt. Eli kiinnostaisi kaikki perustieto tyyliin kaikki mikä lapsia kiinnostaa, teho yms. ja tietysti myös muut fiksut vinkit ('myykää se pois' tai 'olisitte juoneet nekin rahat' ei kelpaa, ne tiedetään jo)
     
  2. marquis

    marquis 1st gear

  3. ford59

    ford59 1st gear

    mercury 1987

    Terve!
    Itse ajelen kesät talvet -87 samanlaisella härvelillä, enkä vaihtais mistään hinnasta. Se on niin mukavaa ajaa Nissan Micran viereen... :poff: !!! Ja muutenkin parkkipaikalla on aina ihanaa herättää kauhistusta ja "ihastusta". Ja tankkaaminen; ihanan kallista! 8) Eipähän tarvitse koskaan uhrata ajatusta ostoksilla että mahtuuko kaikki tavarat kyytiin. :rotfl:
     
  4. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    On ne nuo mercuryt ja ltd:eet ihan hienoja jameksia noihin muihin verrattuna...meinaan noi lokarin muotoilutkin on viety kantikkamiksi ku gee ämmillä ja jotenki hienostuneempia!HUOM!!!!En ole merkki fanaatikko...
     
  5. Guest

    Guest Guest

    Tyylikäs peli! Puukyljet kruunaavat kokonaisuuden. Näyttää todella hyväkuntoiselta. Itse tykkään Mercuryssä tuosta keulasta. Upotetut ajovalot tai vaihtoedtoisesti ulostulevat vilkut ja maski luovat vähän massasta poikkeavaa ilmettä. Upeat pinnavanteet kuuluvat lähtemättömänä osana tähän autoon.

    Mielestäni hieman kaksijakoinen auto. Keulasta Lincoln-tyylinen edustus-look. Takaata pakettiautomainen työkone.

    Sitten oli ihan todellista asiaakin Mercuryn omistajille:
    Tarvitsisin valokuvaa konehuoneesta. Kiinnostaisi tietää, kuinka alunperin on lasinpesunestesäiliö toteutettu. Tuossa omassani roikkuu jokin kuminen pussi koukuista ja sinne menee kasa letkuja.

    Ja ihan muutenkin mielenkiinnosta. Tästä autosta löytyy netistä kuvia aika nihkeästi. Laittakaa toki muitakin kuvia omista kulkupeleistänne!
     
  6. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Minä ajoin viimetalven vastaavalla LTD Countrylla -90, siinä oli jo se uudempi ja pyöreämpi keula, ei tuo komean kulmikas. Ja oli ehdottomasti paras kyyti, mitä missään mun yli 40 autosta on ollut. Ikävä oli myydä pois, pitänee joku tuommoinen vielä hommata, jos vielä oikein Mercuryna ja vielä kun löytyis henkilöautona ja 351:llä, niin se ois siinä!
     
  7. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Vuosina 1995-1998 välillä oli käyttiksenä vastaava vuotta tuoreempi. Hieno vekotin ja aika pienellähän tuo maantiellä menee 10-11L, noi melkein 200kg kevyempiä kuin GM:n vastaavat. Kaupungissa sai menemään talvella vaikka 25L, mutta silloin olikin vastaohjausta aika usein. Tehoa on huimat 135hv tai jotain sellaista, mutta väännön maksimi löytyy 1600rpm, mukavaa menoa.
     
  8. Guest

    Guest Guest

    Kopioin tänne kysymykseni STW Clubilta. Siellä kun tuntuu olevan kovin hiljaista.

    "
    - Mistä kyseisestä kalikasta löytyvät sulakkeet? Akun lähistöllä johtohässäkässä on piuhoissa muoviset mötikät, joissa lukee "fused" tai jotain sinnepäin. Ovatko itse sulakkeet jossain piilossa vai oliko vain niin pimeää etten löytänyt niitä?

    - Ovivalossa sellainen vika, että palaa kokoajan. Onko noille mitään erillistä kytkintä, kuten euroautoissa vai ovatko aina toiminnassa ovikytkimistä? Etuovissa on kaksi ovikytkintä per ovi. Ovatko molemmat tarpeellisia vai jotain hälyjuttuja?
    "
     
  9. lumlum

    lumlum Gearhead

    Hitto kun hieno. Jos Fordiin keikahtaisin, niin Colony Park olisi top 3:ssa!

    Onnea vaan!
     
  10. Ansis

    Ansis 1st gear

    Vuosituhannen vaihtumisen tienoilla oli 82 Colony park käyttiksenä, muuten mukava matkantekolaite, paitsi joku oli vaihtanut trairelpack 3,5 perävälityksen johonkin kolmen pintaan olevaan.
    Seurauksena AOD hetti loikkarin päälle jossakin toisella sadalla. Vei bensaa 11 litraa sadalle 80 vauhdissa, tasainen 130 meni samalla kulutuksella.
     

Kerro tästä muillekin!