2007 Parhaat Keulat a la Suojanen!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja maverick, 10.1.2008.

  1. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joskus tuli itekin hämmästeltyä, et vaikka auto kulki suht reippaasti, ni etupyörät ei osoittaneet juurikaan pyrkimyksiä nousta ylös. Sitä sitten utelin joltain stokkigurulta ja viesti oli jokseenkin seuraava; Jos se menee tollasia 60 jalkasia, niin ihan sama vaikka se keula kyntäis metrin asvaltin sisässä. Parhaimmillaan '66 meni 1.40, ja Ralli parhaimmillaan 1.39. Samaten noi "säätöpainot" keulivissa vehkeissä oli aika pienet, ihan muutamia kiloja, joilla tehtiin eroa superstock keulien ja keulimattomuuden välillä; ihan eri luokkaa kun vaikkapa pikku- ja isolohkon erot.
     
  2. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    prochagerin hihna oli ainakin ihan tasaraha lauantaina ip ja muutenkin "uusi"kaasari "oikealla puolella" oli kadottanut loppareita ihan reilusti. Mitäs se kulki lauantaina vikalla rundilla? Oli tarkoitus kuulemma kokeilla miten se menee ihan vaparina... :eek:
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mitä varikolla bussissa kuuntelin niin 10.6 meni kuulutuksen mukaan sen viimeisen vedon jonka tosiaan kuulemma kokeili ihan vaparina :wink:
     
  4. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Hienosti peli keulii!
    Mikäs on Maverikin tarkka kisapaino tällähetkellä? Alle 1400kg?
    Jos näin niin eikös tuolla heppamäärällä pitäis tulla maaliin vielä vähän kovempaa? :odroll:
     
  5. maverick

    maverick Gearhead

    Pitäis ehdottamasti tulla kovempaa maaliin, oli vaan alustaan tullu
    talven aikana uutta esim.calvert tangot joiden säätämiseen meni koko päivä, vikaan lähtöön saatiin auto menee suoraan maalin asti= uskalsi pitää kaasun pohjassa maaliin asti , sillon nopeus oli 197km/h, "joku" oli vaan jättäny rajottimen vähän liian alas, tuli viimiset metrit mentyä rajotinta vasten. Mutta tuskin toi paljoa yli 205km/h loppunopeutta ottaakaan.
    Loppuu jo välityskin kesken.
     
  6. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Jep. Mikä ruuvi siellä perässä luuraa ja mites toi paino?
    Vai meneekö liian henkilökohtaisiksi kyssäreiks. :poff:
     
  7. maverick

    maverick Gearhead

    4.62 on nyt kiinni ja 4.11 löytyy myös hyllystä, täytyy nyt testailla kumpi
    parempi.
    Ei kai nää nyt niin henkilökohtasia kysymyksiä ole, mä ymmärtäisin jos sä naiselta kysyt painoa niin se voi sitä ollakin. Jotkut fjoord miehet on kyllä ujoja kertomaan painoja ja mitä pellin alta löytyy :poff:
    Niin se paino 1320kg viimevuonna ja nyt rungot yhdistetty ja vähän muutakin tankoa hitsailtu niin olisko joku 1340kg. c-ryhmän minimi paino 1250kg , muistaakseni, eli on vielä varaa laihduttaa.
    nopeus oli nyt 7400rpm/197km/h, uskaltaahan tota 8000rpm huudattaa
    mut en tiiä onko järkeä vai vaihtaako sit harvemman välityksen?
    Huononeeko sit aika vai paraneeko? eiköhän toi aika kuiteski tehä aika pitkälti radan alussa ainakin tämmösellä pelillä.
     
  8. maverick

    maverick Gearhead

    Oli Suojasen Timpan kanssa puhetta tosta asiasta, todettiin että parempi kun heittää ahtimen ahistamasta kun menee yhtä hyvin ilman.
    . :rotfl: Ens kerralla nähään sit taas todennäkösesti erinlainen kombinaatio siltä suunnalta.
     
  9. Putte

    Putte 1st gear

    Mutta jos tehot ei hirveesti tippunut, niin sittenhän se viritys on onnistunut. :rotfl:
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Niin mut aatteleppas että me onnistuttiin jopa vielä paremmin, tehot nous ihan penkissä todistettuna oikein reilusti mut silti kulki selkeesti huonommin :eek:
    Tohon ei moni pysty :poff: Vai käviköhän tossa nyt se mitä telkkarissakin suomalaiset urheilijat aina höpöttelee että kunto on kyllä hyvä mut sen ajotus vaan epäonnistu ja se pääs nyt kisapäiväks menemäänkin ylikuntoon :rotfl:
     
  11. Putte

    Putte 1st gear

    Toi ylikunto vois tietenkin selittää jotain. Sehän on jopa vaarallista ja vaatii paljon lepoa päästä taas normaaliin kuntoon eli nyt vaan pikku kakkonen lepäämään tallin nurkkaan rauhassa, jospa ne tehot palautuisivat.
     
  12. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Juu,tossahan se nyt lepää tänä iltana tallissa :)
    http://bbchevy.suntuubi.com/?cat=5&img=394

    Laitettiin sille pikkuselle potta alle että sai ens pissiä siihen ja sit riisuttiin siltä turhat painolastit keulilta että on köykäsempi huilata joten katotaan auttaako toi lepo että se jaksais sit ens kisassa touhuta paremmin :wink:
     
  13. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Eikös se Valenkin Kononenkin oksentanu kesken suorituksen että saa kroppaan liikettä?Onneksi ette sentään stripille oksentanu...heh heh.

    Miksi kansi pois?

    Oliko muutakin vikaa kuin sähkö?
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ei onneks ainakaan löytyny muuta vikaa mut varmuudeks vaikkapa oman mielenrauhan takia toi samalla avattiin ja katottiin ettei siellä oo käynyt mitään kun eka lähdössähän se sulatteli vähän toisen puolen tulppiakin ja semmosta pientä :odroll:
    Mut eipä siis hätää, takas vaan nippuun ja sähköpuoli kuntoon ja uus yritys sit Alastarossa :wink:
     
  15. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Mitä näytti ohivuotoja kun kerta tulppia sulatteli toiselta puolelta?
    Ettei vain ole venttiilit tai seetit ruvenneet falskaamaan?
     
  16. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Kivasti tuntuu tosiaan liikkuvan ilman ahtojakin?

    Ahdot oli muutenkin aikaisemmin todella maltilliset, kuulemma 0.3-0.4baria. Luulis työntävän tukevasti, ahdin/kaasaripaketin toimiessa kunnolla. 8)
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ohivuodot ainakin on yhtä olemattomat kuin konetta kasattaessakin nyt keväällä oli ja ihan hyvälle siellä koneen sisuksissa kaikki vielä nyt näytti :wink:
    Sellanenkin ajatus tossa on käyny mielessä että näinkö siinä yhdessä tulppia syöneessä ekassa lähdössä ei sillä erää sähö riittäny tarpeeks edes pumpullekaan ja se olis tehny tuon, muissa lähdössä ei enää sulatellu, puutui vaan matkalle ja prötäs yläkierroksilla :-?
     
  18. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Hyvinkin mahdollista.
    Laihalle menoa tuo ilmaisee kun tulppia sulaa.Joko tulee liikaa ilmaa tai liian vähän soppaa...
     
  19. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Juu, taitaa se tuolla työskentelevä Holleyn 500 gph pumppukin haluta jonnin verran tota virtaakin toimiakseen, ainakin se on kauhian iso ja pitää kovaa ääntä joten kuluuhan siihenkin jo sitä sähköä :poff:
    No, pitää nyt muistaa maksaa ens kisaan mennessä sähkölasku jos sekin sit riittäis :rotfl:
     
  20. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Pidempi jatkoroikka mukaan :soosoo:
     

Kerro tästä muillekin!