225 superista tehot irti????

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Anonymous, 16.9.2003.

  1. mg

    mg Gearhead

    edelliseen kuvaan viitaten;

    mulla on käynyt saman tapaisia mietelmiä, tosin isolohkohan pitää olla; viin* (i+a) pullot saa kivasti säilöön, ja aikakausi lehdet rullalle putkiin.

    joitakin haittapuolia tuollakin on.
    onkohan muitakuin paino/siirrettävyys?.
     
  2. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Varmasti ainakin kaverit kiittelee muuttotilanteessa!
     
  3. Matti

    Matti Gearhead

    nooh,katsotaan joskus tuonnempana tuonelaa kun on taas aikaa rakentaa kunnon kuutosmoottori;)siihen asti riittää ihan vakio 225.ja vielä tuohon osien saatavuuteen sen verran että eihän sitä tarvitse hakea niitä kuin vintiltä;) sitten voidaan mennä vaikka porvoontielle kokeilemaan.
    onhan tuossa 8:sissa huomattavasti komiammat äänet ja reilu kulutus mutta ei muuta:) puhetta ja puhetta:)
    minä puolestani lopetan aiheen keskustelun tähän koska eihän tälläisestä jänksöttämisestä tule kuin ristikkoavainta hampaisiin tavatessa:)
     
  4. A-kuuppa

    A-kuuppa 1st gear

    Jetsulleen noin. Siis saa helposti oikeestaan saman verran vääntöä ulos kuin pienestä vakiokasista. Cliffordin mukaan noin 100 kuutiotuumaa isommasta kasista kuin se kuukka on. Eli ei se slantti tietenkään ihmeisiin pysty. Heh, jos pystyis ni kaikkihan sillä ajelis...

    Mutta pienen kasin tehot ja kuutosen bensankulutus ei kyllä ainakaan minusta kuullosta yhtään hullummalta.
     
  5. Matti

    Matti Gearhead

    ja jos bensa ois edullista niin ajaisin ihan mielelläni 440:sellä
     
  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kyllähän tollasella ajaa ihan mielellään vaikka se bensa olis vähän kalliimpaakin. Mulla kutosen ja kasin kulutusero oli kolme litraa, hyvinkin sen eron arvoista.
     
  7. Matti

    Matti Gearhead

    mulla nyt 64 dartti aspenin 6:lla ja 904,perä on 170:n ja manuaalin. kulutus on 10l/100km maantiellä ja 12 kaupungissa.
    samanlainen auto 318 koneella vei 15 maantiellä ja 17 kaupungissa:)
    emmä käyttöautoksi ainakaan suosittele isoa kasia.
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ja mulla vei aspeni kutosella 16 litraa ja pirteällä 318:lla 19. En suosittele kumpaakaan käyttöajoon; Neonilla menee vajaa kymppi.
     
  9. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    HÄ,johan äijillä kuluttaapi Viimetalven ja puolikesää ajelin -66 170 3lovi veipi 9-11 litraa ja joskus 80 luvun puolessavälin ajelin Aspenilla -76 225 2bbl 904 vei 7-10 litraa.
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Riippuu vissiin toi kulutus niin ympyröistä missä pyörii, noi kaks kulutusta oli kuitenkin keskenään vertailukelposia.
     
  11. Matti

    Matti Gearhead

    kyllä mun 66:n vei 9l/100km kun oli 170+man.
    ajotavastahan kaikki on kiinni.mutta kuka jaksaa nysvätä liikenteessä.
    neonia en osta kun ei niissä ole enää melkein mitään eroa euroihin nykyään ja 2 vuoden tauon jälkeen päätin että en enää osta 80 vuotta uudempaa autoa.ne tuntuu musta kaikki samanlaisille
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mä lupaan panna bisset jokaiselle joka meidän nurkissa pyörii /6:llä todistettavasti kutosella alle 13 litran keskikulutksella kesät talvet työmatka-ajossa. Oli sitten mikä vehje hyvänsä. Ja siitä lähetään liikkeelle, että asiasta pidetään kirjaa, ja mittarivirhe on tarkastettu. Eihän siinä neonissa mitään muuta ole kuin kohtuuhintanen mukavuuksin varustettu automaattipeli, sama homma hoituis millä muulla autolla hyvänsä. Sellanen kymmenen vuotta sitten lopetin talviajon "oikeella" jenkillä, ja totesin kahden auton pitämisen olevan hyvinkin halvempaa kuin sillä yhdellä ajamisen.
     
  13. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Mää köröttölen maantie ajoa ei kaupunki ajoa En varmaan usko et meikäläisen -66 menis alle 13 kaupungis pari kertaa tuli tämmösiä lukuja (maantie) 42l 439km ja 38l 390km tuli kyllä kerran Mäntsälästä Lahteen ja takas 40l 85km kaasari lopetti avunannon.Aspenilla ajoin Myllypuro-kehä1-Lahdentie-kehä3-suutarilaan,myös auton uus omistaja kehui pientä kulutusta kun nähtiin ja aina sydämmeen tuli kipuja.Jaa vai bissee hmm.
     
  14. Matti

    Matti Gearhead

    ihan yks hailee mulle uskotko vai et:)
    minähän sen bensalaskussa huomaan huijaanko itseäni vai en!
    tuo 9l/100km 170+man on moottoritie ajoa ja nopeus on ollut 80-90km/h.kun vanhaa skeidaa
    ei viitsi turhaan rääkätä.
    kaasarina on ollut carterin 1-kurkkuinen.
    sitä varten en viitsi enää saabillakaan ajaa kun sillä on kalliimpi ajaa kuin dartilla.
     
  15. Lulla

    Lulla 1st gear

    Aspenilla 4.n hengen kuormalla kontti täys rojua(jouset pohjassa)n. 800km.n reissu keskinopeus jotain 100km/h vei tasan 11 litraa satasella. et silleen.
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kyllä mä ton suuntaset tasanopeuslukemat uskon, mutta pääkaupungin ruuhka-ajan työmatkaliikenne verrattain lyhyine ajoineen selittänee sen, että mulla noi lukemat on kohtuu suuria. Siihen mikään perinteinen jenkki ei oo kauheen hyvä ratkaisu kulutuksen kannalta. Jokushan muuten noi aspenit pärjäs hyvin taloudellisuusajoissa omassa luokassaan, mitähän mahto "virallinen" kulutus olla niissä?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mopeman 2003-11-04 18:21 ]</font>
     
  17. Lulla

    Lulla 1st gear

    Totta turiset toi 16 litraa 6:s koneella stadin ruuhkassa tuntuu noin perstuntumalta todelta.Tota 11 litran maantie kulutusta ei kovin moni usko todeksi on vaan hämmästelty että kulkeeko tommonen hirvitys niin vähällä.
     
  18. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mä hatarasti muistelen ,että Aspenit olis uusina tuolla '80 luvun vaihteen tienoilla saaneet jotain 11-12 litran lukemia noissa taloudellisuus kisoissa. Ehkä paremminkin? Niissähän ajettiin joku reitti kartan mukaan ja siitä piti suoriutua tietyssä ajassa. Mitään normaaliajoa se meno ei ollut; ei muuta liikennettä ja ajettiin siten, että alamäissä nopeutta ksvatettiin, ylämäissä hidasteltiin ja tietty risteyksissä + mutkissa ei nopeus saanut just laskea.
     
  19. A-kuuppa

    A-kuuppa 1st gear

    Pienin kulutus lieni -75 Dart Litessä/Feather Dusterissa.

    Aikanaan Mobilin järjestämissä taloudellisuusajoissa 36 mailia gallonalla. Siis oikeissa kilpailuissa, ei tsadin ruuhkaliikenteessä.

    Sinänsä omat kokemukset ovat sellaisia, että jos pitää pienellä kulutuksella päästä niin sitten kuuskytluvun puolenvälin a-koppa pikkukuutosella ja manuaalilla. Omani (65 Dart) ei koskaan työmatkaliikenteessä vienyt yli 12 litraa sadalla. Kovilla pakkasilla kulutus oli kuin nakutettu se 11.9/100 km. Kesällä maantiellä meni yrittämättä ysin puolelle tavallisilla nopeuksilla. Auto oli tosin erittäin hyvin tikissä, kaasaria myöten. Isolla kuutosella kulutus oli pari litraa suurempi kauttaaltaan.

    Omat kokemukset Aspeneista ovat kyllä paljon huonompia. Farkku tosin taipuu talvella siihen 14 pintaan kaupunkiajossa nyt kun siinä on 3.23 välitys.

    Sääli ettei silloin dartilla tullut pidettyä ajopäiväkirjaa, ilmainen kalja kelpaa aina:D
     
  20. Matti

    Matti Gearhead

    mulla harvemmin tulee ruuhka ajoa kun siinä kiihtyy kuski niin pirusti:)
    mutta keskustassa jos joutuu pörräämään niin mun 99 saabin kulutus nousee myös lähemmäs 14l mihin pääsen dartillakin:) uutta kun ei halua osarilla ostaa:) jos keskustassa liikkuu pitäis olla joku uno tai sellaanen:)
    On 2003-11-04 18:20, Mopeman kirjoitti:
    Kyllä mä ton suuntaset tasanopeuslukemat uskon, mutta pääkaupungin ruuhka-ajan työmatkaliikenne verrattain lyhyine ajoineen selittänee sen, että mulla noi lukemat on kohtuu suuria. Siihen mikään perinteinen jenkki ei oo kauheen hyvä ratkaisu kulutuksen kannalta. Jokushan muuten noi aspenit pärjäs hyvin taloudellisuusajoissa omassa luokassaan, mitähän mahto "virallinen" kulutus olla niissä?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mopeman 2003-11-04 18:21 ]</font>
    [/quote]
     

Kerro tästä muillekin!