300M polttimon vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Kimmo, 13.10.2008.

  1. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Käyttöohjeessa selostettu, kuinka helppoa tuo onkaan; pari ruuvia irti ja umpio tulee kivasti eteenpäin, jolloin poltin helppo vaihtaa. Kyllä mulla vaan ainakin umpio jää maskin alle, joten ei se sieltä eteenpäin tule. Minnekään takapuolelle ei käsi mahdu.
    Siis, onko kukaan vaihtanut moiseen höpötykseen polttimoita ja miten se onnistui eli mitä multa nyt jäi huomaamati ??
     
  2. Fireball

    Fireball Gearhead

  3. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Ok.
    Kiitos varmistuksesta.En keksinyt itekkään muuta kuin puskuri irti, mutta aattelin kysästä josko tohon olis joku helpompikin tapa....
     
  4. roope

    roope Gearhead

    Terve !

    Toinen tapa on irroittaa maskin päällä oleva lukkopelti. Muovisuoja pois ja alla olevat muutamat pultit auki.Lukkopelti kokonaisena moottorin päälle,älä irroita vaijeria . Umpiot irti ja nuosevat helposti paikoiltaan.Melko nopea homma eikä tarvitse maata lattialla/maassa !

    T Roope
     
  5. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Tuli jo ährättyä Fireballin ohjeen mukaisesti. Ehkä koetan seuraavalla kerralla tuota lukkopellin siirtoa, niin jää tuo makoilu vaihe välistä pois ja homma eikun nopeutuu...
    Kiitokset vinkeistä !
     
  6. Cartman2000

    Cartman2000 1st gear

    Sorry o/t, mutta pakko kertoa:

    Neonissa (2nd gen) samanlaiset ohjeet. Pari pitkää ruuvia irti ja koko umpio kauniisti syliin. Siinä on helppo vaihdella polttimoita. No-niin, eihän ne ruuvit mihinkään liikkuneet, paitsi yksi, joka katkesi pienellä väännöllä. Soitin Autokeskuksen tekniseen neuvontaan. "Älä vaan noudata niitä ohjeita" oli hätääntyneen huoltoneuvojan ohje.
     
  7. braze

    braze 1st gear

    Vanha topikki mutta höpötellään tänne silti :)

    Tuli vaihdettua omaan 300M:n eilen jälkiasennus 50W xenon setti. Olihan se homma, että sai ne vaihdettua. Mekin otettiin siitä koneen edestä vaan se lukkopelti (vai mikä onkaan virallinen nimike) pois niin sitten sai umpioita liikuteltua tarpeeksi. Varmaan pois paremminkin saanu tehtyä jos ois puskuria raottanu hieman.

    Hiukan parani valoteho, mut on ne silti melkoisen heikot valot. Tarttis seuraakavaksi hommailla uudet lasit/muovit varmaan umpioihin jostain...
     

Kerro tästä muillekin!