305 + ruisku?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 2207, 24.4.2007.

  1. 2207

    2207 Gearhead

    Caminossa on 305 kaasarilla, ja ajattelin että joskopa sen päivittäisi ruiskuksi. Pullakoppasesta Capricesta saisi kaikki tarvittavat osat, nokka mukaan lukien. Mutta onko kenelläkään kokemusta, että onko tuosta hyötyä päivittää ruiskuksi? Polttoainetaloutta ajattelin että joskopa se parantaisi, varsinkin talviajossa. Ja muutenkin toimisi ehkäpä paremmin kuin kaasari.
    Tehoa en juurikaan kaipaa lisää tuohon, mutta mitenkäs sitten jos laittaisi vaikka Camaron 5.0TPi:n tuonne? Vai oliskoos se 350:nen sitten paree?
    LT1:stä tulee ajateltua samalla kun runkkaa, mutta tekniikan hinta karkaa käsistä kuin mopo juniorina lapasesta.

    Noita Camaroita ja Capriceja kun saisi ihan sopurahaan tuotua tänne Suoleen purettavaksi.
     
  2. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Kannattaa varmaankin vaihtaa koko tekniikka, ainakin moottori. Ruuttakoneissa on kansien imukanavat tehty laihaseoskäyttöön. Ajatuksena todella hyvä, mielessä silloin kun lyön vasaralla sormeen, muulloin sama kuin Nykäsellä.
     
  3. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Kyllä noi antiikkiset tpi jne ruiskut toimii ihan lambda 1 seoksella.
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Mä vaihtasin kanssa koko koneen johtosarjoineen ja ECM-bokseineen...loppujen lopuksi tulee paljon helpommaksi (suhteellinen käsite tämäkin).

    LT-1 koneesta mä käyttäsin lähinnä sen nokan tohon TBI:n...ainakin jos kone olis 350:n rolleri kone. :wink:
     
  5. 2207

    2207 Gearhead

    Eli otamma siis yhren Camaron 305:sella ja ruiskulla ja laithamma siitä motin ja askin El-Lämmittimeen. No mikäs siinä sitte, varmaan toimisikin ihan hyvin ja liikkuis livakasti.

    Toi LT1:nen jostakin Bird/Transu/Camarosta luokkaa 95---> ei olis vaan yhtään hassumpi tuolla lavahärvelin keulalla. Mitä niissä on henkeä, 250 kopukkaa -ko? -kö? Ei riitä fyrkat moiseen, mutta toi Camaro/Caprice 305:nen vois ollakin ihan toimiva paketti. Tai miksei 350:nenkin.

    Ajatuksena on vaan saada järkeväkulutuksinen käyttökiesi lavalla, kun jotenkin tuo hivelee silmää enämpi kuin joku hilux-vitkutin... :wink:
     
  6. Roc

    Roc Gearhead

    Camaron/Firebirdin LT1:ssä on 275 luupäätä. Alkaa olee muute amerikassa noi LT1:setki jo aika hyvän hintasia.

    En kyllä ite lähtis vaihtaa 305 kaasaria johonkin 305 TBI:hin. Hirvee duuni ja mikä hyöty? Tehot kutakuinkin samat ja kulutuksessa nyt pieni ero ruiskun hyväksi. Jos tohon tekniikan vaihtoon lähtee, niin LT1+4-vaihteinen tomaatti elkyyn. Olis jo kohtuu rivakkakin lavahärpäke, ja menis pienellä. Ja LT1:sillä mennään jo aika lujaa pelkillä kansien hieromisilla ja nokan vaihdolla. Vaikka ne tehot nyt ei pääasia ollukkaan...
     
  7. 2207

    2207 Gearhead

    Tiärä häntä sitte. Tossa vessassa on kaikki saatanan saastelaitteet ja kikottimet kiinni, ja mä luulen että ei ne vanhetessaan ainakaan taloudellisemmaksi tuota autoa muuta.

    Jos sen sais ruuttakoneella menemään talviajossa nätillä menolla siihen noin 12ltr/100 niin sen kans olis jo helppoo elää. Ennustettua 20litran kulutusta talvikelissä en haluais edes kokeilla... :odroll:
     
  8. PauliP

    PauliP 1st gear

    Se Myydään Osat-palstalla ilmoittelemani turbotuskelpoinen 305 TPI projekti on yhä myynnissä. Siis Tuned Port injection (TPI), ei TBI.
     

Kerro tästä muillekin!