305 virittäminen?

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja chevyfreak71, 18.4.2009.

  1. chevyfreak71

    chevyfreak71 3rd gear

    eli onko järkeä lähteä edes yrittämään saada koneesta reilusti vakioo pollemäärää enemmän ja miten se olisi parasta tehdä? vai onko pelkästään rahan ja ajan haaskausta moista 305:sta parantaa?

    Jos jollakulla on kokemuksia tai vinkkejä niin eiku tänne tulemaan....

    tarkoitus on olemassa oleva 305 saada vähän pirteämmäksi että voi tyyninki kotteroita kiusata ennen kun budjetti antaa myöten ostaa valmiiksi viilattu 500-600 hummanen kone
     
  2. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    Ahtamalla lisää ilmaa. 8)
     
  3. 68corvette

    68corvette Gearhead

    tuolla oli jotain aiheesta:
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... sc&start=0

    kannattavuus riippunee siitä paljoko on "reilusti vakita enemmän" ja paljonko olet valmis sijoittamaan..

    305 on siitä epäkiitollinen lähtökohta, että kovin paljon "lopulliseen" koneeseen ei voi haalia osia olemassa olevaan, kun kannet yms eivät käy ristiin.
    Tai osa osistä käy kyllä 350, mutta sitten pitäisi esim kannet valita pienillä venttiileillä jne joka taas ei tukisi tuota lopullista tavoitetta.
     
  4. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Eikö isot venttiilit käy jos valkkaa sellasen nokan ettei oo kauheesti nostoo tai jyrsäsee lohkon tasoon koloset? Sinällään tietty hupsua virittää väliaikaiskonetta, panee nekin taalat siihen lopulliseen niin se on äkkiämpää välmis :wink:
     
  5. santtuv

    santtuv Gearhead

  6. Kossu44

    Kossu44 3rd gear

    Kanavien porttaus hyviin aihio kansiin pikkusen tirheempi nokka ja joku käypänen imusarja ni saa aika pienellä pudjetilla jonkin verran polleja lisää. Netistä selaamalla löytää millä valu numeroilla varustettuja kansia kannattaa kattoo, 305 kansissakin useempaa venttiili kokoo mikä kannattaa kans kattoo ettei joudu isontaa ja maksaa siitä.

    Ei toivotonta mut ei saa halvalla mahdottomia lukemia.
     
  7. studio57

    studio57 Gearhead

    ahdin 8) samaa voi käyttää sit seuraavassakin versiossa esim. 177-256 taikka hienompi procharger serifikaatio ahdin joka vaatii sitten hiukan muitakin päivityksiä.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Tälläsin "ison" kannen 305 lohkoon ilman kansipaffia ja 2.02" imuvena aukeaa 14.7mm ja 1.6" pako 18mm, kuinka isoja venoja ja ja nostoja tohon pitäis saada sopimaan :rotfl: .
     
  9. eekoo

    eekoo 3rd gear

  10. chevyfreak71

    chevyfreak71 3rd gear

    no, on tullut paljon vihjeitä ja tiedossa ois täydellinen virityskansi paketti (world), imusarja ja kaasaripakettikin tiedossa, avarampi peltisatsi, suht suorat 2.5" putket ja yhdellä vaimentimella/putki, ja tietenkin sytkäpuoli kuntoon ja parempi bensapumppu...noihin menee joku reilu 2 tonttuu ni ei se ole paha sijoitus ja kun kunnolla tekee niin saahan sen myytyä tai sitten säästää toiseen projektiin...tosin ei ole tarkoitus kiireellä tulevaa monte carloa rakentaa, vaan ihan maltilla, ja todennäköisesti maahantulokatsastus ja suomen kilpiin saaminen onnistuu paremmin vakiotekniikalla (viilatulla :lol: )....tuleva motti onkin sitten toinen juttu...
     
  11. Joller

    Joller 1st gear

    Carcraft magazinen artikkelissa suht helpolla kaivovat 325hp/430Nm 305 chevystä. Osina käyttivät 300hp versiossa WP S/R Torque sarjan rauta kansia 1.94/1.5 venoilla, Edelbrockin imari, holley, Compin extreme energy sarjan nokka ja jotkut peltisarjat ja GM omilla Vortec kansilla olivat saaneet 325hp. Jos sua se kokoonpano kiinnostaa niin voin yrittää jos löydän vielä sen linkin mis tosta oli juttua, noin 1500e saa noi WP kannet+venat(jouset ja lukot ja keinut ym sopii vanhoista kansista) ja KB Flat topit imusarjan nostajat ja compin nokan.. Ja tosta on noin 800e kansien ja venojen osuus.. Ja noi taitaapi olla edullisemmat noi GM omat vortec kannet jos en ihan väärin muista ja luovutti kuiteski niillä 25hp enemmän voimaa, mutta muistaakkeni jonkun verran korkeammilla kierroksilla ku noilla torque sarjalaisilla. Noita hiluja mietiskeltiin kaverin 305 koneeseen, saattas olla ihan suht kätevä 305 pata. Mut tosiaan jos se kiinnostaa väkeä niin voin kaivella tarkemmat tiedot kyseisetä kokoonpanosta..?
     
  12. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    No kaivele ihmeessä. 8)
     
  13. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Mulla:

    Vakio 305
    Xe268He
    1.6 rollerkeinut
    Team G matalin imusarja
    650 DP
    "DIY"-portatut kannet
    Edelbrock sure-seat jouset
    Alumiini hi-flow vesipumppu
    Griffin alumiinijäähdytin
    40cm sähköflekti mallia Motonet
    Bensapumppu 140GPH ProComp
    Bensaregulaattori ProComp
    Summit MSD 6AL
    Flowtech halpis-shorty peltisarjat
    2,5” tuplaputket X:llä ja 2 Flowmaster 40 Series vaimentajilla puskurille saakka.
    Dyno toukokuun 18, "jännä nähdä".
     
  14. PauliP

    PauliP 1st gear

    Jos kiinnostaa, mulla on ylimääräisenä .030 ylikoon tasalakiset hypereutetic -männät renkaineen, porattu lohko ja kasa muutakin, en enää muista mitä kaikkea. Myyn poistohinalla, jäivät ylimääräisiksi.
     
  15. elcamino0365

    elcamino0365 2nd gear

    ilmotahan herrakani paljon löyty dynolla :D
     
  16. herrakani

    herrakani 1st gear

    Jos löytyy yli 250 niin harkitsen. :)
     
  17. elcamino0365

    elcamino0365 2nd gear

    itellä oli 305sta 217hp takapyöriltä. että kyllä alle 250 kehtaa ilmoittaa... :D
     
  18. herrakani

    herrakani 1st gear

    okok, no sitten.

    Katotaan tosiaa, pitäis katsastaa ennen tota, pikku peltisavotta tuol menos. Mut dynolle ajetaan vaikka siirtolapuilla kun on kerra uhottu.
     
  19. chevyfreak71

    chevyfreak71 3rd gear

     
  20. chevyfreak71

    chevyfreak71 3rd gear

    pistähän tarjousta tulee....
     

Kerro tästä muillekin!