305 virittäminen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja chevyfreak71, 18.4.2009.

  1. Joller

    Joller 1st gear

  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa jutussa tulee hyvin ilmi "pienen" koneen viilaamisessa tapahtuva tehoalueen siirtyminen korkeammille kierroksille.
    Viimisessä teho 5800 rpm ja vääntö 4800rpm.
    Jos ite tekisin tollasta niin vakio pattiin ahdin ja maltillisesti ahtoa niin se 100 lisähevosta tulee aika vaivattomasti eikä ajettavuus kärsi.
     
  3. Joller

    Joller 1st gear

    Tossa jutussahan ainaki minun mielestä järkevämpää olis käytettävyyttä ajatellen pysyä tuossa 300 hevosen tuntumas olevassa kokoonpanossa, tai en ainakaan viitsisi uhrata alempien kierrosten kulkua tuon 25hepan huippulisäyksen takia :D
     
  4. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Niinhän siinä luki.

    "In my opinion the WP Torquer heads are the better choice for a street engine. I think that a 300HP 305 with 308 ft/lbs at 3,900 rpm, would be a nice street / strip combination."
     
  5. Joller

    Joller 1st gear

    Mä oon kyllä aika samaa mieltä että tolla ahtamisella sais aika kätevästi lisävoimaa eikä vaatis ihmeitä koneeltakaan pienillä paineilla( 8) jos malttais), mutta musta toi WP S/R torque kansipaketilla oleva optio on ihan ok käyttömotti ja varmaan vieläpä ihan ok luotettavuudeltaan, en llähtis tosiaan itekkään käyttämään noita vortec kansia just sen tehoalueen nousun takia, tämäkin tietysti riippuu mihin kone olis tulossa.
     
  6. chevyfreak71

    chevyfreak71 3rd gear

    konehan on tulossa ihan vakiokäyttöön mutta tarpeentullen ruutia pitäs löytyä tuuninki hemmojen lyömiseen lähinnä liikennevaloista lähtemiseen (ekana tieten ) eli autosta pitäs alkuperäis koneella saada ripeä.... :poff:
     
  7. chevyfreak71

    chevyfreak71 3rd gear

    linkki vaikutti mielenkiintoiselta, mutta kysymys kuuluukin...mistä moiset osat?
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tohon ripeyteen vaikuttaa oleellisesti myös peräruuvi!! Jos on 4-v tomaatti, niin 4.10:1 ruuvi on loikkarilla "vain 2.87:1". Eli tiheä ruuvi ja pikkasen korkeammalla tarttuva turbaani vaikuttaa pelkästään koneeseen koskematta melkein senverran että tuunaajat kattelee takaluukkua :rotfl: .
     
  9. chevyfreak71

    chevyfreak71 3rd gear

    niin, välitykset pitää katella tarkemmin kohilleen..autolla ole tarkoitus ajella pitkiä matkoja....lähinnä kaupunki cruisailua joten välitykset vois olla aika tiheetkin...ei mitään aavikkovälityksiä tarvita, mutta toisaalta sitten käytännöllisyys...
     
  10. Joller

    Joller 1st gear

    Noita osia saa suoraan US Partsilta ja Racersplacelta, tästä en nyt ole varma, mutta mulla on semmonen muistikuva että noi WP S/R Torque kannet olis ollut venttiilien kanssa ilman muita hiluja jossain 800e pari kantturoissa muut osat kuten jouset ja keinut ym. sopii vanhoista kansista jos eip halua uusiin panostaa, tosin varmaanki kyllä kannattais panostaa uusiin, nokka ja nostajat jossai parin satkun tienoilla ja imusarjojen hinnat läks jostain olikohan 140e tienoilta.. Kaverille kysyttiin tollasta pakettia USPartsilta mihi olis tullu noi kannet, venat, imusarja, nokka + Keith Blackin hypereunukkiset männät ja hinta olis ollu jossai 1500 tienoilla..
     
  11. Joller

    Joller 1st gear

    Se jos siinä lukee niin ei liene ole este omalle mielipiteelle ja sen julki tuomiselle, oli se sitten sama tai eri kuin tekstissä. Korjaa toki jos olen väärässä...
     
  12. Roc

    Roc Gearhead

  13. Joller

    Joller 1st gear

  14. chevyfreak71

    chevyfreak71 3rd gear

    no helvata...kumpaas nyt sitten linkeistä luottais...hmmmm...oishan tuo kiva saada olemassa olevasta 305:stä niin paljon irti ku mahdollista...
    jos haluan autostani ripeän niin mikäs vaihdelaatikko olis paras? jotku sanoo et th700 nelivaihteisena olis oiva ja soiva loota, en edes tiedä mikä aski
    montessa on alunpitäen
     
  15. ACC

    ACC Gearhead

  16. Joller

    Joller 1st gear

    Teet sen mukaan mikä vaikuttaa omassa käytössä sopivimmalta/hauskimmalta.. th 350 on kuulemma vahva loota.
     
  17. Joller

    Joller 1st gear

    Toi nelivaihteinen vois olla kyllä ihan näpsäkkä loota siinä mielessä et se tarjoais aika kivat ominaisuudet reissu ajoa ajatellen..
     
  18. Joller

    Joller 1st gear

  19. herrakani

    herrakani 1st gear

    Vastaan puolesta: Upeassa '67 pontiac farmarissa.

    Toi artikkeli mulla oli nenän alla kun mä aloin omaa 305 rakentelemaan. Toivottavasti viimeisetkin osat saapuu ennen dynosessiota, esim kaasarin bensalinjat puuttuu kokonaan.
    Esim nokan ja keinuvivut varastin suoraan tosta kombinaatiosta. (No ok, sopivasti oli OD:lla myynnissäkin) Vortec-kansilla tuntuis tulevan se 20-40hv enemmän kun noilla vanhoilla rautakansilla tuolla ameriikan ihmemaassa.
     
  20. Joller

    Joller 1st gear

    Olikos tuo kasissa näytillä tuo ponu? Nyt on pakko ruveta utelemaan, mutta hommasitko mitä kautta noi kannet ym.?
     

Kerro tästä muillekin!