310 sbc säätöä ja ihmettelyä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 18.6.2014.

  1. peltsi

    peltsi Gearhead

    Oletko tosissas?
    Mikähän mahtaa olla holleyn vakio suutin?

    Se on ihan sama minkä kokonen se kaasutin on. Tuollasen viislitrasen saa yhtä hyvin toimimaan niin 500cfm ku 750cfm kaasarilla.
    Aika monessa tehdasvakiossa pikkulohkossa on ollu 750cfm kaasari kun on tullu tehtaalta ulos.

    Minkä kokoset suuttimet sulla on tällähetkellä?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    65 pääsuuttimet ja vakiokokoiset 600cfmmässä.


    Näin ainakin jutteli yks expertti kun suuttimia ostin.


    Kyllä mä sen tiän että ton saa toimimaan vaikka millä ruutalla, mullakin ollu yks 307 missä oli 850cfm päällä.
     
  3. peltsi

    peltsi Gearhead

    justhan sä kyselit et onko kaasari väärän kokonen
    melkonen expertti vai oliko expertti myymässä sulle kaasaria?
    onko ensiö ja toisiopuolella samat 65:t
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin piti vielä lisätä että saa mutta mitä se sitten vaatii...


    Tuo expertti on ammattikauppias ja kokemusta kyllä löytyy eikä ollut kaasaria myymässä, tokaisi vaan että jos ei ala noilla 65 suuttimilla pelaamaan niin suositteli unohtamaan koko kaasarin. En tiiä mikä siinä sitten oli mutta holleytä tämä ohje koske.



    Parit edelbrockit säädettynä ja yks puolikuntonen quadrakin mutta ei tällästä ähellystä ikinä. Toki konekin lienee puol vittuperse ainakin omasta mielestä. Kaikki aina sanoo että rakenna 350 älä 305 ja oon samaa mieltä.


    65:set on juu molemmat.
     
  5. peltsi

    peltsi Gearhead

    jos sulla on ensiö ja toisio puolella 65:t suuttimet niin kone käy ajoittain melkosen laihalla.
    eikös sulla ollut kaiken lisäks ne power valvet jostakin syystä tosi pienellä alipaineella aukeevat.

    btw, onko sulla toi hollikka vacuumi toisioilla, ulkopuolisella kohokammioiden yhdysputkella ja toisiopuolella ei oo lainkaan suutinrunkoa? jos on tää malli niin sitten oon samaa mieltä sen expertin kanssa.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vacuumi on ja ulkopuolinen yhdysputki eli suuttimet on vaan toisella puolella juu.

    Power valvehan tässä on, 1kpl ei kahta :D

    Se on nyt muistaakseni 4,5 vai 6,5, saman expertin myymä.


    Eli expertti olikin expertti? :p


    Eli helpommalla pääsen kun laitan tuon kaasarin mäkeen ja edel/carter tilalle...
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nyt käytelty pitkästä aikaa ja uuden kaasarin voimin. Löyty sopivasti 750cfm cartteri, sano kuka mitä vaan että on liian iso niin ainakin tyhjäkäynti on nyt parempi kuin koskaan, ei o kaukana etteikö kolikko pysyis pystyssä kun käy.

    Kaasuun vastaavuus tyhjäkäynnillä huippuluokkaa. Jälkikäyntikin on muisto vain.


    Kunhan vklopun aikana pääsee liikuttelemaan..
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Leimasin tänään, kaasaein säädöt tyhjäkäynnill hain alipainemittarilla parhaaksi.

    Päästöt oli co 3,25 co2 10 hc ppm 589 ja o2 4,2 eli rikkaalla. Läpi meni tosin.

    Kuinka paljon toi nokka haittaa tyhjäkäyntiseoksia eli jätänkö noin vai pitäskö hakea parempia arvoja? Huonommun kävi jos laihensi/rikasti tuosta.
     

Kerro tästä muillekin!