318 ruiskulla vanhaan autoon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mafo, 24.7.2009.

  1. mafo

    mafo 3rd gear

    Eli onko joku laittanut/ suunnittelee dodge ruiskimoottori vanhempaaan autoon?
    Mulla on 55 dodge ja 94 318 joka pitäis saada viihtymään yhdessä, mutta ilmeisesti ei oo valmista sarjaa tähän, varmaan saa toimimaan jos ottaa käy läpi johto kerallan, mutta näytti olevan aika paksu nippu :eek:

    Laiskana miehenä kysyn nyt hyviä neuvoja,mutta älä ehdota chevyn asentamista :rotfl:
     
  2. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Itse hommasin Ramin 2-piste ruiskun ja aattelin sen megasquirtin kera laittaa... Ei oo mahottoman vaikee homma jos vähän jaksaa lukea juttuja netistä, eikä niitä johtojakaan loppujenlopuks oo kovin montaa.
    Ite en siis 318:n laittanutkaan ruuttaa mutta olin juonessa mukana kun kaveri laittoi vm76 Corollaansa 4-piste ruiskun megaruutalla.

    Tuli joskus viriteltyä myös kaasari Kadettiin ruisku Asconan tekniikka samaisen kaverin kanssa..

    Kun noita kahta edellä mainittua projektia vertaa niin tuntuis että sähköjen osalta tais peräti olla helpompi ratkaisu tuo magasquirt, kun kuitenkin jokavaiheessa tiesi mikä johto on kädessä. :eek:

    Mutta jos on valmis boxi ja valmis johtosarja, niin ei kait siinä sitten muuta kun laittaa ne autoon kiinni ja lähtee ajamaan..

    Bensapumppu on mitä ilmeisimmin oltava sähkönen korkeapaine pumppu. Sitten tarvii vetää vielä bensan paluu linjat jos ei sellasia jo ole. Ja toki lambda pakoputkeen.

    Sen verran vielä megasquirtista että jos menee sormi suuhun niin megaruutan virittelyynkin on oma fooruminsa mistä saa apuja, ja overdrivelläkin on useampi megaruutta asiantintija joilta varmasti saa apuja.
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    toi '94 on jo magnumi, eli monipisteruisku. Tai ainakin pitäis olla. Oiskohan helpointa jos orkkiksena meinaa sen koneen pitää, hommata siihen orkkisboxi?
     
  4. mafo

    mafo 3rd gear

    ajattelin kyllä pitää moparin oma boxi, eli johtosarja taikka hyviä neuvoja...
    Johtoja on lähemmäs 100, mutta montako pitää käyttää että "boxi" olis tyytyväinen
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Melkeen kääntyisin ameriikanihmeiden puoleen, ne on noita swappeja tehneet, et onks tossa kaikennäköstä lukkoturbiini ja ylivahteen ohjailua kanssa. Ja löytyiskö jostain "valmista" johtosarjaa? vaikka painlessilta, tai jostain street & performancelta
     
  6. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Ei kait siinä sitten auta muuta kuin ettiä jostain ymmärrettävä virtakaavio.
    Jos ei löydy, tai jos ei siitä saa tolkkua, ei kaiketi auta kuin purkaa nippu..
    Jos niin monta johtoa tulee niin siinähän on kaiketi sitten kaikellaista muutakin automatiikkaa kuin ruisku. Selitääköhän sytkän ohjauskaan tuollasta johto määrää..?
     
  7. mafo

    mafo 3rd gear

    En oo löytänyt johtosarjaa, mutta uskon että sellainen on olemassa, ei kai ameriikkalaiset muuten ois saanu toimimaan...
    Tosiaan, boxi ohjaa näissä jopa laturia, vaihde lååtaa, turbiinia, varmaan istuin lämmittimetkin :rotfl:
     
  8. AteV8

    AteV8 Gearhead

    No laitappa toki kaikki boxin toiminnot käyttöön niin nostelen hattua. :)
    Oliko tarkotus päästä tänä kesänä baanalle..?
     
  9. mafo

    mafo 3rd gear

    Ei nyt tänä kesänä :eek:
    Mulla on ollut tämä auto aika kauan ja mottikin on ollut pari vuotta,mutta aattelin ehkä aloittaa syksyllä kun kiihdytykset on ohi ,muuten vaikuttais suht helppolta projektilta, kaikki mahtuu mukavasti ja kerrankin ei tarvis virittää yhtään...tai hetkinen tupla turbothan tohon mahtuisi helposti :rotfl:
     
  10. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Tästä syystä minäkin oon ruiskua haaveillu, mut en oo aikasemmin uskaltanu sanoa ääneen ku v*tuiks menee kuitenki kun ei raha ja aika riitä. :lol:
     
  11. mafo

    mafo 3rd gear

    Mulla on toinen 318 motti tätdellinen+ laatikko+sähköt,vanhempi malli missä "kaasari ruisku", voi koe käynistää...
    Ei tarvii kuin nostaa nokalle, ja tässä on täydellinen sähkö järjestelmä...
     
  12. Fireball

    Fireball Gearhead

    Mie laitoin vajaapyttysen '98 sekventiaaliruisku Magnumin tommoseen '46 Dodgeen. Vakiovehkeeseen ehdottomasti alkuperäinen boksi ja mosan johtosarja, vaikka ebaysta. Sit toinen must on toi kytkentäkaavio.

    [​IMG]

    Pari piuhaa siinä tosiaan pitää selvittää, ja näinkin näppärä sähkömies selvis tosta johtonipusta puolen vuoden tuijotuksella :rotfl: Siis mietiskelyä ja meditointia, asennus ei sit montaa tuntia ota. Manuaaliaskisessa tarvii 6 johtoa boksiin syöttää johtosarjan ulkopuolisesti, virtaa ja maata siis, ja yhden releen ajoneston ohitukseen. Automaatissa ehkä pari enemmän, riippuen onko se lootan ohjaus PCMn sisällä vai erillinen boksi.

    Mullon 376 sivuinen lista moparin tietokoneista, eli se on sit oltava just oikee kombinaatio. Ne pöllöt teki omanlaistaan vähän joka variaatiolle. Ihan naps ja kops toi touhu ei ole, mutta maalaispojan tehtävissä kyllä.

    Namikeiton ainekset:
    - Motti ja loota Miamista
    - Johtosarja Georgiasta
    - PCM Teksasista
    - Lamda Illinoisista
    - Throttle body Calivorniasta
    - Kaaviot Interin netistä

    Kasataan ainekset yhdelle tontille, levitellään ilmavasti ja luodaan lasittuneita katseita huokaillen syvästi. Vakuutellaan rouvalle ja myydään itselle visio koko touhun mielekkyydestä. (Tämän voi tehdä ensimmäiseksiskin, maku ei muutu). Suoritetaan savuttomat kytkennät ja virnistellään orgastisesti mosan pärähdettyä käymään! Päivittelen joskus tonne www napin taakse lisää.

    Nimim. Kaasarin kans oisin jo perillä
     
  13. mafo

    mafo 3rd gear

    no niin, arvasin että joku on tämmöstä yrittänyt ennen, aika yksinkertaistahän toi vaikuttaa, puoli vuotta vaan :odroll:
     
  14. Fireball

    Fireball Gearhead

    Se johtuu vaan siitä että mulloli aikaa pakettia ajenkeistä ootellessa perehtyä ton kaavion ja PCMn saloihin, koska tajuan sähköstä tasan sen että on plussa ja miinus, muttei kyl hajuakaan miksi.

    Eli sit kun sain romut keulille ei tarvinu paljoo enää antureiden kans jeesustella. Osaavalle päivän homma, mulle ei :rotfl:

    Voin kyllä mafo kertoo sulle mitkä ne maagiset 6 piuhaa on, tuu vaikka finaaleissa vetaseen hihasta, jeesailen Pietilän Arskaa (SC285) niin ihimetellään. Koitan muistaa ottaa noita dokumentteja mukaan. Vai tuuks Pudasjärvelle ajamaan?
     
  15. mafo

    mafo 3rd gear

    ilmeisesti tullaan pudasjärvelle, jos nyt ei mitään teknillisiä ongelmia ilmenee...
     
  16. mafo

    mafo 3rd gear

Kerro tästä muillekin!