318 STW aspen hankausta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 13.1.2011.

  1. kotr

    kotr 3rd gear

  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Idea on kuormittaa mottia jotta sylinteriin tulee kunnolla painetta. Näin saadaan renkaat painettua kunnolla sylinterin seiniin, muuten ne vaan kiillottuu ja rengas ei pidä tarpeeksi hyvin.
    Jos meinaa olla pitovaikeuksia niin sitten vaikka 50-100-50km/h sopivan isolla vaihteella. Kenkää kunnolla, ei se siihen hajoa, jos rojut tulee pihalle on vika jossain muualla.
     
  3. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  4. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Saikos tuohon 318 koneeseen suomen vauhtipuljuilta Damperia ?
     
  5. kotr

    kotr 3rd gear

    mun dampperi tuli yksityiseltä...luulis löytyvän liikkeistäki...niitäki on sitte monenlaisia.Mullaki on nyt yläkuolokohan merkki vääräsä kohtaa,piti tehä oma merkki.
     
  6. F-body

    F-body Gearhead

    Kivinummen Antti myi Cat:in tavallisia ja fluideja kivaan hintaan. Struokkeriin laitoin fluidin. Kaikinpuolin oli toimiva.
     
  7. kotr

    kotr 3rd gear

    Nyt se kone/loova paketti yhistelmä löysi tiensä paikalleen...yötuuri vaan kutsuu,niin huomena jatketaan.Tämä öljy homma vaan mietityttää? eli hommaanko teploitin vahi gulffin litkua? taitaa kumpikin olla ihan hyvää kuhan on sitä sinkkiä? kempeleen A1 varmaan myy sitä gulffia.

    ja pitääkö nämä "kalliit" öljyt tosiaan laskia pois heti n 30min käytön jälkeen,vaihtaa suodatin ja taas sinkkiöljyt sisään?
     
  8. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  9. duster73

    duster73 Gearhead

    ootko tän linkin lukenu?

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... highlight=

    tuolla päädyttiin ihan teboilin insinöörinkin toimesta lopputulokseen,että ainakin lähes vakioon moottoriin riittää ihan teboil silver.se kyllä taitaa olla puol synteettistä.
     
  10. kotr

    kotr 3rd gear

    mitenkä tuon kaasarin kiihytyspumpun kans...punanen jousi on paikallaan ja säätömutteria ei oo kovinkaan syvälle kiristetty.

    Nii ja kaasari on holley 570 vacuuuum
     
  11. kotr

    kotr 3rd gear

    perskuta!! sehä käyä röplöttää :D...säätöjähän täsä vielä taitaa olla.Kaasaria ja syttyä..
     
  12. kotr

    kotr 3rd gear

    ihmeesti pelaa nyt totke!!! käy ja vetää oikeen mainiosti!!!ainut,että jos isolla vaihteella lähtee vejättään,nii mietiskelee ja käynti"sekuaa" hetkeksi.isoilla teillä en ole vielä kokeillu...tuommosta 40-50km/h vauhteja vaan.

    Voinko säätä pensanpinnan auton ollesa sammuksisa,jos pensapumppu on päällä?

    ennakko on nuin 10 astetta tyhjäkäynnillä ilman jakajalta tulevaa alipeineletkua

    kiihytyspumppu ruutaa heti ku kaasuun koskee..mutta eikö senki ois hyvä ruutata suoraan kurkkuihin eikä siihen ryyppytorniin..kaasutin on holley 570 sähköryypyllä
     
  13. kotr

    kotr 3rd gear

    mitähän nappuloita täsä lähtis väänteleen?ois tarkotus vappu ajella puuhakilvillä.

    tankissa on nyt uudet pensat!! mihin se hall anturi sääjetään? paljo jätetään rakoa?
     
  14. W201

    W201 3rd gear

    The air gap specification is .008"

    http://www.mymopar.com/downloads/elecignconv.pdf
     
  15. kotr

    kotr 3rd gear

    kiitos!! no mitenkä sitte tuo bensanpinnan säätäminen?pitääkö koneen käyä jos on sähköpumppu käynnisä?
     
  16. W201

    W201 3rd gear

    QUESTION How do I adjust the fuel level on my carburetor?
    ANSWER Setting the fuel level should be the first thing you do before attempting to make any further adjustments.The float level should put the fuel level just below the bottom of sight plug hole. You will make the adjustment with the vehicle on a level surface and the engine idling. You will first remove the sight plug, then to make your adjustment you will need to loosen the lock screw on the needle and seat. This will allow you to turn the adjusting nut to raise or lower the float level. Each hex flat on the nut will change the float level approximatly 1/32". When you have the fuel level just below sight plug hole you will then tighten the lock screw and reinstall the sight hole plug. Make sure you have a shop towel handy in case you have any fuel leaks from the Sight plug or needle and seat adjusting nut.

    http://www.holley.com/TechService/FAQ.asp
     
  17. duster73

    duster73 Gearhead

    ei tarvii olla käynnissä.
     
  18. kotr

    kotr 3rd gear

    tuo teksti neuvoo,että auton pitää olla käynnisä mutta on varmaan tuosa tapauksesa mekaaninen pumppu
     
  19. duster73

    duster73 Gearhead

    juuri näin.
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kyllä sen on syytä olla käynnissä. Käynnissä toi motti tärisee ja värisee ja se voi vaikuttaa tohon pinnan tasoon.
     

Kerro tästä muillekin!