351w sisäänajo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 70' coupe, 26.5.2024.

  1. 70' coupe

    70' coupe 1st gear

    Overhaulattu foordin 351w, kaikki uudet laakerit paitsi nokan, uudet männänrenkaat ja hoonatut pytyt. Miten kannattaa sisäänajaa? netissä paljon ohjeita kurkkuaukivetämisestä mummoköröttelyyn tai sit vaan täysin normiajoa.
    onko vinkkejä/kokemuksia
    kiitos!
     
  2. Joku random

    Joku random 1st gear

    Eiks se kannata alkuun pikkuhiljaa käytellä ja sitten rauhallisesti ajella?

    Näin ainakin itse tehnyt jo siltäkin varalta jos jossain osassa sattuisi olemaan valmistus tai asennusvirhe, niin voi välttyä suuremmilta vahingoilta kun sellainen alkaa itsestään ilmoittelemaan.
     
    70' coupe tykkää tästä.
  3. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    mahdollisiman nopeasti maantielle polkemaan muutama täyskaasu kiihdytys ja moottori jarrutus...ideana saada painetta pyttyihin jotta männänrenkaat painautuu sylinterin hoonaus jälkiin, kevyellä kuormituksella pahimmillaan renkaat/pytyt vain kiillottuvat.
     
    70' coupe tykkää tästä.
  4. Joku random

    Joku random 1st gear

    Tuossa olisi selvästi jollekkin testin paikka.
    Kumpi keinoista todellisuudessa paras.

    En tiedä miten prosessit tehtaalla menee, mutta yleisesti suositeltu valmistajan toimesta ettei alkuun kuormiteta liikaa moottoria tai vaihteistoa.

    Kasausvirheistä vielä, niin tullut vastaan erään luotettavaksi todetun japanilaisen valmistajan kohdalla tapaus jossa kiertokangen pultit olivat tehtaan jäljillä sormikireydellä
     
  5. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Kone rauhallisesti lämpimäksi, ja sitten isolle tielle täyskaasukiihdytyksiä ja moottorijarrutuksia. Alussa kun männänrenkaat on terävimmillään, tällä saadaan renkaat rouhimaan sylinterit oikean muotoiseksi (sylinteripaine painaa renkaita sylinterin seinää vasten). Mielellään vielä mineraaliöljyillä, jotka vähemmän liukkaat, eli paikat kuluu muotoonsa paremmin. Tämän jälkeen öljynvaihto ja uusi suodatin, ja loppusisäänajo vaihtelevilla kierroksilla, edelleen mineraaliöljyillä. Sisäänajon jälkeen voi sitten vaihtaa synteettiset jos tykkää, tai jatkaa mineraaleilla, oman filosofian mukaan.
    Autovalmistajat luonnollisesti haluaa että ajetaan sisään rauhallisesti, koska sillä säästetään jokunen moottoririkko, jonka ne joutuisi muuten maksamaan.
     
    White Elemant tykkää tästä.
  6. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    ajelee lämpöseks järkevästi ja sen jälkeen tennaria, ei tarvi tietty rajotinta vasten kiljuttaa mutta kiihdyttämistä kaipaa, että saadaan painetta sylintereihin. Ei se siitä rikki mene. Jos hajoaa niin joku olisi joka tapauksessa hajonnut.
     
    White Elemant tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!