383 rb

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jepjep, 23.11.2006.

  1. jepjep

    jepjep 3rd gear

    elikkäs käykö osat tähän chryslerin 383rb esim. 413/ 440 vai onko muuten erilainen ku poraukseltaan? kyselen lähinnä osien hankintaa varten et onko kuin kiven alla ku valmistettu vain 1959-60.
     
  2. Fireball

    Fireball Gearhead

    Täällä näyttäs olevan hilppeitä tohonkin
    Egge
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Periaattees joo. Mutta, RB:t ennen vuotta '62 oli myös pikkasen erilaisia lähinnä kampiakselinsa osalta. Takapään kiinnitys on erilainen ja eri etäisyydellä lohkosta. Samoin uudempiin malleihin on pientä eroa venttiilikoneistossa ja kansissakin. Osat kuitenkin kokonaisuuksina käyvät uudemmistakin moottoreista, ainoo vaikeus on toi kampiakseli joka ei uudemmista sovi vanhaan valurauta teeäffään.
     
  4. martiar

    martiar 1st gear

    Tarkista vielä kerran että on nimenomaan RB 383 eikä B383 :n ... kun molempia valmistettiin kuuskutliuvun alkupuolella ......
    yhdet vanhan mallin projekti kannet löytyy hyllystä jos on tarvetta ....

    AM-Racing
     
  5. jepjep

    jepjep 3rd gear

    on rb kone. tarkotus ois talven aikana purkaa kone ja kattoo mitä se on "syöny". muuten kone kunnossa mut loppukesästä rupes kovemmin kiihdyttäessä hieman kolkattamaan. eli esim. laakerit ja tiivistee sarjat kai käy uudemmista rb koneista?
     
  6. niklas_

    niklas_ 1st gear

    onko valley pan(imusarjan tiivistepelti) sama uudessa/vanhassa sama? myivät kerran partsista liian leveä ja siinä luki päällä 59- jotain 383 /440
    (felpron tiiviste)

    eli siinä oli kirjoitusvirhe tai sit lohko on leveempi
     
  7. martiar

    martiar 1st gear

    Ei pitäisi tuottaa ongelmia noitten osien löytäminen ...... katso tarkasti runkolaake malli ja lähinnä keskimmäinen laakeri (päittäisvälys) .....
    Kuulostaa tosiaan että rupee olemaan remontin tarpeessa .....
    Imupelti pitäisi olla ihan sama kuin uudemmassa rb koneessa(pois luettuna maxwedge) ....

    AM-Racing
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, mutta tosta max wedgestä ei kannata ottaa kauheesti paineita, kun niissä ei oo imupeltiä ollenkaan.
     
  9. martiar

    martiar 1st gear

    Totta tosiaan .. :)

    AM-Racing
     
  10. jepjep

    jepjep 3rd gear

    löytyyköhän joltain nettisivulta noi laakerivälykset ja kiristysmomentit
     
  11. martiar

    martiar 1st gear

    kk 2 tuhanesosatumma ja rl 3 tuhannesosatumaa ....
    kk /rl /kannet riippuu kenen valmistajan tultteja käyttää ja öljyttynä vai kuivana vai rasvan kanssa ...... perus monetti kk 6.3 k /rl 11.8 k ja kannet 9.7 k
    Yleensä valmistajan paketista löytyy ohjeet moneteille ....

    AM-Racing
     

Kerro tästä muillekin!