4,3 diesel

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja brasil, 31.10.2006.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No on se hyvä, että olen aina toisien tehtäväksi lykännyt koneremontit
     
  2. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Siis pyöritättekö te koneita turbiini pelkän vetolevyn varassa heilumassa?
     
  3. juku_h

    juku_h Gearhead

    Kyllähän se käyntiin lähti! :eek:

    Seuraavaks miettimään kansipahvi asiaa jälleen kerran.. Uusia ei tiettävästi löydy suomen maasta. US-partsilla saattaisi kuulemma olla hintaan 250€!!
    Turhan kalliit on nuo pahvit, kuparista saisin teetätettyä halvemmalla.

    Onko nykyään tarjolla mitään vaihtoehtoa tuolle kuparille?

    -Jukka
     
  4. ds340

    ds340 Gearhead

    No mites kun moottori tasapainotetaan, kun ei siinä tarvita turbiinia saati sitten öljyä avuksi?
     
  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    Oldsin ja muidenkin GM:ien koneita voi hyvin käyttää testaustarkoituksissa penkissä pelkällä vetolevyllä. Tietenkin täytyy malttaa mielensä kierrättämisen kanssa.

    On käytetty ja monia, mutta ilman turbiinia.
     
  6. juku_h

    juku_h Gearhead

    Nostellaampas taas aihetta.

    Pitäs laatikko saada tohon koneen jälkeen.
    Vaihtoehtojahan on paljon mutta hakusessa ois nyt mahdollisimman kompromissi ratkaisu kestävyyden ja käyttö ystävällisyyden kannalta.

    Ja laatikonhan pitäisi olla lyhyt häntäinen kun tulee caminoon.
    Oisko passelein TH-350? Siinähän ei ole muistaakseni ylivaihdetta niin syö hiukka enemmän. Helpoin tapa oisi ottaa laatikko jostain diesel autosta niin ei tarvitse miettiä sitä oikeaa turbiinia.

    Eri yhdistelmiä 260D+Th-200r4
    260D+Th-350 BOP-jako vai chevyn kävi suoraan??

    -Jukka
     
  7. DX

    DX Double Gearhead

    Bop jakoinen TH 350 sopii suoraan.

    Mikä Camino sulla on?
    Mulla on "uuskoppasessa" caminossa 5.7 dx+ TH 200 C laatikko, kolmevaihteinen turbiinilukolla ja tarkoitettu Oldsin diiselin jatkeeksi.
    Perä on n. 2.2:1 välityksellä, ihan hyvä yhdistelmä maantiellä, mutta 1 ja 2 vaihteet vähän turhan pitkät kaupunkikurmootteluun.

    Mä kallistuisin tohon TH 200 4r puolelle koska se ei tartte alipainetta,
    tai TH 200 C riippuen perävälityksestä, sais olla kolme tai yli, mun nykyiseen 2.2:1 ei vois edes kuvitella loikkaria.
     
  8. juku_h

    juku_h Gearhead

    uusikoppanen eli -79 camino. vakioperällä ainakin vielä.


    -Jukka

    PS: huomenna kuopioon
     
  9. PauliP

    PauliP 1st gear

    onko siinä se turbodiesel? Sitähän voisi tulla vaikka kattomaan jos ole Kuopiossa tänään..
     
  10. juku_h

    juku_h Gearhead

    Ei ole vielä ajussa auto, kaikkea roplaamista vielä tekniikassa ja korissa.. Koittaa huolella tehä ettei tuu juosten kustu.. 8)
    Kuopioon tulen kaverin dodge ramilla (harmaa joss härski puskin)

    -Jukka
     
  11. juku_h

    juku_h Gearhead

    Armeijjan pirulainen sotkee harrastamista... :cry:

    Sen verran alkaa nyt tapahtua että huomenna otan kannet irti koneesta, ja vien kansipahvit tutulle joka leikkaa sitten mallista kuparitiivisteet..
    Sopiva paksuus liene hiukka paksumpi kuin nuo vanhat litistyneet tiivisteet? kummiskin kupari ei painu niin paljon kuin tavan tiiviste.

    Turbo tulee näillä näkymin 6L volvon kaivurista.. Vissiin pakosarjat täytyy toteuttaa saman kaavan mukaan kuin esim. 6.5TD:ssä.

    Saa nähä miten äijjän käy..

    -Jukka
     
  12. juku_h

    juku_h Gearhead

    Kansipahvit leikataan sittenki Keuruullla, ja kappale hinnaksi tulee 40€..:eek:

    Oliko kellään tarkempaa tietoa tuosta kuparitiivisteen rengastamisesta?
    Eli vesi- ja öljykanavien erillisestä tiivistämisestä.
    Joku muistaakseni mainitsi siitä jossain toisessa topicissa.

    -Jukka
     
  13. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    No siinä koneistetaan urat sekä kanteen että lohkoon pyttyjen ja muiden mahdollisesti rengastettaviksi haluttavien reikien ympärille. Taitaa kyllä tarve olla vaan pyttyjen ympärille 99% ahdettuja koneitakin?

    Siihen uraan sitten laitetaan kuparinen liekkirengas, joka tiivistyy kansi kiristettäessä.. Noita renkaita löytyy useita std. kokoja, sekä kaavoja, kuinka syvät urat pitää koneistaa riippuen muun kansipahvin paksuudesta tiivistyksen aikaansaamiseksi/ kantamisen estämiseksi.

    Luulisi hyvällä koneistamolla olevan tietotaitoa sekä manuaalit ja laskukaavat noiden tekoon?
     
  14. juku_h

    juku_h Gearhead

    Osaatko Kuopiosta sanoa oisko mikään koneistamo touhunnu tuommosia?

    Iisalmessa ovat aina vähän nihkeitä touhuamaan vähänkään hankalempia hommia.. :argue:

    Onko käyttökokemuksia näistä sumutettavista/levitettävistä aputiivisteistä kuten kuparispray tai sprayhylomar?

    -Jukka

    PS: Hyvät joulut kaikille!
     
  15. juku_h

    juku_h Gearhead

    No niin!! Nyt sain hyppysiin nuo kannentiivisteet.. Eipä tuossa mennytkään pitkään.. :odroll:
    Kuva:[​IMG]
     
  16. juku_h

    juku_h Gearhead

    Sen verran kävin hallilla puuhatelemassa että purin kannet jotta saa viijä hiottavaks..
    Kuvia turbosta:[​IMG]
    [​IMG]

    -Jukka
     
  17. juku_h

    juku_h Gearhead

    Tänään vein kannet koneistamolle, maanantaiks aiko tehä..

    Kuinkahan tiukkaan tuon kannen noilla arpeilla sitten vetäs? Ei hirveesti hyötyä kovista pulteista jos kiskoo kierteet lohkosta!! :poff:
    http://www.headgasket.com/preinstall.html

    VHT:n Copper Cementtiä spraypullossa tilasin tuohon tiivisteen kaveriksi. Kokeilla ens töikseen sillä, ilmeisesti ihan pätevää evästä tuohon tarkotukseen..

    -Jukka

    PS: Jos jollain on ylimäärästä EHJÄÄ vetolevyä 5.7 dieseliin ni saa ilmotella. Koskisella 65€.
     
  18. juku_h

    juku_h Gearhead

    No niin! Nyt on kannet paikoillaan. Hylomaria käytin lisätiivisteenä,momentti oli 140ft/lb..

    Yläkerran tiivistesarjan joutuu tuohon tilaamaan vai onko kellään kokemuksia käyttää uudestaan niitä imukannentiivisteitä?

    -Jukka
     
  19. rrauta

    rrauta 3rd gear

    ne on peltiti/kumi tiivisteet, voi hyvin käyttää uudestaan, kun joutuu joka tapauksessa kasaamaan tiivistemassan kanssa.
     
  20. DX

    DX Double Gearhead

    No mä lämmäsin viimex 15v vanhat peltitiipparit imarin alle kun hokasin vasta kasausvaiheessa ettei mulla olekaan uusia d3a kansiin, niisson erilaiset imukanavat kuin dx:n d3b kansissa joihin olis ollut.
    Piti neekerintukalla vesikanavien kohdalta ruostettakin putsia jo pois ja oli aika syöpyneet, elastinen tiivisteliima väliin ja kiinni. :lol:
    Hylomar varmaan toimii siinäkin, mulla tosin ei ole ko aineesta kokemuksia.

    Päätytiipparit voi hyvin korvata tiivisteliimamakkaralla.

    Vuodenpäivät on nyt jokapäiväkäytössä pitänyt.
     

Kerro tästä muillekin!