4,3 diesel

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja brasil, 31.10.2006.

  1. juku_h

    juku_h Gearhead

    Siitä ennakon tarkastamisesta pitikin kysyä, että miten?
    Pumpun ja sen kiinnikkeen viivat kun on kohikkain niin onko silloin minkä verran ennakkoa? Vai onko laisinkaan?

    -Jukka
     
  2. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Sen pitäisi olla merkit kohdallaan ihan oikein sen ennakon.
    Jos siellä on uusi jakopää.
    Ja joka tapauksessa sen pitäis olla niin lähellä että pitäis käydä ihan hyvin.
    Käynnistyksessä muuten se sähköinen kylmäkäynnistys solenoidi antaa muutaman asteen ennakkoa lisää, eli kannattanee laittaa virta siihenkin kun seuraavan kerran koitat käynnistää sitämoottoria.
     
  3. juku_h

    juku_h Gearhead

    Teimpä tässä joutessani demonstraatiokuvan noista suuttimista.
    [​IMG] :lol:

    -Jukka
     
  4. DX

    DX Double Gearhead

    No voihan nenä, taas tuli lisäpuhdetta.

    Mä en ole vielä joutunut noita kierresuuttimia koskaan pitelemään, joskus kyllä kyselin varuiksi vinkkiä paikallisista dieselkorjaamoista mutta laihaksi jäi saalis.

    Miten mahtais ultraäänipesu tepsiä.

    Joskus hapettuneita kaasuttimen osia kokeeksi putsautin paikallisessa sukellustarvikkeita vuokraavassa firmassa ja ne lähti kyllä soppakanavia myöden ihan puhtaaksi.
     
  5. juku_h

    juku_h Gearhead

    Niin tosiaan aikalailla vastamäkeä on nyt ollut, toisaalta itsetunto ei anna periksi että ei tuota kuntoon laittas.. :-? Jos se siitä iloksi muuttuis jossain vaiheessa.? :odroll:
    Laatikko kummiskin nyt on jo odottamassa asennusta th350 BOP jaolla.
    Kardaania joutuu jonkun verran lyhentämään. Paljonko oisi optimaalinen liukuvara? Eli kuinka syvälle laatikkoon tulee tuo kardaani?

    -Jukka
     
  6. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Siis onko tossa kierresuuttimet, mun mielestä sen pitäis olla kynäsuuttimilla...vai???

    Kynäsuuttimissä muuten on sitten 2 tai3 reikää mistä se ruikkii ja käsittääkseni se ei ole kovin tarkka siitä sumustaan, koska se kuitenkin suihkuttaa päin etukammion seinää.
    Tietenkään se suutin ei saa vuotaa, eikä roiskia ihan kuinka vaan.

    Ne mikro suuttimet sitten taas , en edes tiedä millanen sumu niistä pitäis tulla, mutta ei niissäkään se sumu ole mikään hirmuisen hieno, ihan samasta syystä, se roiskii päin etukammion seinää.
    Eikä tietenkään saa vuotaa.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pesin hiljattain just jenkeistä tulleen pannun siittimet ultralla. Ennen pesua lähes kaikki kusi miten sattuu ja pesun jälkeen yx oli siinä ja siinä ja muut helvetin hyviä. Nyt käynnissä ei huomaa mitään häikkää vaikka se yx ei ihan priima ainakaan penkissä ollut.


    Kyllä mun kynä- ja jenkasuuttimista tulee sellainen hieno kartiomallinen sumu kun niitä penkissä kattelee.
     
  8. juku_h

    juku_h Gearhead

    Kynäsuuttimet on. Missähän hyö suorittaa tuota ultraääni pesua..?

    -Jukka
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jaa myövai?? Tallilla omalla pesurilla, kun halvalla sain :odroll: .
     
  10. juku_h

    juku_h Gearhead

  11. TmG

    TmG 1st gear

    Mitäpä tarvittiin että saitte savut?..joko pyörii kunnolla? t.J
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa on sitä oikeaa dieselattituudia :rotfl: .
     
  13. juku_h

    juku_h Gearhead

    Hehkua 30sek, ja uus startti. Pitänee nytten hommata kerralla kaikki uudet hehkut ni jatkossakin lähtee.. Ja laitettiin me uus paluuletkun venttiili, ettei ime ilmoja ainakaan takas pumppuun. Kiitokset siitä Kiuruvedelle!

    Tuli mieleen että voiko niistä keinujen pukeista (se alumiininen) ottaa tavaraa pois jotta sais keinuja n. 1mm lähemmäs kantta.. Koska nyt kansi on vähän ylempänä kun normaalisti ja tönärithän ovat ns. liian lyhyet.
    Toisaalta vaikuttaako tuo 1mm heitto paljoa?

    -Jukka
     
  14. TmG

    TmG 1st gear

    voihan niistä ottaa..
     
  15. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Jos ne venttiilit "kantaa" vielä ihan reilusti, niin sitten ei tarvitse ottaa.
    Mutta jos siellä on pienikin välys, niin sit tarvii, koska muuten se hydraulinostajan mäntä nojaa päin lukitusrengasta joka pitää nostajan kasassa ja jossakin kohtaa se pettää ja nostaja saattaa purkaantua.
     
  16. juku_h

    juku_h Gearhead

    OK! Pitää sitten ottaa sillälailla että pikkasen jäis jokainen "kantamaan".
    Sittenhän ne nostajat pumppaa öljyäkin virkeämmin keinuille.. 8)

    -Jukka
     
  17. juku_h

    juku_h Gearhead

    Njoo, ei pitäny kuparipaffit.. :-? Taitaa vaan olla dieselin puristukset liikaa kuparille..
    Nyt sitten pitäs löytää omat massatiivisteet tai vaihtaa tekniikkaa. :wc:

    -Jukka
     
  18. juku_h

    juku_h Gearhead

    Päivitettäämpä tätäkin vähän.
    Uutta koneessa:
    Felpron kansipahvit, ac delco 60g hehkut.

    Hyvin se nyt noilla lähtee käymään.
    Tänään tulee sit vielä vesipumppu, kun oli vanhasta tiivisteet kovennu, ni laski nesteet horonaan pihalle.

    Sen verran kokeilin pyörittää ilman nesteitä että ainakin hyvin pyörii tyhjäkäyntiä kun on laatikkokin perässä. :)

    Se turbohomma on aika suuri ?merkki, tällä hetkellä viisaimmalta tuntuu että laittelee nyt tuon tekniikan kuntoon ja caminon ajuun.. :poff:

    -Jukka
     
  19. juku_h

    juku_h Gearhead

    Vesikin kiertää! Hieno homma, seuraavaaksi laitella alipaineletkut+muut härpäkkeet paikoilleen ja rueta kokeilemaan tuota laatikon toimintaa. :-?

    Laitella vaikka muutama kuva tuossa kuhan kerkee.

    -Jukka
     

Kerro tästä muillekin!