4.3 nykiminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ozzy-, 17.1.2020.

  1. ozzy-

    ozzy- Gearhead

    Tere.

    Kahlasin nuo vanhat gm 4.3 nykii ja pätkii tyyppiset aiheet läpi mutta ei sieltä suoraa vastausta ongelmaan löytynyt.

    Eli käyttö autona 91 fleetside, 4.3 ja avtomat, rullattu alle 200tkm ja nykiminen oireena.

    Nykimistä/pätkimistä sattuu lämpösellä koneella tyhjäkäynnillä sekä matalilla kierroksilla ajettaessa esim ylämäkeen, myös vakkarilla ajellessa kun kone ottaa kuormaa niin huomaa hyvin nykimisen.

    Ja 99% varmuudella jotain muutosta tapahtuu sytytyksessä, ihan kun katkaisisi sytkää millisekuntien ajan.

    Perus huoltokalikat vaihettu,
    -tulpat
    -johdot
    -puola
    -kansi ja pyörijä
    -jakajan sisällä oleva sytkämoduuli
    -ecun lämpötila anturi
    -lambda
    -map anturi

    Jakajan sisällä oleva sakarahässäkkä ehjä.

    Mikähän muu vielä vaikuttaa sytytykseen? Vaikuttaako esim kaasuläpän asentotunnistin myös sytkään?

    Ideoita?

    Harvinaisen rasittava ajaa kun tuntee kajuutassa asti moottorin pätkimisen..
     
    Muokattu: 17.1.2020
  2. A.X.U.

    A.X.U. 3rd gear

    Vaihdoitko myös sen sakarapyörän alla olevan pick-up coilin?
    Se on semmonen tyypillinen paskana oleva osa myös näissä.
     
  3. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Moro.Itellä oli 92 vastaava,no Scottsdale,muuten sama.
    Meillä oli uudesta asti ja kun myin pois oli ajettu 340000 km.
    Todella hyvä auto.Mutta mieleen tulee vaan,kerran teki täydet stopit ja kun vaihdoin koko jakajan,taas ajettiin vuosia.Sitten hieman ennen myyntiä alkoi välillä pätkimään ja tunsi,ettei veto ollut normaalia.Tulpat oli kaikki ok ja sitten vika löytyi,1 tulpanjohto osittain poikki.
    Ei näkynyt oikein millään,mutta löytyi kun kauan tutkaili.
    Johdon vaihto ja taas kone rokkas kuten pitääkin.Tuo jakaja saattaa näyttää,että kaikki kunnossa,mutta ei sitten olekaan.
     

Kerro tästä muillekin!