4.3 v6 vortec kansien pakosarja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 20.10.2018.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pienempi kulutus ja mukava suorituskyky vei yöunet?
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    No ymmärtäähän sen, vortec kyseessä, tbi se olla pitää ;)
     
  3. speedy

    speedy Double Gearhead

    Suorityskyky ?? Ja se surullinen äänimaailma, alitajuisesti odottaa että auto kävisi kunnolla, eikä kuudella pytyllä :D
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Äänet on joo miinus, sopivalla putkistolla pääsee kasin lähelle tietyllä alueella.


    Toki kasi on aina tehokkaampi jos se on ajantasalla. Monet ajossa olevat jenkkikasit pieksee jo 160hv tbi v6 saati 200hv vortec.

    Koska suurin osa jotain 305/307/350 saaste.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Luulen että teen tohon käyttökääpiöplatseriin uuden koneen talvella. Senverran on 350 koneen flättärimäntiä nurkissa että ei tarvii ostaa ja yhdet vanhat venekannet otin talteen kun se rieselöitiin myynnin jälkeen.
    3.8 kikkaran kansista väännetyt, pikkasen portattu ja 1.6/1.94 venttiilit. Tiukka 0.8mm kuentsi niin toimii orkkis nokallakin 1.6:1 vipoilla vaikka ruttua tulee melko runsaasti ja tietenkin Tbi ruonkintalaite.
    [​IMG]
    Näissä on rappua riittävästi joka puolella niin kärsii sytkääkin lähestulkoon yhtä paljon kuin vakio.
     
    Anza tykkää tästä.
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Joko pellit on kokeiltu? Sutiiko nyt kaikki vaihteet läpi, vai istuuko edes?
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Löysin halvan koneaihion, pitää hakea se ensviikol niin pääsee mittailemaan dekkeja ym. Onkos kukaan propellipää miettiny miten tää toimeis jos laittaa 6 siitintä joissa olis yhteensä samat oomimäärät kuin noissa kuukunanmunissa ja käyttää vakioboksia? Tollaset halpis peltisatsikin pitää tilata kun joku koe-eläin on ekaks koittanu istuuko ne vanhaan koneeseen ja runkoon.
     
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Miten se käyttäytyy jos käyttää uudemman cpi:n boksia?
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En tiedä ja sellaista ei ole. Meinaan tota muutosta sen takia että saan tehtyä ekoauton e85 litkulla:poff: . Muutenkin toi pikkulatseri on vähän laiska kun on 31" smuddegummit alla. Suoralla vetää hyvin mutta mäkiin pitää pikkasen polkea. Ja onhan tolla kasalla suhattu jo 400 000 kilsaa.
    Olis kyllä GN Buikin ahdinkin jemmassa ja sellaisen saa jopa laittaa tähän kasaan:rotfl:.
     
  10. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

  11. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ulkoinen bensaregu, niin tbi:stä saa repiä sen podin pois, jolloin on täysin vapaa kulku ilmalle? Tietenkään siis tunge tota cpi:ta sarjan sisään vaan ulkoset suuttimet?

    E: tai siis niinhän se menis tolla oma boksi ideallakin, podi pois..... ja saako noita cpi:n suuttimia tiivisti kiinni, jolloin tarvii eri suuttimet, jolloin koko cpi jää turhaks?
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Mut eikös tossa tarvii vaan 3 suutinta toiseen "linjaan"? Ja jos ohmit ei riitä, niin saisko sen releellä? Kuulostaa hölmöltä, enkä tarkoita mitn hellan lisävaloreleitä, vaan näitä nopeita releitä mitä elektroniikassa käytetään? Sähkäreitähän täälläkin on ni varmaan vahvistaa? Sithän se ei olis ku löis suuttimet kiinni, niihin kiskot, ulkonen regu, podi pois ja kovaa ajoa.... joo jotain unohdin, mut jatkakaa ideaa.
     
  13. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    caprice305 tykkää tästä.
  14. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Eli helppo laittaa, 3 rinnan ohmit 12-17
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eilen tuli peltisarjoista noutolappu. Postista ei vaan löydy ja kuskikaan ei muista missä paketti.
     
    xarper, caprice305 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  16. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Suomen posti....
     
  17. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Olisko tossa 6piste ruutassa sit suuttimien koko 13-14lb? Vai koska tbi on bank tyyppinen, pitääkö suuttimia pienentää, ettei se venan kiinni ollessa turhaan huuhtele kanavaa?
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Bank tyyppinen? GM tpi ja tbi toimii molemmat samalla tavalla ja ovat "batch" tsydeemillä. Tbi:n tilalle kasiin on ollut parikyt vee saatavilla monipistemuutossarja jossa käytetään orkkis tbi boksia.
     
  19. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Jaa? Mistä mulle on tarttunut että toi 4.3 olis bank? Syttyjärjestys sen sallis, kait se jostain jääny, niin paljon väärää tietoa nykyään.. ootko keksinyt suuttimet?
     
  20. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Jaa prkl nyt oon kyllä taas sekottanu mielessäni...
     

Kerro tästä muillekin!