4-cyl Camaro

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja TopyCa, 22.10.2017.

  1. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Enpä tiennyt että tuollainen "kummajainen" oli olemassa!

    EU malli:
    For the entry-level 2016 Chevrolet Camaro 2.0L turbo, we’re dealing with 275 horsepower (205 kW) and 400 Nm (295 lb-ft) of torque, as well as a highway fuel economy of less than 8 liters per 100 km (over 30 US mpg). Mated to the optional 8-speed automatic, the turbo inline-four motor grants the Chevy Camaro with a 0 to 100 km/h (62 mph) sprint time of 6 seconds.

    - Mulla on tallissa 4-cyl wanha Musse conv jota kukaan ei halua. Aloin etsiä sopivaa outoa lintua sille seuraksi. 4-cyl Camaro sopisi mutta on liian kallis. Toistaiseksi.
     
  2. palotila

    palotila Gearhead

    Eikös niitä 3rd generation (?) Eli vm 82 eteenpäin saanut myös 2,5 litran nelosella, taidettiin nimittää "Iron duke:ksi".
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu niitä sai ja ollut suht tiuhaa muutama myynnissäkin. Sen 91 tms faceliftin pienin tais olla 3.1?


    Tuo uus taas antaa hyvää vastinetta mutta ei se vaan tollanen kone imagoon sovi tohon autoon.
     
  4. JJ

    JJ Gearhead

  5. palotila

    palotila Gearhead

    Käteishinta 38900€,?????
     
  6. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Niimpäs olikin! Unohdin jo ne. Taisi olla TranAmejäkin noilla nuhapumppuilla?

    Olen samaa mieltä; ei sovi uuteen Musseen eikä Camaroon 4-cyl.
    Mutta, jos hinnat romahtaa sen takia voin ajaa kummallakin koska ajan paljon ja en osta "Garage Queenejä" seisomaan.
     
  7. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Ehkä euroopassa nelosmalli myisi paremmin, varsinkin nykyisenä päästökyttäysaikana. Hankalampi on varmaan saada kasit ja kutoset sopiviksi päästöiltään, turbonelonen varmaan paremmin pääsee pieniin co-päästöihin.
     
  8. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Jep.
    4-pyttyset Camarot tuli ekan kerran 3genissä (Iron Duke) 82-86 ja nyt taas 6genissä 2016 eteenpäin - toki nykyään vähän ripeämpänä kuin mitä olivat 82... 92 heppaa ja silleen...

    Mulla on tollanen 82 Duke jos kiinnostaa. Ei tietenkään halpa koska "keräilyharvinaisuus", mutta... :D

    -e- Jos haluaa lähteä virittämään niin äkkiäkös siitä vääntää SD4sen, sellasella mentiin luemma lujaa silloin joskus.
     
  9. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Oho jännää tietoa varmaan tommonen turboahdettu 4-kone cosworthin kannella vois olla aika erikoinen ja liikkuvalaitos, kuitenkin tehot pyörii jo lähellä 300 alkuisia lukuja jos wikipediaa uskoo.
     
    Muokattu: 26.10.2017
  10. TopyCa

    TopyCa Gearhead

  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    On vaan mielestäni hölmön kuulloista, jos Camarossa tai Mustangissa on jokin muu kuin V8. Olkoon kuinka nopea tahansa.
     
  12. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Noh jos joku tykkää sellaista 120 heppasista V8 mistä ajaa nykypäivän riiseli A-sarjan mersulla niin mikäs siinä. Jos no V8 pitäis lailla kieltää kaikki alle 250 heppaiset kasit.

    Ennen sellainen moottori jossa on polttoaineenkulutus suoritus kyvyn kanssa kunnossa, kuin sellainen mistä ei voi sano mitään muuta kuin, että mulla ei oo nyt vajaata vessanpyttyä ja mulla on murinaa. Osa noistaa vähätehoisista pikkukaseista ei edes annan kunnon soundia.

    Nykyään onkin suomessa ollut pitkään suuntaus, että ne kenellä oli ennen V8 ostaa dieseleitä. Molemmissa on vääntöä ja nyt mennää siihen suuntaa että jatkossa alakierros väännönetsijät seuraavaksi ajavat sähköautoilla.

    Mustangia on saatavilla 2.8 V6 moottorilla ja jos en väärin muista 2.3 pintolla siis 4-koneella.
    Jos katotte sellaista munstangin edeltäjää kuin Mustang 1, niin sieltä löytyy ainoana moottorivaihtoehtona se 1.5l V6!

    Mitä tulee tuohon SD4: seen niin tuolla on tollainen sanonta,
    "that cosworth engine is like nascar territory liter per hp wise. sounds like a fun grenade."

    Ja mitä tulee noihin V8....


    Osa vaihtaa pois V8:sta. Vaikuttaa aika monella tuolla ison meren takana on ilmestynny 2 moottoria vaikka minkälaisiin vehkeisiin. Siis toyota 2JZ moottoria ja sitten noita rotatory "Wankel" moottoreita. Jos joku sanoo, että kasissa on hyvät äänet (monessa tapauksessa totta) niin Motoparkissa viimisen kerran kuin näin Riston Virtalan ajan siellä autollaa niin sen äänet ei kyllä hävenny yhtään V8:lle! Tai noh kieltämättä parhaat äänet mitkä tulee mieleen oli Sokuralla kun sillä oli se 13.2 litrainen V8. Mutta nykyään taitaa olla puhallettuna puolet pienempi moottori samassa autossa. Ei pärjänny enään....
     
  13. peltsi

    peltsi Gearhead

    Kyllähän neloskone camaros on sama ku kattois pornoo ilman kuvaa....
     
    MadMike, artsiracing, rb ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tää uus on sentään pikkasen tehokkaampi kuin toi -80 luvun keksintö:rotfl:.

     
  15. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Pornon puutteessa menee naisten tennis saksankielisellä selostukssella.
     
    peltsi tykkää tästä.
  16. ata

    ata Gearhead

    4-sylinterinen pinto foxbody Mustang pace carin pellin alla:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ei vaan V4, Euroopan Fordilta Taunuksesta lainattu, eli tuttu monille myös Saab 96:n voimanlähteenä... :) Mutta keskimoottorina.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  17. ata

    ata Gearhead

    Ja uuden Mustangin V8-moottori:
    [​IMG]

    Uuden Mustangin V6-moottori:
    [​IMG]

    Ja se uuden Mustangin 2.3 Ecoboost 4-moottori:
    [​IMG]
     
  18. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    "Uuden Mustangin V6-moottori:"
    Tuohon perustuu myös toi uusi Ford GT 600 heppainen moottori muuta vaihtoehtoa ei oo saatavilla.
    Engine 3.5 L EcoBoost V6 twin-turbo
    EcoBoost V6 engine making 647 hp (482 kW; 656 PS) and 550 lb·ft (746 N·m) of torque,
    coBoost-powered Ford GT: Drumroll, please: It'll get 11 mpg in the city, 18 on the highway, for a combined average of 14 mpg.

    Tollaiselle moottorilla mä haluisin ajella, jos katu-autosta puhutaan!
     
    Inlinee tykkää tästä.
  19. peltsi

    peltsi Gearhead

    Noi neloskoneiset camarot ja mustangit on tehty niille kenellä rahapussi on hiukan ohkasempi.
    Jos olis varaa Ford GT:n niin ei varmaan tarttis täällä linkitellä nelisylinteristen pöristäjien youtupe pätkii :) Aika helvetin rumaa ääntä pitävät.
     
  20. Geebe

    Geebe Gearhead

    Viikko sitten tulin Kaliforniasta lomamatkalta, vuokra-autona oli avo Mustang 2,3 litraisella neloskoneella. 305 hp ja ihan kivasti kulkee MUTTA tieto siitä että neloskone-mussessa ajetaan moottorin murinaa kaiuttimista, tekee kyllä lähtemättömän amisfiiliksen. Ois hauska kokeilla minkä sulakkeen irrottamisella moottoriäänet vaimenevat.
     
    MadMike tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!