-40 dodgeen sopiva nykyaikaisempi eturipustus/ohjaus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja valiant65, 6.10.2009.

  1. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Onko tiedossa esim vastaavia mustangII-palkkisettejä kuin foordiin tai letukkaan?

    Kaveri ei haluais katkoa runkoa kun se on ainoo ehjä osa sen projektissa...

    Tavoitteena olis siis ainakin levyjarrut ja mielellään hammastanko-ohjaus ja ehkä myös coilover-jousitus.
     
  2. rodhot

    rodhot Gearhead

    Valmistajilta (esim heidts) löytyy universal malleja kahdella eri runko ja raide leveyksillä.
     
  3. mafo

    mafo 3rd gear

    Mulla on täällä työn alla 37 chevy missä on mustang II ja ilma pussit, näyttäis olevan joku rakennussarja, varmaan aika helppo sovittaa autoon kuin autoon
     
  4. 2ford37

    2ford37 Gearhead

    Mulla on yhessä fordin -37 rungossa erillisjousitus levyillä, osat moparista,
    ja on hammastangolla, sarja löytyy esim. kysy Us partsilta.
     
  5. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Niin mutku juju onkin siinä kun tuo dodgen runko on niinku AUTOn runko verrattuna fordin tai letukan runkoihin jotka näyttää lähinnä HEVOSKÄRRYltä. Eli se dodogen runko pitäs laittaa kokonaan poikki että siihen saa jotkut musti2-palikat. Foordissa ja letukassahan riittää poikkipalkin kiinni kolvaus.

    Vai onko jollain tarkempaa tietoa, josko olis olemassa joku poikkipalkkihässäkkä?

    Entäs miten noiden mustangII-juttujen katsastus sujuu tänä päivänä 40-luvun autoon?
     
  6. mafo

    mafo 3rd gear

  7. 2ford37

    2ford37 Gearhead

    Kokeile tämmöistä: www.fatmanfab.com, löytyy myös mopareihin
    levysarjoja ja neuvoja miten tehdä.
     
  8. B 50

    B 50 Gearhead

    Aspenin etukelkka?
     
  9. Opel commodoressa on ainakin sellainen irtipultattava kelkka ja myös granadan etukelkkaa kannattaa katella , molemmissa 5-pulttiset navat ja levyjarrut valmiina.

    Noiden molempien paino ja moottoritehot ovat aika hyvin vertailukelpoisia jos niinkuin virallisesti meinaa nuo muutokset tehdä.

    Olen yhteen 37 mopariin mustang 2 jousituksen tehnyt , kaikki käy sovittamalla tietenkin mutta kannattaa katella noista vaihtoehdoista ja muitakin löytyy.

    Ja noi USA:n valmistajien bolt-on-fits all paketit vaatii yleensä sovittelua kuitenkin.
     
  10. firing order

    firing order 3rd gear

    Jep.

    Sitten kun / jos projekti etenee siihen pisteeseen että tuollaista A.V.G;n mainitsemaa commodoren etukelkkaa oikeasti tarvitaan, sellainen erittäin hyvä löytyy numerosta 040-7624857.
     
  11. dirty

    dirty 1st gear

    Tokihan siihen Dodgen rungon erilaisuuteen on syy. Siinä kun on sinällään ihan toimiva erillisripustus. Paranee tukevammalla kallistuksenvakaajalla ja sijoittamalla etuiskarit rungon ja alatukivarren väliin (orkkiksena tukivarsien välissä) Levyjarrusatseja ja saa ja on helppo kehittåå vaikka itse esim. aspenin jarruista. Mutta kukin tyylillään.
     

Kerro tästä muillekin!