1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

440 rakentelu.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. kotr

    kotr 2nd gear

  2. PPRCuda

    PPRCuda 2nd gear

    Satsaa satanen kaks enemmän ja tee takoakselilla. Kestää se tosin valuakselillakin melkosen pitkälle, mutta itse en lähtis sitä tonne tunkemaan.
     
  3. nixon

    nixon 3rd gear

    Tasan sama suunnitelma paitsi mulla tulee köröttelykone. Kerrostalon tallissa odottelee lopullista purkamista takoakselinen 440 vuodelta '74.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Tommost körröttelykonetta olen väsänny pikkuhiljaa yhteen pölymuottiin :poff: .
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Flättäri takomukit 0-dekkiin, sorsan pipot päähän, mehua jakaa Compin 284 hydyrulla, kait tollakin eteenpäin pääsee? Tänään pitäis shimmata sorsan rullavippahässäkkä pipoihin niin pääsis saundii kuuntelemaan.
     
  5. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Mä tein joskus takoakselikoneen 040 ylikoossa, LY veivit, vanhan liiton takomukit. Lohkon tasosta milli pois niin sai rpm kansilla rutun sinne 10 pintaan. M1 singleplane imusarja ja 850db holley.

    250@050 .500+ nostonen mekaaninen nokka, hyvät sarjat, tci142200 10" turbaani ja 3,55 perä; laulo niin perhanasti painavassa b-kopassa ja ei ollut kokonaiskustannukset kovin kummoset vaikka joitain koneistuksia tehtiin myös.
     
  6. kotr

    kotr 2nd gear

    Ihana!!! Tuon lohkon ajattelin ainaki pistää tilluuseen,niin pääse alkuun!Jeah..Talvi turvattu ja jos oikeesti joskus omistas semmosen koneen jonka pakoäänet saa melkein lahkeen kastumaan
     
  7. rb

    rb Gearhead

    :D :D :D

    Sit ruuvaa sinne joku luokkaa 292 asteinen nokkarauta niin saa tyhjäkäynnin sellaiseksi kivaksi ränttätäntäksi.....
     
  8. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Jep.mulla 5sataseesa mek 300ast nokka.kivasti räpättää vähä yli tuhatta tyhjäkäyntiä......
     
  9. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Ei ne ns. täydet mainosasteet kerro loppupeleissä paljoakaan nokan sielunelämästä.

    0.05" nostolla ilmoitettuihin kannattaa nokkaa valitessa kiinnittää se huomio.
     
  10. kotr

    kotr 2nd gear

    reseptiä koneen rakentelemiseen saa tyrkyttää!! lohko menee koneistuksen kautta pukkiin ja siitä sitte etiäpäin.

    Katuautoon kone on tulosa mutta röyhkeitten pakoäänten lisäksi pitää olla myös woiman paskaa :D

    Hitsarin palkoilla konetta tehdään joten ei sitte mitn älyttömiä budjetteja ;)

    " jospa en aukasis ens talvena tuota pikkulohkoa olleskaan..??"
     
  11. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Männiks käy tosiaan jotku vanhan liiton takomukit jos löytää vaan ehjät jostain. LY veivit ja takokampura niille kaveriks niin kestää aika mukavasti kun tasapainotus kunnossa.

    Puristusta sais olla sielä kympin korvilla, eli mäntä sais tulla aikalailla dekkiin 84 palotilan ja 1009 tiivisteen kans. Lohkosta/kansista voi tarvittaessa höylätä hieman; ite otin aikoinaan millin lohkon tasoista L2355 männillä ja oli ruttu aika hyvin kympin pinnassa 84 palotiloilla.

    Kansiks Melkein sorsat tai edelbrockin e streetit. Menee melkein semmosenaan ja maksaa saman kuin vanhojen täydellinen elvytys. Sorsakansien laatukin on tainnut parantua joten nekin on aika bolt-on ystävällisiä.

    Nokka sais olla mekaaninen, 050 asteet siellä 240 pinnassa, ehkä jopa hieman enemmän riippuen perästä/laatikosta/turbiinista. Nostoa sellanen 0,500 mikä tuollaisis tuppaa olemaan, ja sorsan keinut vielä kaveriks niin menee alukansien vakiojousilla mainiosti.

    Imusarjaks menis vaikka ihan performer rpm, mut itellä jotenkin toimi Moparin 1-taso M1 hyvin edellämainittujen osien kanssa. Joku torker tms vanhempikin tietty menee jos sopivasti käsiinsä saa jostain.

    Öljypohjaks kannattaa laittaa suosilla vaikka ihan uspartsin hyllytavarana oleva 7 quartin pohja, ja siihen hi-vol pumppu kaveriks, esim melling m63hv. Jos vielä haluaa hipostella niin 1/2 tuuman pickup ja nostajalaaksoa voi vähän kiillotella.

    750/850 holley vielä kaveriks ja hyvät pellisarjat niin kyl luulis rokkaavan.
     
  12. challenger500

    challenger500 3rd gear

    Mulla oli 500ssa stroukkikoneessa Compin mekaaninen rolleri, 262/262 0.050 dur ja 0.575 nostoa.
    Ihan passelisti hengitti lapi kierrosalueen. Manuaalilootalla ja 3.91 peralla.
    Voiman paskaa oli sen verta etta katukiekoilla 11.9/193 2sec 60ft eika mitaan tayskaasuvaihtoja. Pitovaikeuksistahan tuo karsi.

    Muuten oli takoa sisukset, Rossilta custom mannat, 11:1 rutut, viimeistellyt RPM kannet (siihen aikaan ei viela vihtoreita saanunna)
    Kokeilin seka dual/singleplane imusarjaa, loput ajat oli street dominaattori imusarja kaytossa.
    3" putkistolla, X-pipe ja paateet banjon edessa. Kylla siita aanta kotitarpeiks asti sai

    http://www.summitracing.com/parts/cca-2 ... e/chrysler
     
  13. kuula

    kuula 3rd gear

  14. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Pikkusen voi olla raikas tommoseen budjettikoneeseen.

    Tuo tarvisi kuitenkin kunnon venajouset ja keinuvivut että olisi luotettava. Sorsan halpis keinut ei kestä tuollaiselle nokalle tarvittavia jousipaineita (nimim. kokemusta on) ja laadukkaampien merkkien keinuissa hinta pompsahtaa aikalailla. Lisäksi ne jouset joutuisi ostamaan, ei se ihan niin mene että jotkut sisäjouset vaan "vakioihin" lisäksi paikalleen. Ainakin osittain budjettikonettahan tässä ollaan tekemässä...(?)
     
  15. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Ei sit tarvinnu sorsan vippoja shimmailla kun satsista puuttui keinualeksien pultit :mad: . Niitä ei kuulemma myydä erikseen ilman niitä sinisiä alutöttöröitä jotka jo on, eli nekin tarvii ostaa uudestaan, hyvä usp oy :rotfl: .
     
  16. kuula

    kuula 3rd gear

    onhan se kyllä hivenen reipas...totta töriset.
     
  17. 2dht

    2dht 2nd gear

    Mulla kans "vanhan liiton" 440. Tasapää männät, lohkostä höylätty kaikki ylimääräinen pois. Kannet on koneen omat. Kansia askettu niin paljon ku pystyy, ja kanavat viilailtu. Puristukset n. 10,5. Nokkana tuommonen-->http://www.compcams.com/Company/CC/cam-specs/Details.aspx?csid=732&sb=2. Nuo alkuperäiset venttiilit taitaa eniten ahistaa. Alukansia tekis mieli, mut vaatis uudet männät, tai ainaki pitäs koneistaa kolot mäntiin...
     
  18. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Mutta eihän se loppupeleissä uspartsin vika ole? Ei he voi tarkistaa jokaista myyntipakkausta joka heille saapuu. Sikäli kyllä komppaan että itselläkään ei sorsa osista ole järin hyvää kokemust; yks konerikko ja toinen oli lähellä johtuen niiden loistavasta laadusta.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Ei pitäis olla iso homma tiskillä tarkistaa että kaikki mitä pitäis olla niin myös on. Eikä pakkomyydä uudestaan osia jotka jo on niiden mukana jotka puuttuu.
    Olen ihan kypsä tohon turkkusse toimipisteeseen jo, mutta siitä jossain toisessa topiikissa lisää.
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Pari huomioo: Ei minkään valtakunna järkee tunkee sinne moottoriin "vanhanliiton takomäntiä" mikäli sellasia ei löydy hyllystä joutilaana. Moparin moottoreissa ylipäätään tuppaa olee markkinoiden painavimmat männät, noi vanhanliiton taotut painaa siinä 850-900 gramman välissä ilman tappeja, ja tapit 220 grammaa kappale. Hintaeroo "oikeisiin" mäntiin tulee ehkä satanen-pari, niissä on ohuemmat renkaat ja kokonaispaino on luokkaa 800 grammaa vs 1100. Kuudella tonnilla se mäntä vispaa sata kertaa sekunnissa ylös-alas, sitä voi mielessään funtsia et mitä tuo vaikuttaa kestävyyteen, herkkyyteen ja tehontuottoon.
    rullaviapt tuli mopseihin josksu 1990 luvulla yleisemmin. Sitä ennen käytettiin rautavippoja ilman rullia, niitä valmistivat useat eri valmistajat. Ne toimivat edelleen, yleensä hintataso jossain parin-kolmenasadan tienoilla ja ovat ikuiset. En oo kuullu kenelläkään olleen niiden kanssa ongelmia.
     

Kerro tästä muillekin!