1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

440 rakentelu.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Mopuristi

    Mopuristi 3rd gear

    Ei kai se tuohon auta? Kaikki pultit venyy kun ne kiristetään, mutta nk. "venyviä" kai käytetty sen takia kun niissä kiristys ei ole niin tarkkaa ja sen takia koneet voi tehdä kiristyksen (IMO).
     
    Saetkae tykkää tästä.
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mä luulen et noi kertakäyttöpultit on halvemmat ja tietty ylläpitää varaosamyyntiä. mtu jos niistä moottoreista jotain aletaan tehdä missä moisia käytetään, ni ne pultit kyl vaihtuu ensimmäisten joukossa.
     
  3. LUM-1

    LUM-1 2nd gear

    venyviä kertakäyttöpultteja haen rautalohkoon ja B1 kansiin
    mutta ei tunnu löytyvän helpolla
     
  4. Mopuristi

    Mopuristi 3rd gear

    "Venyvät pultit" venyvät vain yhden kerran, silloin kun ne kiristetään, eihän niistä ole mitään hyötyä. Mutta jos sellaiset haluaa niin varmaan uudemmat autot on ne mistä kannattaa etsiä.
     
  5. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Tommonen kone olis nyt tekeillä:

    440+030
    L2266 mukit
    Valuakseli 3.75
    LY-Veivit
    Vakiot/koskemattomat 516 kannet
    268H nokka, niille sopivat jouset ja vakioventtiilikoneisto muuten
    Torker II imusarja
    1 3/4 peltisarjat

    Suht vakioo ajelumosaa haetaan siis.

    Paljonko noilla wanhoilla takomukeilla pitäis olla välys?

    Saisko miedommalla imusarjalla jotain etua? Turbiini joka tuohon tulee on 0-painossa joten miten tasapainoitus? Dampperi on 440 valuakselin kyllä.
     
  6. Fuselage

    Fuselage 2nd gear

  7. artsiracing

    artsiracing 3rd gear

    Noihin vanhoihin ei taida oikein selkeetä vastausta helposti löytyä.

    Yhdessä vanhassa opuksessa puhuttiin TRW:n männistä ja välykseksi mainittiin tuollasessa kohtuullisessa koneessa .004"-.005".
    Sitten taas pattipäisille männille korkeapuristeisessa koneessa jopa tuplavälys kovassa käytössä.

    Voisin hatusta heittää että minimivälykseksi .001 x poraus ja maksimi .0015 x poraus.
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi 3rd gear

    Hitsaat turbiiniin ne painot, jos vakioturbiini niin tyhjennyspropun molemmille puolille. Tarvikkeessa saattaa olla vastakkaiselle puolella tai muualle.

    http://www.manciniracing.com/torconweigba.html
     
  9. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Okei, tänks. Googeli kertoili myös samoja arvoja nopeasti katsottuna. Täytyy varmaan pitää tuota .005" tavoitevälyksenä. Ongelma tulee vaan siinä, että lohko on porattu ylikokoon ennen kuin sen itse hankin ja ei mitään hajua mille männille/millä välyksellä. No, mittaillaan ensin ja sovelletaan sitten tarvittaessa =)
     
  10. Herje

    Herje 3rd gear

    Tai se puolikuun mallinen vetolevy. Voi vaihdella 0-punttisia turbiineja niinku haluaa. :odwink:
    Itelle tuli partsista levy ja alle satkun kustanti Sfi hyväksyttynä.
    Muistaakseni. :poff:
     
    440Mag tykkää tästä.
  11. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Katselinkin että sellaisen saisi. Riittääkö pelkästään vai?
     
  12. Tunnel Ram

    Tunnel Ram 2nd gear

    Painot voi turbiinin itse tehä jos ei halua ostaa tai irrottaa jostain vanhasta.
    383 400 ja 440 =32g
    Punnitsee jollain kirje vaalla vaikka...
     
  13. 440Mag

    440Mag 2nd gear

  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Sen painon lisäks tarvii tietty tietää ne paikat mihkä ne hitsataan, etäisyys kampurasta ja suunnat.

    Toi B&M:n puolikuu levy on tehty korvaamaan turbiinissa oleva epäbalanssi. Eli sen kanssa käytetään nollapunttista turbiinia.
     
  15. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Jepulis. Tarvii laittaa tilaukseen
     
  16. Tunnel Ram

    Tunnel Ram 2nd gear

    Jos joku haluaa askarella.

    [​IMG]
     
  17. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Jos/kun tuon vakio 440 projektin saa jossain vaiheessa alettua ja kasattua, niin tarvisi alkaa vähän suunnittelemaan tuota kireämpää 440:tä A-bodyyn.

    Noi stroukkijutut tuo kivasti vääntöä noihin isoihin koreihin, mutta miten tuommonen kevennetty A-keho? Onko merkittävää hyötyä, vai vaikeuttaako vaan aloittelijan taidoilla ajamista? Auto tulee puhtaasti 1/4mile ja hupikäyttöön.

    Pari kokoonpanoa löytyis osittain valmiina joita ajatellut:

    1.
    440 .055 tai .060 koossa
    Pattipäämännät
    3.75 akseli
    n. 12 puristus
    Viinaa
    Nokka n. 260ast ja nostoa sinne .650 nurkille. Tarvittaessa tähän jopa kireämpi
    Tehdyt RPM hatut, mitattu virtaus 235/312
    Victor tms imusarjaa ja siihen passeli viinasanko päälle

    tai sit
    2.
    Saman ylikoon 440 mutta 4.15 iskulla=500cid
    Puristus hieman matalempi n. 11
    Bensaa
    Sama nokka
    Samat kannet
    Imusarja 1 taso, samaa luokkaa kuin ekassa

    Tekis periaatteessa mieli ajella tommosella hieman kiertävämmällä 3.75 iskuisellakin pannulla välillä.
     
    Muokattu: 19.1.2017
    Mon383 tykkää tästä.
  18. J.J.

    J.J. 2nd gear

    Lisää vaan ruttua viina koneeseen.
     
  19. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Mahdollista joo, mutta missä menee järkevän raja ettei siitä ole enää hyötyä? Kannethan tuon menon tyssää kuitenkin ensimmäisenä kummassakin vaihtoehdossa.
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mä pitäisin sen 3.75 iskun jos liikkuvat on edes jossain määrin järkipainoissa. Kannet jos on normi-ikkunalla ni jää kovin pieneks 500:lle, me joskus stroukattiin tollanen hyvä paketti eikä siit kyl ainakaan parempi tullut. Nokka oli kyl vähän raikkaampi, 276/283 ja nostot .69/.63" ja ruttu oli vaan alle 11:1 ja tietty 98 bensa. Kannet oli Stage VI:t, tuskin virtas ainakaan paremmin kun noi. Motti dynottiinkin, imari oli M1 single plane ja kaasari 850 tai jotain race demon. Ehkä paras katumotti ikinä.
    3000 299
    3100 312
    3200 327
    3300 346
    3400 364
    3500 383
    3600 400
    3700 417
    3800 432
    3900 444
    4000 456
    4100 466
    4200 476
    4300 491
    4400 505
    4500 520
    4600 534
    4700 546
    4800 560
    4900 572
    5000 581
    5100 593
    5200 603
    5300 611
    5400 618
    5500 623
    5600 632
    5700 637
    5800 643
    5900 646
    6000 649
    6100 647
    6200 642
    6300 641
     

Kerro tästä muillekin!