1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

440 rakentelu.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Mopuristi

    Mopuristi 3rd gear

    Riippuu tietysti kuinka syvällä venttiilit on, mutta tsekkaus kannattanee tehdä kun nostoa alkaa olla se 0,5"
     
  2. Mopuristi

    Mopuristi 3rd gear

    Ei kai se tuohon auta? Kaikki pultit venyy kun ne kiristetään, mutta nk. "venyviä" kai käytetty sen takia kun niissä kiristys ei ole niin tarkkaa ja sen takia koneet voi tehdä kiristyksen (IMO).
     
    Saetkae tykkää tästä.
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mä luulen et noi kertakäyttöpultit on halvemmat ja tietty ylläpitää varaosamyyntiä. mtu jos niistä moottoreista jotain aletaan tehdä missä moisia käytetään, ni ne pultit kyl vaihtuu ensimmäisten joukossa.
     
  4. LUM-1

    LUM-1 2nd gear

    venyviä kertakäyttöpultteja haen rautalohkoon ja B1 kansiin
    mutta ei tunnu löytyvän helpolla
     
  5. Mopuristi

    Mopuristi 3rd gear

    "Venyvät pultit" venyvät vain yhden kerran, silloin kun ne kiristetään, eihän niistä ole mitään hyötyä. Mutta jos sellaiset haluaa niin varmaan uudemmat autot on ne mistä kannattaa etsiä.
     
  6. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Tommonen kone olis nyt tekeillä:

    440+030
    L2266 mukit
    Valuakseli 3.75
    LY-Veivit
    Vakiot/koskemattomat 516 kannet
    268H nokka, niille sopivat jouset ja vakioventtiilikoneisto muuten
    Torker II imusarja
    1 3/4 peltisarjat

    Suht vakioo ajelumosaa haetaan siis.

    Paljonko noilla wanhoilla takomukeilla pitäis olla välys?

    Saisko miedommalla imusarjalla jotain etua? Turbiini joka tuohon tulee on 0-painossa joten miten tasapainoitus? Dampperi on 440 valuakselin kyllä.
     
  7. Fuselage

    Fuselage 2nd gear

  8. artsiracing

    artsiracing 2nd gear

    Noihin vanhoihin ei taida oikein selkeetä vastausta helposti löytyä.

    Yhdessä vanhassa opuksessa puhuttiin TRW:n männistä ja välykseksi mainittiin tuollasessa kohtuullisessa koneessa .004"-.005".
    Sitten taas pattipäisille männille korkeapuristeisessa koneessa jopa tuplavälys kovassa käytössä.

    Voisin hatusta heittää että minimivälykseksi .001 x poraus ja maksimi .0015 x poraus.
     
  9. Mopuristi

    Mopuristi 3rd gear

    Hitsaat turbiiniin ne painot, jos vakioturbiini niin tyhjennyspropun molemmille puolille. Tarvikkeessa saattaa olla vastakkaiselle puolella tai muualle.

    http://www.manciniracing.com/torconweigba.html
     
  10. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Okei, tänks. Googeli kertoili myös samoja arvoja nopeasti katsottuna. Täytyy varmaan pitää tuota .005" tavoitevälyksenä. Ongelma tulee vaan siinä, että lohko on porattu ylikokoon ennen kuin sen itse hankin ja ei mitään hajua mille männille/millä välyksellä. No, mittaillaan ensin ja sovelletaan sitten tarvittaessa =)
     
  11. Herje

    Herje 3rd gear

    Tai se puolikuun mallinen vetolevy. Voi vaihdella 0-punttisia turbiineja niinku haluaa. :odwink:
    Itelle tuli partsista levy ja alle satkun kustanti Sfi hyväksyttynä.
    Muistaakseni. :poff:
     
    440Mag tykkää tästä.
  12. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Katselinkin että sellaisen saisi. Riittääkö pelkästään vai?
     
  13. Tunnel Ram

    Tunnel Ram 2nd gear

    Painot voi turbiinin itse tehä jos ei halua ostaa tai irrottaa jostain vanhasta.
    383 400 ja 440 =32g
    Punnitsee jollain kirje vaalla vaikka...
     
  14. 440Mag

    440Mag 2nd gear

  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Sen painon lisäks tarvii tietty tietää ne paikat mihkä ne hitsataan, etäisyys kampurasta ja suunnat.

    Toi B&M:n puolikuu levy on tehty korvaamaan turbiinissa oleva epäbalanssi. Eli sen kanssa käytetään nollapunttista turbiinia.
     
  16. 440Mag

    440Mag 2nd gear

    Jepulis. Tarvii laittaa tilaukseen
     
  17. Tunnel Ram

    Tunnel Ram 2nd gear

    Jos joku haluaa askarella.

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!