440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    No sit tuntuu omituiselta, ja mitta oli nostajan liikkeen suuntasesti?
     
  2. 66monaco

    66monaco Gearhead

    kyllä. teen kyllä vielä mittaukset uusiks tos viikonlopun aikana, varsinkin jos nyt lykkää sitä advancee siihen... vielä kun ei itteen satavarmaan luota, eka nokan ajoitus/mittaus mitä tehnyt :)
    lähinnä mietityttää kun tuntui että voimaa olisi hävinnyt koneesta viime vuosina... mut varmaan myös väljät ohjurit osa syylliset siihen.
    ton verran oli öljyy imuvenojen päällä...ja 8 pytyn pakokanava ihan öljynen...


    [​IMG]

    EDIT, äsken kävin noston mittaa siis sain 0.441" eli apaut 0.2mm puuttuis, kaippa tuo on ok...
     
    Muokattu: 31.1.2018
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mun mielest joo, se voi olla hankalaa ihan tarkaan saada mitattua mikäli ei oo just siihen tarkoitettua välinettä. Jos ei nostajien pohjat oo kuluneet eikä nokassa näy kulumaa ni eiköhän se oo hyvä. Aina kun mottia suurentaa, etenkin iskua, niin nokka menettää luonnettaan; isompi mosa ni isompi nokka. Jopa jokseenki huvittavaa ku kattelee vaikka jotain letukan nokkaa, vetoalue vaik 2600-5200 ja 262-400 motteihin. Kyl se vaan tuppaa olee se kierrosalue ja luonne ihan toista niissä eri ääripään moteissa.
     
    4d sedan ja 66monaco tykkäävät tästä.
  4. 66monaco

    66monaco Gearhead

    no nyt on mittailtu moneen kertaan. 0 merkeillä sain centerlineksi 115' ja Advenced merkeillä 107... mihkäs sen nyt sit laittais... ?
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Sen jakopään 4 asteen aikaistus tarkoittaakin nokka-akselin asteita ja tekee siten 8 astetta kampuralla! :mad: Ikävää kun ne tekee noin karkeat säätömahdollisuudet.

    Mä oon joskus viilannu kiila-uraa että on saanu sopivan ajoituksen, ja tehny vaikka välysmitan suikaleesta shimmin että ratas ei sitten pääse pyörähtämään väljässä urassa.
     
  6. 66monaco

    66monaco Gearhead

    mutta ei varmaan kannata jättää tohon 107' ? moisen kommentinkin löysin yhelt sivult ...instant power ! :D
    "First TT day Hot Hot and humid but a big tail wind went 11.39 then 11.34 then the thunder storms hit. I could feel the power band come on strong and late at about 4700.
    Now at this point a good 5500 race converter would likely have worked fine and there would likely have been no issues but since i did not go there we will never know! :)

    So I took it home and re degreed the cam to 102 so 8 deg from where a cam card would generally suggest and 112 from cam LSA straight up.

    next time at the track10.8's instant power no feel of a secondary power band coming on and never ran another 11 second run. :) next season I up the compression to 11.6 to 1 and it ran a best of 10.58.#

    toki tuolla varmasti huomattavasti kireempi pata....vai pitäisköhä vaa laittaa siihe nollaa....
     
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Vähän eri juttu katuajeluissa kuin noissa varttimailereissa, joissa voimansiirto tehty niin että voi hyödyntää enemmän kapeaa piikkitehoa kuin laajaa vääntöä.

    Jos et viitsi laittaa ajoitusta kohdalleen, niin sitten voit vaikka arpoa kumpaanko sen laitat! :p

    107 astetta on tuossa jo sen verra aikasella että saatat jopa huomata alaväännön lisäyksen, tosin huipputehosta voi puuttua hieman verrattuna myöhäisempään ajoitukseen.
     
  8. 66monaco

    66monaco Gearhead

    no pitääpä ny vielä tuumata. mutta toimii siis kummallakin, tai että tosta 8 asteen aikaistamisesta ei siis ois muuta haittaa kuin pieni yläteho hävikki? jos selkeesti huomaa ylhäällä niin sit luulen et laitan nollaan..
     
  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuli luettua tuo varttimailijuttu ensin huolimattomasti ja ymmärrettyä väärin..

    Siis senkin perusteella ehdottomasti siihen aikasempaan ajoitukseen vaan! Ja eihän sulla aikaistu se kuin 6 astetta ohjearvoon verrattuna.
     
  10. 66monaco

    66monaco Gearhead

    ok. jätetään advenceen siis. ja jos ei miellytä niin ei toi ny hirvee homma oo kesällä kun auto ajossa, muuttaa, illan puuha ja jakopään tiiviste sarja.
     
  11. 66monaco

    66monaco Gearhead

    Muokattu: 1.2.2018
  12. 66monaco

    66monaco Gearhead

    Muokattu: 7.2.2018
  13. Solvent

    Solvent 3rd gear

    On noista procompeist paljonki juttua. Aika perinteist "you get what you pay for"...
    Ei mitää mairittelevaa juttua noista oo. Mun vinkki että osta vakiot tai jos stainlessit haluat nii esim. Compin pro magnumit
     
    66monaco tykkää tästä.
  14. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Pro magnumit on osoittautunu aika mukaviks hinta/laatusuhteeltaan. Kestää vähän raikkaampaakin jousipainetta ja menoa.

    Jos ei säädettäviä vippoja tarvi, piisaa vakiot ehjät pellikeinutkin aika pitkälle.
     
    66monaco tykkää tästä.
  15. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Ei kellään sattuisi oleen vakio tönäreitä 440?
    9.315" pitkät vakio peltikeinuille.
    Ei löydy Us-partsista/SWT.
    Käytetytkin käy.
    Aattelin jos täältä löytyisi?

    T: Petri
     
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    8 löytyy
     
  17. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Ok, nimimerkiltä 440mag saattaa löytyä täys satsi.
     
  18. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Unohdin kattoo eilen, katson kohta
     
  19. ilu100

    ilu100 Gearhead

    No minulla olis tönärillä mitattuna 9.280 mittasia 15kpl...vaan ei auta nämä?
     
  20. 440Mag

    440Mag Gearhead

    236mm pituisia löytyy 16kpl. 050 595 3664
     

Kerro tästä muillekin!