4d valiantin choppaus neuvoja kaivataan!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja olds79, 7.11.2007.

  1. olds79

    olds79 3rd gear

    olis tarkoitus chopata vm,.65 4-ovinen valtteri ja nyt kaipaisin neuvoja ja vinkkejä henkilöiltä joilla on kokemusta kyseisestä hommasta. Tarkoitus on leventää kattoa ja kallistaa takatolppia ja saada sivuikkunat vielä toimimaan.

    ps. onko joku jo laskenu madalluksen maksimi määrän,ku en ole vielä kerenny mittaamaan ite lasin korkeutta.
     
  2. cuda69

    cuda69 Gearhead

    mun kaveri pete on sopannu neliovisen darran.pitääpä kertoa että apua kaivataan.
     
  3. olds79

    olds79 3rd gear

    juu ois ihan mukava saada jotain vinkkejä ettei tulis tehtyä kaikkea kantapään kautta.
     
  4. -kk-

    -kk- Gearhead

    Tommosen olen tehnyt ja tuollahan tuo tallissa köllöttää...

    [​IMG]

    Siis 65 darra, kattopelti vakio, ei levitelty/silvottu.
    Ja takatolpat kallistettu turhankin vinkeeseen kulmaan sporttisen kupee-ilmeen saamiseksi :rotfl: :rotfl: :rotfl: ...
     
  5. olds79

    olds79 3rd gear

    aikas linjakkaan näköinen dartti! kallistit ilmeisesti oven laseja? toimiiko sivuikkunat ja paljonko otit tolpista?
     
  6. -kk-

    -kk- Gearhead

    Jepjep, karmit kellistin koppaan päin.
    Sivuikkunat toimii, mutta noi "välitolpat" ovat vielä irti alapäistään...

    Otteessa seisoo "Kattoa madalloitettu 50mm", käytännössä en muista enään paljonko lähti...
    Soppailin ton rottelon talvella 1999-2000...
    Niin paljon katkoin tolppia kuin "reumaräppänän" karmi antoi ottaa, eli se on alkuperäisen kokoinen ja silleen.

    Selitinkö mahdollisimman sekavasti ja monimutkaisesti...???
    :lol: :lol: :lol:
     
  7. olds79

    olds79 3rd gear

    jeps. taitaa olla viisain itekkin kallistella sivuikkunat niin ei tartte kattoo palotella.
     
  8. -kk-

    -kk- Gearhead

    Suosittelen apurunkojen yhdistämistä...
    Jos ajaa "rallia", voip tulla vekki kattoon kuten mulla...
    :poff: :poff: :poff:
     
  9. olds79

    olds79 3rd gear

    tuotapa ei tullut ajateltuakaan. :D
     
  10. -kk-

    -kk- Gearhead

    Sääli on sairautta. Jos menee särki, sit korjataan :lol: :lol: :lol: .
     
  11. slantSixPower

    slantSixPower 1st gear

    Linkin takaa löytyy muuan kuva cuda69:n mainitsemasta Dartista: http://baanaweb.fi/pkoponen/ Löytyy sieltä kyllä vähän muutakin...

    Katto on sinänsä alkuperäinen, ei ole leikelty mitenkään. Tolpista on otettu 5 cm palikat välistä pois. Yhessä kuvassa näkyykin merkit. Etutolppia kallistettu ja takatolpat tehty uusiksi kokonaan. Sivutolppia kallistettu hyttiin päin.

    Rekisteriotteessa lukee: "kattoa laskettu etutolpan suunnassa 7,7 cm". Tämän mitan otti katsuri ja meni kohtuu tiukille, että leimaa yleensä sai. Kannattas vissiin joskus kysyä tuommosia juttuja etukäteenki, ettei tarttis kusi sukassa jännittää.

    Etuovien isot ikkunat ja takaovien pienet lasit piti teettää uudet. Takaovien isot ikkunat ja etuovien tuuletusikkunat alkuperäiset. Ikkunat toimii todella hyvin.
     
  12. olds79

    olds79 3rd gear

    hieno oli darra! katon leikkaukset ajattelin tehdä samaan tapaan. leikkasitko muuten etu ja takalasin karmit irti ennen katon leikkausta? missä teetätit lasit ja oliko kalliit?
     
  13. olds79

    olds79 3rd gear

    noniin nyt ois leikkaus linjat suurin piirtein selvillä, mutta koria ois ilmeisesti tuettava.ois vissiin viisasta hepata esim. putkista jäykisteitä koriin.Eli miten tuenta ois viisainta tehä? (tarkoitan lähinnä kiinnitys pisteitä) :eek:
     
  14. -kk-

    -kk- Gearhead

    Miula oli vuan putket hepattuna oviaukoissa ja välitolpat putkella yhdessä, muistaakseni...

    :lol: :lol: :lol:
     
  15. kinde

    kinde Gearhead

    Älä hyvä immeinen pilaa hyvää autoa. :D
     
  16. olds79

    olds79 3rd gear

    niin aihiohan on tällähetkellä mr-rekisterissä, mutta auto on niin karuun kuntoon menny (edellisten omistajien toimesta) et ei välttämättä kannata ruvetä entistämään, vaikka on kyllä käyny mielessä vaan kun ei meinaa osia löytyä ainakaan edullisesti.
     

Kerro tästä muillekin!