4l80e camaroon 383 perään

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja gt302, 6.1.2014.

  1. gt302

    gt302 3rd gear

    terve.

    onkos täällä kokemuksia 4l80 laatikon käytöstä tuommosen virkeän pikkulohkon perässä?
    kokemuksia kestävyydestä ja mahdollisista vahvistusta vaativista kohteista.
    laatikko on 93vm.vanista
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    On jonkin verran. Laitoin 4L60e moparin pikkulohkon perään joskus aikoinaan.

    80 on vahva jo vakionakin. Toki kesto riippuu mitä on koneessa jerkkuu.

    Kaasarilla vai ruiskulla? Millä/ miten meinasit ohjata lootaa?
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos sitä tehoa on hukattavaksi asti niin ehkä toi loota on sitten hyvä ratkaisu mutta muitakin vähemmän tehoa syöviä vaihtoehtoja on. Eikä tarvii ostella sähköpurkkeja tai muuttaa manuaaliksi tota.
     
  4. gt302

    gt302 3rd gear

    kone kaasarilla luultavimmin.no tehoahan tuo kyllä syöpi tietysti niinkuin kaikki tomaatit.
    harkinnassa oli 200,700 jne.ei tuokaan nyt kiveen ole vielä kirjoitettuna.
    sähköpurkkejahan saa useammaltakin valmistajalta ja manuskakoneistokaan ei haitanne tuskin tulee kauheasti katuajelua tuolle autolle mitä nyt joskus kaupungilla käy päristelemässä.
    jenkeissähän nuo näyttävät käyttävän 80 lootia isossa mittakaavassa jo.tuohan on peruslootana sama kuin th400.
     
  5. gt302

    gt302 3rd gear

    niin ja autohan on 2gen camaro 383 kaikki takokamaa tasapainotettuna kannet prodix track1 jne.perä ford 9"
    autohan on sitten vasta rakenteilla jotta rakentavaa keskustelua toivotaankin
     
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Eka kysymys: Ajatko niin paljon että koet tarvitsevasi ylivaihteen? Mikä peränvälitys?
     
  7. gt302

    gt302 3rd gear

    välitys jotain 3.7 kieppeillä ja ajan kyllä senverran ja pidempiä siirtymiä jotta kyllä se 4pykälä on oltava.
     
  8. mase

    mase 1st gear

    Helpoin/halvin tapa 4l80e lootan ohjaamiseen on ottaa juuri 6,2/6,5 perinteisellä pumpulla olevasta vanista tai pick upista boxi ja johtosarja. Sehän ei tarvitse muuta tietoa moottorilta kun kaasunasennon.
     
  9. gt302

    gt302 3rd gear

    ok.täytyy perehtyä aiheeseen lisää
     
  10. gt302

    gt302 3rd gear

    onkos kellään kokemusta tci:n ohjelmoitavasta tcu poksista tollaseen 4l80e laatikkoon ja noihin ensimmäisiin käy ilmeisestikin aivan normi ems 700 tarkotettu shiferi.laatikon kyljessä vielä vipu mutta tietysti myös kaikki töpselit.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On noita TCI boxeja näkyny käytössä mutta melko suolainen.
    Mulla olis tollanen ylimääräinen purkki, koonnut ammattilainen ja modattu 4L80€ toosalle. Herkkuna mm, stick shift eli nappulasta ylös ja toisesta alas.
     

Kerro tästä muillekin!