4L80E Laatikon parantelua?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jpirtu, 6.7.2010.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa on käyny vissiin silleen että kakkosen pakkaan on laitettu lukkorenkaat väärässä järjestyksessä. Se mikä on viistetty pitäis laittaa alemmas pitämään "supporttia" paikallaan ja tasainen siihen kakkosen painelevyyn.
     
  2. GMC VAN25

    GMC VAN25 1st gear

    Mistäköhän tulee vikakoodi 85 Undefined Ratio Error? Mitään muuta koodia se ei näyttänyt. Ja laatikko oli juurikin tuo 4l80e -92. Välillä vaihtaa nätisti mutta välillä niskat meinaa katketa ku vaihtaa kunnon rykäsyllä. Elikkä joku tuota kyllä vaivaa.
     
  3. kojo

    kojo Gearhead

    Lootan välityssuhde on silloin jotain muuta kuin tietsikan mielestä pitäis olla = se luistaa.
    Rytkäsy taas voi johtua siitä että kun matoloota tajuaa lootan luistelevan se vetää linjapaineet tappiin ja sit tietty rykäsee
     
  4. GMC VAN25

    GMC VAN25 1st gear

    Voiko luistaminen tehdä sen kun lähtee liikkeelle aivan normisti hiljalleen niin vaihtaa vasta kakkoselle 2500-3000 kierroksilla. ja tämä tapahtuu muillakin vaihteilla. Ja tämä ongelma esiintyy aina jonkin aikaa sen jälkeen kun on antanut enemmän runtua tuolle kotterolle. niinkuin kerrankin menin porukoille toimi nätisti, vaihto aikalailla oikee oppisesti. ja pois lähties näytin ukolle millai chevy pyörittää soraa pyörän alla niin sen jälkeen piti ehtoon helvetillistä rykimistä ajoi millai tahansa. ja aamusella vaihteli taas aikaslailla normisti ja tuntuis kumminkin ettei se mahdottomasti luistais. Voisko siellä jäädä jokin venttiili tai nappula jotenkin juntturaan? Vai alanko kaivaa jo kuoppaa tuolle maalliselle murheelle? :eek:
     
  5. jpirtu

    jpirtu 1st gear

    Lukkorenkaathan sieltä oli porsinu, kuori jäänyt tällä kertaa ehjäksi...
    .. anyway, mikäli oli oikein asennettu, mikä muu voi aiheuttaa syyn tuolle hajoamiselle?? Hän on sitä mieltä että olen kenkinyt lootan paskaksi , mutta näin ei ole.. Käytännössä kokonaan uusittu laatikkohan kesti nyt 400km.

    Edelleen olen myös vinkkejä vailla vahvistamisesta??
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Väitän edelleen että ne lukkorenkaat on ollu väärin.
    Toi loota on jo melkosen vahva eikä edes matalan 11 sekan autossa ole vielä tullut "sulaketta" vastaan.
    Hyvät kitkalevyt esim. RedEagle ja maustaa venakoneiston TransGo:n HD2 kitillä niin rikki sitä on todella vaikeaa saada!
     
  7. jpirtu

    jpirtu 1st gear

    Hain auton korjaamolta, se kesti 10km. Samat oireet, elikkä eiköhän se lukkorengas ole sieltä pykälistä porsinut pois.

    Nyt tarvisin vinkkejä mistä löydän räjäytyskuvat, mistä näkee lukkorenkaiden oikean paikan ja miten sen päin tulee olla ja missä kohtaa katkoksen kuuluu olla

    Toinen juttu, mikä voi aiheuttaa sen että pakkaan tulee niin raju voima että se tulee joko kuorien tai lukkorenkaan kustannuksella urastaan pois? kaikki magneettiventtiilit ym on vaihdettu. Planeettapyörästö? ?? todella kiitollinen oisin vinkeistä.

    vikakoodit olivat välityssuhde epäkorrekti ja magn.venttiili performance 1/2 , mitähän tuo jälkimmäinen tarkalleen tarkottaa?
     
  8. freeride

    freeride Gearhead

  9. jpirtu

    jpirtu 1st gear

    Kiitoksia.. löysin toisetkin kuvat jossa on osanumerotkin ja hieman tarkemmat.. tosin kummastakaan ei mulle vielä selvinnyt miten päin se viistetty pitäisi laittaa, eli se viistetty lukkorengas tulee kumminkin tuohon, mistä nuo pykälät on aikasemmin mennyt rikki? mutta tuleeko se viiste pykäliä päin vai pakkaa päin? vai tajusinko väärin ja se täysin tasainen kuuluu tuohon mistä nuo spoorit on rikki, ja se viistetty alemmaksi?? se täysin tasainen on kumminkin vähän ohuempi, niin luulisi että se ei kestä senkään vertaa

    [​IMG]


    sitten vielä ihmettelyä lisää.. kun selviää nuo lukkorenkaat miten ne oikeasti kuuluu olla , ja miten ne on siellä nyt ollut... mikäli ne on ollut oikein, niin mikä voisi mahollisesti aiheuttaa sen että sinne tulee liian kovat voimat?

    kiitos ja anteeks =)[/img]
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se viistetty kuuluu olla tota center supporttia vasten!!
    TransGo:n hd2 kitissä on mukana vahvempi rengas joka tulee intermediate clutchin painelevyä vasten osa namböörd 38!!
     
  11. jpirtu

    jpirtu 1st gear

    Nyt menee remontit taas niin putkeen että oksat pois! :wc:
    Elikkä tuo ylin lukkorengas on ollut viiste ylöspäin... eli väärinpäin. Se on nyt tullut siitä kaksi kertaa yli, kysymys kuuluu, joko tästä on voinu aiheutua jotain muuta piilevää harmia? Kenties kuoret kulunut, koska ensimmäisellä kerralla väärin kasattuna se kesti viikon, nyt 20minuuttia? Lisäksi nyt 100km/h nopeudella kuuluu turbiinista/jostain muualta laatikosta aivan pieni jurina/humina.. onko syytä huolestua tästä?

    Toinen kysymys kuuluu näin, kun laatikko hajosi ensimmäisen kerran, oli siis nuo kuvan mukaiset pykälät antanut periksi. Olisikohan nytkin käynyt niin jos lukkorengas olis ollut oikeinpäin... Mihinköhän olisi yhtäkkiä voinut tulla sellainen toimintahäiriö joka tuon aiheuttaa? Toki se oli jo ajettu 300tkm , niin ehkä tuollastakin voi sitten sattua vaikka jonkun pienen valmistusvirheen ym johdosta. Laatikko on muuten pelannut aikaisemmin kuin unelma, eikä varotellut sen kummemin, turbiini tuntuu pelaavan ja "lukko" kytkeytyy päälle n. 80km/h vauhdissa.

    Työhommia tämä on haitannut jo aika paljon ja vara-autokin levis tien päälle.. tästä ei voi kun ottaa opikseen... Vieläköhän tästä saa kalun vai pitääkö käydä vaihtamassa citroen berlingoon ja hankittava lääkitys :D

    onko tietoa aikataululla saisi noita TransGo ja redEaglen osia? vaikkei enn tiedä kannattaako niitä sinne enään laittaa, kun on uudet orggis osat..
     
  12. sbf

    sbf Gearhead

    Sulla on nyt vaikeutena luetun ymmärrys.Viiste kuuluu olla ylöspäin mutta se viistetty lukkorengas ei ole pakan päätyyn kuuluva.
     
  13. jpirtu

    jpirtu 1st gear

    Hoksasin asian juuri kun lueskelin threadia uudestaan läpi.. joten anteeksi paksukalloisuuteni. tämä kaikki on täysin uutta mulle, niin ei meinaa välillä mennä kaaliin. Lisäksi toiminimi duunarina vituttaa kaivaa tietoa itse kun vein auton "ammattimiehelle" sen takia että se tulisi kerrasta hyvä, kun ois omiakin hommia ihan tarpeeksi..

    muihin kysymyksiin kaipailisin vielä vastauksia, kun ei ole muutakaan paikkaa mistä kysellä, kai tämä kumminkin keskustelupalsta on... auto levisi työreissulla, 400km päässä omista nurkista , joten hankala tässä vaiheessa on korjaajaa vaihtaa kun rahaa on palanut tarpeeksi ja auto seisoo hevon korvessa sen pajan pihalla edelleen..
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa näkyy mihin se viistetty rengas kuuluu!
    [​IMG]

    Ja tossa on oikeassa paikassa TransGo:n HD2 kitin mukana tullut lukkorengas!!
    [​IMG]
     
  15. jpirtu

    jpirtu 1st gear

    Jep kiiitoksia, asia on nyt harvinaisen selvä, toivottavasti et sentään joutunut purkamaan omaa askia kuvia varten :lol:

    Mistä saisi saisi tuon hd2 shift kitin kaikista nopeimmalla aikataululla, löytyykö suomesta jälleenmyyjiä? pariin paikkaan soitin mutta möivät ei-oota.
     

Kerro tästä muillekin!