4L80E toiminta öljynvaihdon jälkeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja GMC-96, 8.5.2008.

  1. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Tuli eilen vaihdettua laatikkoon öljyt+suodatin ja koko koeajon aikana (n. 2km)vaihteiden vaihdot olivat huomattavasti normaalia terävämmät, joka vaihteella? Aamulla laatikko vaihtoi taas kuten ennenkin.

    -Mikähän tuollaista voi ko. laatikossa aihuttaa?

    -paljonko arviolta laatikkoon, turbiiniin ja jäähdyttäjään jää öljyä kun öljyt poistaa ö-pohjasta?

    Vaihdossa öljyt ovat aina huomattavasti tummemmat kuin esim. th700:ssani ja kun uusien öljyjen lisäyksen jälkeen konetta käyttää, värjääntyy uudet öljyt heti (sekoittuessaan vanhoihin öljyihin) niin paljon, että se näkyy tikussa.
    Laatikko on toiminut muuten ok (ollut minulla 2v), vaikka kakkoselle vaihto minun mieleen saisikin olla hieman terävämpi.
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kyllähän sinne turbiiniin aika paljon jää sitä vanhaa öljyy, oisko n. puolet kokonais määrästä. Ei siinä turbiinissa oo tyhjennys proppuu??

    Toi terävempi vaihto johtunee uusista ölpistä... Ja aamulla ne on jo sotkeutunu "pilallisten" kanssa :cry:
     
  3. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Eiköhän ne öljyt sotkeudu kuitenkin paremmin koneen käydessä kuin paikallaan seistessä :eek: Käytin autoa illalla > 1/2 h, joten luulisi öljyjen olleen jo sekoittuneet.
     
  4. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Näinhän se tietysti on... Mutta saattaahan siellä esiintyä jotain "kemiallisen reaktion" poikasta tahi uuden suodattimen "tukkeutumista" vanhojen öljyjen "paskoista".
    Itse olen meinaan huomannut saman suuntasta ku lisää tuoretta öljyy, aluksi vaihtaa terävästi mutta vähän ajan päästä "normaalisti" vaikka pinta EI ole vielä alentunut tikussa...
     

Kerro tästä muillekin!