5.7 D kylmäkäynnistys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja juokale82, 1.2.2014.

  1. juokale82

    juokale82 1st gear

    Elikkä kylmänä ei syty ilman ns. pilottia tai muuta vastaavaa sumuttamalla.

    Hehkut oon ottanu kaikki irti ja kokeillut ruuvipenkissä pöydällä. Yksi oli sökö ja kaksi oli erinlaista mut toimi.

    Kiinnitin hehkut takas pelkkiin liittiimiin ja maihin kaikki hehku kärestä hyvin paitsi se yks rikkinäinen.

    Ilman hehkuja olen starttaillut et löpöä lentää hyvin sumuna hehkujen reijistä.

    Zippobensalla kun laitan käyntiin ja käyttelen moottorin lämpimäksi. Niin kauan kun kone on lämmin niin lähtee hyvin käyntiin. Sit ku jähtyy niin ei millään. akkujaki on peräkkäin neljä joten kone kyllä pyörii.

    Paluu puolta en ole tutkinut vielä kunnolla. Voiko vika olla syöttöpumpussa tai suuttimissa. Vai vaikuttaako yksi rikkinäinen hehku ja 2 erinlaista noin paljon?
     
  2. Motorhead

    Motorhead 1st gear

    vaihto ehtoja löytyy 1ei hehkuta tarpeeksi kauan 2 on niin väljä ettei jaksa lähtee käyntiin ilman pilottia...pistäppä lohkolämppäriin auto pariks tunnix ja koita käyntiin...ja hehkutkin olis hyvä olla samanlaiset
     
  3. juokale82

    juokale82 1st gear

    Ainakin hehkut menee ihn punasiksi. Voiko hehkureijistä mitata puristus paineet?
     
  4. Motorhead

    Motorhead 1st gear

    ei taida saada mittaria kiinni niin pieneen reikään...koita lohkis hommaa jos ei silläkään lähde niin veikkaisin väljäks....oma 5.7d ei tarvi hehkuakaan välttämättä jos on ollut 2-3 tuntia lohkossa..tuli tuokin testattua vahingossa kun on nappihehku..
     
  5. juokale82

    juokale82 1st gear

    Jep pitääpä het huomenna kokeilla aamusta. Ei tuo kyllä käryä eikä haise ku käymään saa ja tasasesti käy ja vetää.
     
  6. juokale82

    juokale82 1st gear

    Kuin pitkään sulla starttauttaa jos ei ole lohkolämppäri seinäsä ja on 10 astetta pakkasta. Vai syttyykö se heti hehkutuksen jälkeen?
     
  7. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    pumpun ajotus pielessä kylmäkäynnistyksessä. kai siin joku juttu on millä se lisää ennakkoa. jos se on paskana ja ennakko ei muutu nii ei varmaan tykkää lähteä.

    itse en anna kyl väljyydelle ääntä. tosi koko moottori on kyllä täysin tuntematon.
     
  8. juokale82

    juokale82 1st gear

    Tuo on -81 kynäsuuttimilla. Onko noissa ennakon säätöä. Ainakin solenoidi on joka työntää kaasuvipua isommalle.
     
  9. Motorhead

    Motorhead 1st gear

    mulla on tossa hitaat hehkut 40sec.hehkutus ja jos ei samantien lähde niin hehkutan toisen kerran..mulla ei toi ennakon säädin oo koskaan ollu edes kytkettynä,pikkasen painan kaasua startatessa...
     
  10. SamiL

    SamiL Gearhead

    Kyllähän puristukset pitäisi saada mitattua hehkunreijistä dieselin puristuspainemittarilla. Fordista mittasin ja sen hehkuissa on sama jenka kuin tuossakin.
     
  11. juokale82

    juokale82 1st gear

    Lämmössä oli 4h eikä syttyny. Onkohan oulunseudulla ketään gurua joka kävis auttamassa.

    Voiko pumpunajotus olla niin pielessä että kylmänä ei starttaa. Tuossa on viivan verran kuskinpuolelle päin.
    Vai onko tuo sit niin väljä vaan. Eikkai sitäkään voi todeta muutako puristuspaineet mittaamalla.
     
  12. hevimies

    hevimies Gearhead

    Mulla on tuossa omassa 5,7d.ssä acdelcon valmisteita olevat pikahehkutulpat.
    about 6 toimii ja jysähtää kyllä käyntiin ihan hyvin. onko sulla ihan hehkureleellä toimivat hehkuttimet vaiko nappihehku?
     
  13. juokale82

    juokale82 1st gear

    Hehkunreleellä. Akulta plus,toinen napa hehkuille, ja siihen rivilittimen ne 4 karvaa. Tuossa on se lämmönhaistelija niin ohitin sen rosvoamalla C-pinniin hehkuille menevästä johdosta. Meinaakko et hehkuissa ois sit vikaa.

    Tuntuu niin pöljältä et kun kaikista pytyistä tulee huvin sumuna ainetta hehkujen reijistä ja sit ku laittaa hehkut kii niin eikö sen oo pakko syttyä?
     
  14. hevimies

    hevimies Gearhead

    jos ne on ne hitaat hehkut niin eivät varmaankaan kerkiä lämpenemään siinä ajassa mitä rele niille antaa virtaa.
     
  15. juokale82

    juokale82 1st gear

    Mut oon kattonu et kerkeeä kun laitoin yhen maihin ja piuha kii ja hehkuttaan.
     
  16. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Moisten kanssa nuorena värkänneenä ja moisia omistaneena noiden ollessa uudenkarheita sanoisin että vika ei ole Roosa Masterin pumpussa,eikä kait hehkuissakaan joskerta olet mitannut+testannutkin,vaan yksinkertaisesti kone on elämänsä ehtoossa eli vaatinee täysremontin.
    Merkistä riippumatta tuon ikäinen Diesel on huono kylmäkäynnistyjä ja nuo GM dieselit olivat silloin kehityksen huippua pikahehkuin avaimesta kääntäen sekä ainakaan minulla ei ikinä jäänyt käynnistymättä edes paukkupakkasilla lohkolämmpäristä ja öljythän olivat tuolloin sitä 10W30 tai 10W40 mineraalia jota noissa tarkoitettu siis käytettävän.
    Kylmästartit tekivät oikein häjyä tuon kestävyydessä jos kuuli sepelimurskaamon äänestäkin että tämä oli raaka teko.
    Pilottia en ikinä tarvinnut ja juuri tuo pilotin apu viittaa huonoihin paineisiin sylintereissä kylmänä.
    Kannattaa myös ilmauspuoli olla kunnossa ja päästää sieltä vedenerottimesta säännölliseti pari desiä pois sekä se peltinen polttoaineensuodatin uusia säännöllisesti.
     
  17. juokale82

    juokale82 1st gear

    Jos se on niin väljä niin eikö se savuais ja haisis voimakkaasti.?

    Pitää alkaa rakenteleen puristuspaine mittaria jos sais noista hehkujen reijistä jtn osviittaa.
     
  18. Motorhead

    Motorhead 1st gear

    kynäkoneessa on puristukset 22.5..
     
  19. juokale82

    juokale82 1st gear

    Jep hyvä tietää.

    Oliskohan syöttöpumpussa jtn. Ilman hehkuja pöläyttelee dieseliä mut kun laittaa hehkut paikalleen niin voiko se olla että se ei jaksa painetilassa ruikata onko tossa mtn järkee?

    Ja onko järkeä käyttää jokaisen suutinputkenpäässä irtosuutinta ja kattoa miten ruikkii?
     
  20. Motorhead

    Motorhead 1st gear

    multa on korjattu pumppu, sen takia kun ei nostanut painetta riittävästi startatessa mut se teki sen joka kerta...Tee pieni sekotus bensaa ja 2t öljyä ja kaada tankkiin.sitten käytä kone kuumax ja sitten poljet kaasua kunnolla...näin mulla lähti seisonnasta jumiutuneet männänrenkaat auki...
     

Kerro tästä muillekin!