5.7 dx vs. 6.2d

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jake81, 9.6.2013.

  1. jake81

    jake81 Gearhead

    Eihän kellään olis isompaa kuvaa tosta orkkis hehku systeemistä?? Tarvis löytää merkkivalon piuha että sais sen kytkettyä uuteen systeemiin.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En ole tollaseen viisseiskassa ennen törmännyt?[​IMG]
    Olisko ihan vaan valmistusvika.
    Kuuskax ja kuusvitosessa toi on taas ihan normivamma.
    [​IMG]
    Ja toi tuli ilmi kun öölinpaineet katos, nokkalaakeri lähteny kävelemään ja öölikanava auennu.
    [​IMG]
     
  3. jake81

    jake81 Gearhead

    Ohhoh. Eikös toi 5.7:kan lohko pitäis olla melkein ydinpommin kestävä??
     
  4. DX

    DX Double Gearhead

    nojopas, imusarjan pultit olleet turhan tiukalla? :lol:
     
  5. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Näyttääpä toi "laakeripinta" erikoiselta...vai onko se halkeama siinäkin pinnassa ja näyttää sen takia omituiselta...vai onko tosiaan pinta mennyt......se viittaisi runkolaakerivikaan....ja ehkä olisi syyllinen pettämiseen. :odroll:
     
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    "Jos haluat ongelmia, osta GM diesel!"

    :lol:
     
  7. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Kuvasta näyttää toi pukin leikkautumajälki siltä, että se on tullut jo aikaisemmin....arvaukseni on, että pukin pultti on pettänyt ja akseli on rynkyttänyt pitkään pukkia ja samalla rikkonut laakeripinnan ja murtanut pukin ...ja lopulta lohkokin on antautunut.

    Saattaa olla akselikin pilalla...arvaan...
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi 5.7 pukki löyty ihan toimivasta koneesta jonka avasin huohotuksen takia. Mitään ylimääräistä ääntä ei kuulunut ja se näyttää omituiselta pesun takia, laakerit ei ole pyörähtäneet. Lohkossa ei mitään vikaa. Ja onhan se ongelma että tollasesta täysin paskasta koneesta hajoo runkopukki vain 34 vuoden käytön jälkeen :soosoo: .
     
  9. Väne

    Väne Gearhead

    Niinhän se onkin :)
    Nuo mudracerin lohko kuvat on 6.2/6.5 dieselistä.
    Eikä tuo pukkikaan varmaan olssista oo, aprillia..aprillia..
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ollu sillisuolaa vaan toi pukki on 5.7D kikkarasta eilen ruuvattu irki.
    Laitoin "pihalohkosta" nelosen pukin eli samasta paikasta lauenneen tilalle ja sormin ei tuntunu mitään pykälää eli oldsin neekerit on ollut pikkasen tarkempia koneistushommissa kuin muut GeneralMistakeneekerit :rotfl: .
     
  11. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Oon nähnyt varmaan kymmenkunta samaan tapaan katkennutta 5,7d:n pukkia, kaikki toimivana puretuista moottoreista. Pukin selkäpuolella on valussa semmonen lähinnä katkaisutaltalla lyödyn näköinen ura. Isot pojat on joskus kertonu, että pukki katkee sen kolon takia ja se pitäis hioo/kiillottaa pois. Näin olen omissa moottoreissa toiminut, eikä niistä ole pukkeja katkeillut.
    Eikä kyllä 6,2d:n lohkojakaan omassa käytössä oo runkolinjasta haljennu, muualta kylläkin :rotfl:
     
  12. DX

    DX Double Gearhead

    Ei kyllä imarin pultit on ollu liian tiukalla, sehän on kuin kissaa niskasta retuuttaisi, jostain naaman on annettava periksi. :lol:
     
  13. Sambo

    Sambo 1st gear

    Viimeviikolla kurvailin paikallisen autokaupan pihaan ja bossi kun huomas autoni,alkoi jutustelemaan Olsseista että hänellä niitä oli useita,siihen aikaan kun olivat uusia,-78-81 vuosista alkaen..
    Kertoi semmosta että tyypillinen vika ollut kampilaakeripesien linjausvirhe.Niinköhän pitää paikkaansa-en kysynyt oliko tietty tuotantosarja ja D vai DX..joku kone oli esim antautunut jo 26 tkm kohdalla.
    Vielä sellainen hauska kommentti häneltä että tuommosen kun laittaa tulille,se on sitten ajettava 1000km samalla kertaa ja tyhjäkäynnillä ei kannata soitella pitkiä aikoja.No siinä on kyllä minustakin perää että pienet 5-10 kilsan pätkäajot ei tee hyvää ja itsekään en sellasia harrasta.
    Oli mukava kuulla jonkun kehuvan ja tykkäävän näistä koneista.Itelläni DX-81 ja kattelin kuvista että siinä ei olis niitä pykäliä pukeissa..ja nekö vissiin ollu joissain D-versioissa?
     
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

    Muisto kultaiselta -80 luvulta: Olin mukana purkaamassa useitakin d,- ja dx koneita,- lähinnä varaosiksi, ja joskus mielenkiinnon vuoksi räjähtäneitä koneita. Suurin syy taisi olla Amerikanpojan
     
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

    Jatkoa edelliseen: Toleranssit, sillä mäntien mitoitus oli lähinnä bensakoneluokkaa, jolloin lohko antautui korkeimman dekin kohdalta. Ensin meni kansipahvit, ja kohta antautui runkopukki tuosta kohdasta. Kansitason ajon yhteydessä huomaa hyvin, miten lohko on kohollaan pultinreikien kohdalta.

    Hantta
     
  16. juokale82

    juokale82 1st gear




    Kuin paljon tuo kone huohotti?

    Itelläki melko lailla puskee öljyntäyttökorkista ku ottaa irti ja venakopista menevistä letkuista mitkä menee siihen ihme mötikkään.

    Jotku sanoo et nuo on kovia huohottaan vaikka koneremppa ois tehtykki :odroll:
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No silleen että kun otti öölitikun pois niin perästä lensi öölit syliin :rotfl: .
     
  18. Motorhead

    Motorhead 1st gear

    Kyllä tuo huohotus on ominaisuus...Itsellänikin huohottaa kone sieltä sun täältä,mutta hyvin 5.7D minua palvellut.Kerran on kaupan pihaan jättänyt ja sekin startin syytä...
     
  19. slickjones

    slickjones 1st gear

    Ei oo koskaa 6.2 jättäny tielle... Mutta 5.7dx:ssä tosi nätti käyntiääni
     
  20. jake81

    jake81 Gearhead

    Ei muakaan 6.2:nen koskaan tielle jättänyt mutta se tien päälle pääseminen oli toisinaan HYVIN haasteellista. :D
     

Kerro tästä muillekin!