`58 Buick

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mikcu, 19.2.2004.

  1. sbc327

    sbc327 Gearhead

    Kirjoitan tänne pari vuotta vanhempien ketjuun, kun täällä tuntuu olevan aktiivista ja tietäväistä väkeä. Hankin juuri ´60 Buickin 364 Naulapäällä. Koneessa on melkoinen värinä ongelma, jonka asiaan perehtymättömänä epäilin johtuvan huonoista moottorin- ja/tai vaihteiston kumityynyistä. Sittemmin olen huomannut, että konehan on ulkoisesti tasapainotettu ja että näitä ongelmia on esiintynyt muillakin.
    Moottori ei ole ollut ainakaan ihan lähiaikoina irti vaihteistosta, joten vika tuskin on vetolevyssä.
    Tarkistin sytytysennakon, ja sytkät näyttivät olevan n. 15 astetta myöhäisellä. Kone kuitenkin kävi ihan ok. Lähdin säätämään aikaisemmalle, ja aluksi käynti ehkä hieman parani, mutta sitten alkoi selvästi huonontua, eikä vieläkään oltu edes asteikolla. Kun ajoitusmerkin laittoi nollaan, käynti oli tosi huono, joten käänsin jakajaa vähän takaisinpäin ja läksin koeajolle. Käynnistys muuttui selvästi raskaammaksi ja kiihdyttäessä kone vähän kilistää, eli mielestäni silloin ennakkoa on liikaa? ja ajoitusmerkin mukaan ollaan kuitenkin myöhäisen puolella.
    Voisiko dampperin kehä olla pyörähtänyt ja jos niin mistä saa ehjiä?
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kuulostaa siltä että kehä on pyörähtänyt... Kun laittaa liian aikaiselle, juuri kuumakäynnistyvyys heikkenee....
     
  3. sbc327

    sbc327 Gearhead

    Olisiko kellään ylimääräisenä 2-k kaasaria. Mielellään valmiiksi hyvä kuntoista tai ainakin korjaus kelpoista. Itsellä on tuo Strömberg WW jo melko loto eikä siihen tahdo helposti olla saatavilla osia. Mieluummin Rochester. Mielellään pysyisin jalkastartissakin, mutta siitä olen valmis joustamaankin.

    Arto
    o5o-5575529
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tiivistesarjaa saa vielä helposti, jus tuli kaksi sarjaa jollekin, tukkurille tais jäädä vielä 5 sarjaa.... Mitäs muuta siihen tarvittais, jos vaikka löytyis jostain....?
     
  5. sbc327

    sbc327 Gearhead

    Mahdollisimman täydellinen korjaussarja olisi hakusessa, joskin hiukan huolettaa se, että noista ilmeisesti kuluu läppäakselit.
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Koneista reikä rungossa isommaksi ja holkki reikään, on tiukka taas... Tiivarisarja on se mitä muut sanoo korjaussarjaksi, sisältää tiivisteet ja kiihdytyspumpun kalvon ja jotain sälää, en sen enempää avannut sarjaa, kurkistin vain muovin läpi, mitäs tässä on....
     
  7. sbc327

    sbc327 Gearhead

    Tuollainen sarjahan pitää siis saada.
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Montako?? Edellinen ottaja otti kaksi...
     
  9. mpj

    mpj 1st gear

    mikähän mahtaa olla pulttien tuuma koko siis kierteitten, jolla laatiikko tulee koneeseen kiinni? sais koneen pukkiin kiinni.
     
  10. Naketti

    Naketti 3rd gear

    [​IMG]
    Mahtaisiko täällä olla kenelläkään joutilaana Dynaflown "reverse band anchoria"? Kuvassa oikeassa reunassa.
    Oli ratkennut nuista korvakoista melkein kokonaan irti, onneksi ei kerennyt irtoamaan kokonaan. Tiedän, että ebaysta saa, mutta mieluummin ostaisin läheltä.

    YV:llä saa kiinni, tai 045 202 7339
     
  11. Buick55

    Buick55 Gearhead


    Laitettu YV:tä
     
  12. sbc327

    sbc327 Gearhead

    Buickin taka-akseli vuotaa öljyä siitä banjokopan saumasta. Putkikardaani on uusi tuttavuus, joten arveluttaa, että mitä kaikkea täytyy purkaa saadakseni sen tiivistettyä?
    Pystyykö sitä esim raottamaan sen verran, että saisi silikonia väliin?
     
  13. CENTURY 58

    CENTURY 58 1st gear

    Putkikardaanin sisällä on vain kardaani + laakeri + nivel. jos vuotaa öljyä niin stefa kulunu ku kardaani menee perämöykkyyn.Putkikardaanin sisällä ei kuulu olla öljyä.(tarkista peräöljyn määrä)Tiivisteitä saa.
    Jos vuotaa laatikon jälkeen torgue pallon seutuvilta niin laatikon stefat heikot :eek: .
     
  14. sbc327

    sbc327 Gearhead

    Joo peräöljyä tuo on mitä vuotaa. Ja paljon. Kannattaako irrottaa kerralla koko systeemi torque ballista saakka vai saako sen helposti irti siitä takapäästään?
     
  15. CENTURY 58

    CENTURY 58 1st gear

    Minä ottasin koko systeemin irti ,niin ku aioit.Torgue ballin jälkeen 4 pulttia irti,saa purettua perästäkin päin ,mut kasaaminen hankalaa ku pitää saada "poorille" kardaani takaisin.Jarruletku käsivaijeri irti ym .Jousten kanssa oo varovainen.
    Perä pitää saada yllättävän ylös.(en tiiä kuin hienot nosturit sulla on)
    Siinä pystyy tarkastaan samalla monta muutakin paikkaa ,miten innostusta riittää. :p :p
     
  16. sbc327

    sbc327 Gearhead

    Tallin lattiallahan tuo pitäisi saada. Jos yrittäisi niin, että pyörät on maassa kaiken aikaa ja kahdella tunkilla yhtäaikaa nostaisi runkoa ylös.
     
  17. CENTURY 58

    CENTURY 58 1st gear

    Mieti miten paras ottaa iskarit irti/poikittaistanko/jouset.Vaarallisen pystyyn nousee perä, renkaat "ui" aika syvällä pyörä kotelossa.Jos pyörät irti ja saisit vedettyä "jollakin" takaakselin + putkikardaanin pois. :-? (Tietty: renkaat kiini akselissa hyvinhän se niillä rullaisi pois.)(150 sivulla on kuvia minun buickista, jos niistä on apua. on minulla kuvia kun perä ja kardaani on atomeina ja koko autohan on ollu atomeina.)tsemppiä remppaan. :)
     
  18. sbc327

    sbc327 Gearhead

    Kiitos neuvoista. Jos ottaisi renkaat pois ja rumpujen alle jotkut "rullakot". Akselista tunkkaamalla jouset vähän kasaan ja jousenpuristimilla kiinni. sen jälkeen iskarit irti ja akseli varovasti alas.
    Uskomattoman hienoja kuvia.
     
  19. buicksuper

    buicksuper Gearhead

    century58, oliko ongelmia kun laitoit koria paikoilleen ja etupään pellit oli jo kasattu? siellä etupäässä on aika ahdasta , mutta toisaalta saa ne johdot ym hyvin laitettua. Eli tekisitkö uuden projektin samalla lailla?
    mulla tulossa 55:sen vastaava ja en ollut ennemmin ajatellut että ne pellit vois laittaa paikoileen ennen koria.
     
  20. CENTURY 58

    CENTURY 58 1st gear

    Samalla mallilla tekisin ,ahdasta oli tulipellin ja moottorin välis.Sisälokasuojat ei haitannu kasaamista,sai kaikki johot ja letkut laitettua valmiiksi. Koria pysty liikutteleen vapaasti ku roikku liinojen varassa ja laski pikkuhiljaa, runkoo pysty liikuttaan ees taas.
     

Kerro tästä muillekin!